Pokud se zadíváme do historie mexické Grand Prix, nebyly to vždy lehké chvíle ani pro pořadatele, ani pro závodníky. Asi nejznámější je incident z roku 1970, kdy šlo dle svědectví samotných pilotů doslova o život.
Nezvladatelná divácká masa tehdy prolomila bariéry a zabrala únikové prostory přímo u trati. Traťoví komisaři selhali, policie byla bezradná. Nepomohla ani apelace místní hvězdy Pedra Rodrigueze. Stewart vzpomínal, že tehdy sdělil řediteli závodu rozhodnutí jezdců, že za takové situace odmítají startovat, protože riziko je neúměrné, ale dostalo se mu odpovědi: "Musíte jet! Třeba krokem, ale musíte, jinak vás ti lidé zabijí!" Když Skotovi v závodě vběhl do cesty pes, Jackie snad poprvé nelitoval, že musel odstoupit. Tehdejší CSI jednala promptně, navrhla odebrání statutu Grand Prix a Mexičané byli bez F1 dlouhých šestnáct let. Ani avizovaný nemistrovský závod se tu nejel, strach z potíží byl příliš velký.
Po další éře trvající sedm ročníků (1986-1992) se motory na Autodromo Hermanos Rodriguez odmlčely podruhé. Nyní se tedy rozběhne třetí kapitola a podle inspekce, kterou přímo na okruhu provedl zástupce FIA Charlie Whiting, je všechno na nejlepší cestě. "Jsem ohromen pokrokem a celkovou kvalitou práce. Byl jsem tu naposledy před měsícem a vše doslova letí kupředu." Okruh v rámci zasedání Světové rady motoristického sportu v Mexico City navštívil i Jean Todt.
Trať doznala největších změn v úseku Ese del Lago a v poslední, původně devadesátistupňové zatáčce Peraltada. Ta ve své dřívější podobě přestala existovat a její polovina byla roztříštěna do čtyřzatáčkového zpomalovacího úseku. Christian Epp, zastupující projektanta Hermanna Tilkeho uvedl, že veškeré práce a harmonogram se nyní pohybují na úrovni 75-90%. V žádném případě není start Grand Prix Mexika ohrožen, některé úseky mají dokonce oproti původnímu plánu mírný náskok.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.