Před italským dodavatelem pneumatik leží poslední rok, ve kterém by měl prokázat, že jeho přístup k závodění ho pasuje na adepta pro zásobování formule 1 po další tři roky. Proto se hledají nové cesty, jak se tomuto cíli přiblížit.
Šéf pneumatikářské firmy Paul Hembery už předeslal, že určité změny s ohledem na nesplněné očekávání ohledně počtu pit-stopů se už chystají (článek zde). Nyní se v odborném tisku objevují zprávy, že by pro rok 2016 mohlo dojít k rozšíření směsí, což by mělo vést k navýšení zastávek v boxech.
V letošní sezóně vzrostl počet případů, kdy týmy během závodu stavěly jen jednou. Hembery přiznal, že nejměkčí směs se ukázala být odolnější, než se předpokládalo. Při diskusi o plánech na příští rok Paul připustil, že nelze vyloučit doplnění směsí k současným čtyřem volbám na suchý povrch (superměkká, měkká střednětvrdá a tvrdá). Ovšem zároveň dodal, že nepůjde o prosté vytvoření dalších typů pneumatik.
"Nesmíte to brát tak, že přijdeme s dalším produktem, který by nesl označení supersuperměkká pneu. Přemýšlíme o speciálních směsích pro určité trati, jako třeba Monako nebo Singapur. Pokud se na to podíváme z tohoto pohledu, pak ano, budeme mít víc než čtyři směsi. Jejich použití by pak mělo vést k většímu počtu dvou i tří zastávek v boxech," objasňuje Hembery.
Podle Hemberyho by tato praxe negovala tendenci týmů si vybrat pro daný závod směsi podle vlastní volby: "Myslím, že volnou ruku nepotřebují, když jim zaručíme až tři zastávky za závod. I naším cílem je, aby závody i strategie byly rozmanitější. Pokud se nám podaří vrátit model, který fungoval před několika lety, pak nebude nutné zásadně měnit pravidla. Protože je však velké množství lidí, kteří k tomu mají co říci, je nutné celou záležitost pořádně prodiskutovat," vysvětluje Hembery.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.