Před italským dodavatelem pneumatik leží poslední rok, ve kterém by měl prokázat, že jeho přístup k závodění ho pasuje na adepta pro zásobování formule 1 po další tři roky. Proto se hledají nové cesty, jak se tomuto cíli přiblížit.
Šéf pneumatikářské firmy Paul Hembery už předeslal, že určité změny s ohledem na nesplněné očekávání ohledně počtu pit-stopů se už chystají (článek zde). Nyní se v odborném tisku objevují zprávy, že by pro rok 2016 mohlo dojít k rozšíření směsí, což by mělo vést k navýšení zastávek v boxech.
V letošní sezóně vzrostl počet případů, kdy týmy během závodu stavěly jen jednou. Hembery přiznal, že nejměkčí směs se ukázala být odolnější, než se předpokládalo. Při diskusi o plánech na příští rok Paul připustil, že nelze vyloučit doplnění směsí k současným čtyřem volbám na suchý povrch (superměkká, měkká střednětvrdá a tvrdá). Ovšem zároveň dodal, že nepůjde o prosté vytvoření dalších typů pneumatik.
"Nesmíte to brát tak, že přijdeme s dalším produktem, který by nesl označení supersuperměkká pneu. Přemýšlíme o speciálních směsích pro určité trati, jako třeba Monako nebo Singapur. Pokud se na to podíváme z tohoto pohledu, pak ano, budeme mít víc než čtyři směsi. Jejich použití by pak mělo vést k většímu počtu dvou i tří zastávek v boxech," objasňuje Hembery.
Podle Hemberyho by tato praxe negovala tendenci týmů si vybrat pro daný závod směsi podle vlastní volby: "Myslím, že volnou ruku nepotřebují, když jim zaručíme až tři zastávky za závod. I naším cílem je, aby závody i strategie byly rozmanitější. Pokud se nám podaří vrátit model, který fungoval před několika lety, pak nebude nutné zásadně měnit pravidla. Protože je však velké množství lidí, kteří k tomu mají co říci, je nutné celou záležitost pořádně prodiskutovat," vysvětluje Hembery.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.