Jednou z věcí, která by podle Strategické skupiny F1 a dalších zainteresovaných osobností měla formuli 1 prospět je zvýšení rychlosti monopostů. Ne všichni však mají na tuto věc shodný názor.
Moniša Kaltenbornová vidí věci poněkud odlišně a tvrdí, že není sama. Dle jejího názoru zrychlení vozů nemůže být považováno za všemocný lék pro formuli 1, vedle chystaných širších vozů s větším přítlakem a pneumatikami je nutné se zaměřit na větší konkurenceschopnost mezi jednotlivými týmy a tím připravit pro diváky atraktivnější podívanou.
"Je opravdu nutné auta zrychlovat?" vyslovila Moniša otázku při rozhovoru s Luisem Ramírezem v rámci konání Sportovní konference FIA v Mexiku. "Změní se tím něco? Nemyslím, že tohle je bod, který musíme nutně řešit. Důležitější je věnovat se větší dramatičnosti, o to fanoušci stojí a to vyžadují. Když sedíte na tribuně, tak sotvakdo rozpozná, jestli auto jede rychleji o tři nebo o čtyři vteřiny. To už by musel být hodně markantnější rozdíl."
Šéfka týmu Sauber má i další výhrady: "Není třeba za každou cenu měnit vzhled vozů. Pro někoho možná je důležité, jak auta vypadají, ale pro většinu je podstatnější, aby se víc závodilo."
To ostatně potvrzuje i několikrát vzpomínaný průzkum, do něhož se zapojilo přes 200 000 respondentů z téměř dvou stovek států - 89% jich požaduje konkurenceschopnější formuli 1.
Kaltenbornová rovněž tvrdí, že způsob přípravy budoucích změn není dobrý, protože padlo příliš mnoho nápadů a vůbec nebylo možné pečlivě zvážit jejich význam a dopad. "Chceme přinést divákům větší zábavu a formuli 1 jim více přiblížit. Ale jsou tu pořád další a nové ideje. Některé vůbec nejsou dotažené do konce. A většinou pocházejí od lidí, kteří dříve byli prakticky proti všemu. Takže podobné debaty vás nikam neposunou. To byl i případ myšlenky na obnovení tankování: proč se nikdo ještě předím nezeptal, jestli zrovna tohle je způsob, který by formuli 1 prospěl," uzavírá debatu Moniša Kaltenbornová.
Kriticky se vyjádřil k posuzování návrhů šéf Red Bullu Christian Horner. Podle jeho názoru není věnována dostatečná pozornost otázce příchodu nových týmů do F1: "Z žádné naší debaty zatím nevyplývá žádné usnadnění vstupu nových týmů do F1, když padla eventualita franšízových a zákaznických aut. Nevšiml jsem si, že by se něco zjednodušilo."
Na otázku, zda zaregistroval nějaké vstřícné návrhy pro nové adepty ve formuli 1, Horner odpověděl: "Tuším, že tam byl návrh na rozpočtový strop s volností využívání aerodynamického tunelu a testování. To je, jako když strčíte alkoholika do vinného sklepa..."
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.