Ve snaze přinést divákům zajímavější závody a vyrovnanější startovní pole zkoumá Strategická skupina F1 velké množství návrhů, mezi nimi i možnost opět zavést u vozů přísavný efekt, doménu formule 1 na konci 70. let.
Zásadní změnou by podle zástupců Red Bullu mohl být způsob generování přítlaku, který by nebyl závislý na předních a zadních spoilerech, nýbrž na podvozku. Podobně jako v GP2 by zavedením tunelu v podlaze došlo k přísavnému efektu, který byl typický pro vozy F1 na konci 70. a začátku 80. let minulého století, a vozy jedoucí v závětří by tolik netrpěly.
Strategická skupina již dříve oznámila svůj plán na širší zadní pneumatiky, jejichž šíře 420 mm byla používána naposledy v roce 1992. Změna by měla přinést vozům větší mechanickou přilnavost. "Hodně nových nápadů do budoucna je příslibem zlepšení statutu F1. Osobně bych si přál, aby některé byly zavedeny už v příštím roce než v sezóně 2017," uvedl Jenson Button. "Líbí se mi myšlenka auta odlehčit, budou hbitější, rychlejší, jejich mechanická přilnavost větší, je to krok vstříc většímu závodění a předjíždění."
Button by uvítal i otázku přísavného efektu. "Práce s přítlakem by měla být zaměřena na podvozek, nikoli na spoilery. Pak se můžete dostat blíž k soupeři a bojovat s ním, protože vás neovlivňuje vzduch proudící z jeho křídel."
Red Bull inicioval návrh o přísavném efektu, Christian Horner však nechce, aby se z něj stalo další standardizované pravidlo. "Regule jsou v tomto směru značně omezené, takže bychom neradi, aby pak byly všechny podvozky stejné. Jeho provedení v oblasti motoru a převodovky by mělo být unikátní."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.