Přes avizovaný návrat do kalendáře F1 panuje v zemi našich západních sousedů názor, že to zdaleka není definitivní vítězství. Podle mnoha hlasů z odborných kruhů i řad příznivců F1 může dojít k situaci, že Německo bude opět bez závodu nejprestižnější formulové kategorie.
Němci mají alespoň tu jistotu, že v nově zveřejněném rozpisu jednotlivých závodů pro rok 2016 figuruje Grand Prix Německa na Hockenheimringu. Vzápětí se ale ozvaly názory, že s ohledem na historicky nejvyšší počet závodů od vyhlášení oficiálního šampionátu F1 v roce 1950 může nastat situace, že jeden nebo dokonce dva závody budou později vyškrtnuty. V té souvislosti se často uváděla německá Velká cena (další informace zde).
Promotér závodu na motodromu Hockenheimring Georg Seiler doufá, že pokud bude závod v příští sezóně divácky úspěšný, znamenalo by to větší šance pro další roky. "Potřebujeme zkrátka »plný dům«, aby každému bylo jasné, že formule 1 má v Německu budoucnost. Musíme proto burcovat fanoušky, aby za rok svou přítomností na Hockenheimringu pomohli formuli 1 v naší zemi zase pevně zakotvit."
Sailer zůstává i přes letošní výpadek z kalednáře kvůli finančním potížím optimistický a věří, že zájem o F1 v sezóně 2016 bude velký. Bohužel také konstatoval, že Hockenheimring na pořádání Grand Prix nedostal žádnou finanční podporu od místní nebo spolkové vlády. "Přijde mi to smutné, protože F1 je celosvětová záležitost. V jiných zemích je to součást propagace cestovního ruchu, lze využít peníze i z jiných oblastí a bez problémů je investovat."
Samotní němečtí fanoušci se na závod skutečně těší a myšlenka, že by šlo jen o krátkodobý návrat je značně znepokojuje. "Když Německo v éře těsně před Schumacherem nemělo v šampionátu žádného pořádného závodníka, Grand Prix se tu konaly a byly slušně navštěvované. Teď máme špičkové piloty včetně národního čtyřnásobného šampiona, dominující tým, a musíme se obávat o pořádání závodu. Něco je tady v takovém případě špatně," říká jeden hojně podporovaný příspěvek na sociální síti.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.