Ve snaze přinést divákům zajímavější závody a vyrovnanější startovní pole zkoumá Strategická skupina F1 velké množství návrhů, mezi nimi i možnost opět zavést u vozů přísavný efekt, doménu formule 1 na konci 70. let.
Zásadní změnou by podle zástupců Red Bullu mohl být způsob generování přítlaku, který by nebyl závislý na předních a zadních spoilerech, nýbrž na podvozku. Podobně jako v GP2 by zavedením tunelu v podlaze došlo k přísavnému efektu, který byl typický pro vozy F1 na konci 70. a začátku 80. let minulého století, a vozy jedoucí v závětří by tolik netrpěly.
Strategická skupina již dříve oznámila svůj plán na širší zadní pneumatiky, jejichž šíře 420 mm byla používána naposledy v roce 1992. Změna by měla přinést vozům větší mechanickou přilnavost. "Hodně nových nápadů do budoucna je příslibem zlepšení statutu F1. Osobně bych si přál, aby některé byly zavedeny už v příštím roce než v sezóně 2017," uvedl Jenson Button. "Líbí se mi myšlenka auta odlehčit, budou hbitější, rychlejší, jejich mechanická přilnavost větší, je to krok vstříc většímu závodění a předjíždění."
Button by uvítal i otázku přísavného efektu. "Práce s přítlakem by měla být zaměřena na podvozek, nikoli na spoilery. Pak se můžete dostat blíž k soupeři a bojovat s ním, protože vás neovlivňuje vzduch proudící z jeho křídel."
Red Bull inicioval návrh o přísavném efektu, Christian Horner však nechce, aby se z něj stalo další standardizované pravidlo. "Regule jsou v tomto směru značně omezené, takže bychom neradi, aby pak byly všechny podvozky stejné. Jeho provedení v oblasti motoru a převodovky by mělo být unikátní."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.