Před italským dodavatelem pneumatik leží poslední rok, ve kterém by měl prokázat, že jeho přístup k závodění ho pasuje na adepta pro zásobování formule 1 po další tři roky. Proto se hledají nové cesty, jak se tomuto cíli přiblížit.
Šéf pneumatikářské firmy Paul Hembery už předeslal, že určité změny s ohledem na nesplněné očekávání ohledně počtu pit-stopů se už chystají (článek zde). Nyní se v odborném tisku objevují zprávy, že by pro rok 2016 mohlo dojít k rozšíření směsí, což by mělo vést k navýšení zastávek v boxech.
V letošní sezóně vzrostl počet případů, kdy týmy během závodu stavěly jen jednou. Hembery přiznal, že nejměkčí směs se ukázala být odolnější, než se předpokládalo. Při diskusi o plánech na příští rok Paul připustil, že nelze vyloučit doplnění směsí k současným čtyřem volbám na suchý povrch (superměkká, měkká střednětvrdá a tvrdá). Ovšem zároveň dodal, že nepůjde o prosté vytvoření dalších typů pneumatik.
"Nesmíte to brát tak, že přijdeme s dalším produktem, který by nesl označení supersuperměkká pneu. Přemýšlíme o speciálních směsích pro určité trati, jako třeba Monako nebo Singapur. Pokud se na to podíváme z tohoto pohledu, pak ano, budeme mít víc než čtyři směsi. Jejich použití by pak mělo vést k většímu počtu dvou i tří zastávek v boxech," objasňuje Hembery.
Podle Hemberyho by tato praxe negovala tendenci týmů si vybrat pro daný závod směsi podle vlastní volby: "Myslím, že volnou ruku nepotřebují, když jim zaručíme až tři zastávky za závod. I naším cílem je, aby závody i strategie byly rozmanitější. Pokud se nám podaří vrátit model, který fungoval před několika lety, pak nebude nutné zásadně měnit pravidla. Protože je však velké množství lidí, kteří k tomu mají co říci, je nutné celou záležitost pořádně prodiskutovat," vysvětluje Hembery.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.