Jako děti jsme volávali "škatule, škatule, hejbejte se". Tento proces se v F1 rozběhl naplno, jak se zdá, i když je možná na zásadní změny ještě poněkud brzy. Jenže dohady, spekulace a zaručené zprávy nedovolí podcenit žádnou možnost.
Za chvíli budeme jako při bingu zaškrtávat piloty, u nichž se skutečně změna prostředí nepředpokládá. A zdá se, že budou v menšině. Někteří se však jakékoli debatě o přestupu brání, jako například dvaadvacetiletý pilot Sauberu Felipe Nasr.
Jeho odchod by znamenal nemalé potíže pro tým, protože Brazilec má za sebou významného sponzora Banco do Brasil. Jak uvádějí zpravodajské servery, Nasr je momentálně zklamán neodstatečným pokrokem při změnách, které Sauber v poslední době udělal. "Chci týmu co nejvíc pomoci tu situace vyřešit. Podle mě to auto má potenciál ve většině závodů sezóny bojovat o body. Jsem součástí stáje a uvažuji o setrvání i příští rok, ale to neznamená, že nevnímám okolí, je nutné také vzít v úvahu, že má budoucnost se bude odvíjet někde jinde."
Nasr tím nepřímo naráží na "domino efekt", který by se mohl spustit odchodem Valtteri Bottase nebo Nica Hülkenberga. Volno by pak mohlo být u Williamsu či Force India. "Vždycky se nějaké zvěsti objeví, ale já o ničem nevím. Jsem pořád členem týmu Sauber, plánujeme zlepšení pro rok 2016, přišel nový technický ředitel Mark Smith, takže se chci soustředit na práci, která mě čeká. Nic dalšího v tuto chvíli řešit nemusím," dodává Nasr.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.