Pokud se zadíváme do historie mexické Grand Prix, nebyly to vždy lehké chvíle ani pro pořadatele, ani pro závodníky. Asi nejznámější je incident z roku 1970, kdy šlo dle svědectví samotných pilotů doslova o život.
Nezvladatelná divácká masa tehdy prolomila bariéry a zabrala únikové prostory přímo u trati. Traťoví komisaři selhali, policie byla bezradná. Nepomohla ani apelace místní hvězdy Pedra Rodrigueze. Stewart vzpomínal, že tehdy sdělil řediteli závodu rozhodnutí jezdců, že za takové situace odmítají startovat, protože riziko je neúměrné, ale dostalo se mu odpovědi: "Musíte jet! Třeba krokem, ale musíte, jinak vás ti lidé zabijí!" Když Skotovi v závodě vběhl do cesty pes, Jackie snad poprvé nelitoval, že musel odstoupit. Tehdejší CSI jednala promptně, navrhla odebrání statutu Grand Prix a Mexičané byli bez F1 dlouhých šestnáct let. Ani avizovaný nemistrovský závod se tu nejel, strach z potíží byl příliš velký.
Po další éře trvající sedm ročníků (1986-1992) se motory na Autodromo Hermanos Rodriguez odmlčely podruhé. Nyní se tedy rozběhne třetí kapitola a podle inspekce, kterou přímo na okruhu provedl zástupce FIA Charlie Whiting, je všechno na nejlepší cestě. "Jsem ohromen pokrokem a celkovou kvalitou práce. Byl jsem tu naposledy před měsícem a vše doslova letí kupředu." Okruh v rámci zasedání Světové rady motoristického sportu v Mexico City navštívil i Jean Todt.
Trať doznala největších změn v úseku Ese del Lago a v poslední, původně devadesátistupňové zatáčce Peraltada. Ta ve své dřívější podobě přestala existovat a její polovina byla roztříštěna do čtyřzatáčkového zpomalovacího úseku. Christian Epp, zastupující projektanta Hermanna Tilkeho uvedl, že veškeré práce a harmonogram se nyní pohybují na úrovni 75-90%. V žádném případě není start Grand Prix Mexika ohrožen, některé úseky mají dokonce oproti původnímu plánu mírný náskok.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.