Situace kolem případného prodeje Lotusu se začíná podobat tahanici kolem Räikkönena. Zda se povede po pěti letech udělat transakci odpovídající latinskému vice versa si klade stále více lidí - a jasno do toho nevnášejí ani osoby odpovědné.
Neuplynul ani den a přes avizovanou zítřejší schůzku před Grand Prix Maďarska (více zde) je najednou všechno jinak. Ačkoliv nikdo nedementoval schůzku představitelů obou subjektů, tedy Gérarda Lopeze (Lotus) a Carlose Ghosna (Renault), z tábora černozlatých v Enstone zní - nic se prodávat nebude.
Christian Horner, který má v poslední době chuť komentovat všechno, snad včetně samotného závodu, si přisadil i tentokrát: "Byla by to zajímavá ironie, zopakovat tu transakci v obráceném gardu."
Výkonný ředitel Lotusu Matthew Carter trvá na tom, že zprávy o prodeji týmu nejsou ničím podložené. Pro periodikum Speed Week prohlásil: "Jako ředitel společnosti nemám žádnou indicii, že by byla učiněna nějaká nabídka. Vím, že Renault v této době pozorně zvažuje své další možnosti uplatnění v F1. Víme, že pokud dojde na jeho návrat v podobě týmu F1, vytvoří si seznam vhodných kandidátů a bychom mohli být nejlepší volbou," připouští Carter.
"Ale žádná nabídka nepadla. Akcionáři mi opakovaně sdělili, že Lotus na prodej není," zdůraznil Carter. Přitom je jasné, že odprodej v Enstone sídlící stáje by uspíšil řešení nepříliš příznivé situace v Lotusu. Tým totiž stále vede s nespokojenými dodavateli soudní při, přičemž členka evropského parlamentu Anneliese Doddsová poukázala, že celá situace je "s ohledem na stížnosti podané k Vrchnímu soudu velmi naléhavá."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.