Jednou z věcí, která by podle Strategické skupiny F1 a dalších zainteresovaných osobností měla formuli 1 prospět je zvýšení rychlosti monopostů. Ne všichni však mají na tuto věc shodný názor.
Moniša Kaltenbornová vidí věci poněkud odlišně a tvrdí, že není sama. Dle jejího názoru zrychlení vozů nemůže být považováno za všemocný lék pro formuli 1, vedle chystaných širších vozů s větším přítlakem a pneumatikami je nutné se zaměřit na větší konkurenceschopnost mezi jednotlivými týmy a tím připravit pro diváky atraktivnější podívanou.
"Je opravdu nutné auta zrychlovat?" vyslovila Moniša otázku při rozhovoru s Luisem Ramírezem v rámci konání Sportovní konference FIA v Mexiku. "Změní se tím něco? Nemyslím, že tohle je bod, který musíme nutně řešit. Důležitější je věnovat se větší dramatičnosti, o to fanoušci stojí a to vyžadují. Když sedíte na tribuně, tak sotvakdo rozpozná, jestli auto jede rychleji o tři nebo o čtyři vteřiny. To už by musel být hodně markantnější rozdíl."
Šéfka týmu Sauber má i další výhrady: "Není třeba za každou cenu měnit vzhled vozů. Pro někoho možná je důležité, jak auta vypadají, ale pro většinu je podstatnější, aby se víc závodilo."
To ostatně potvrzuje i několikrát vzpomínaný průzkum, do něhož se zapojilo přes 200 000 respondentů z téměř dvou stovek států - 89% jich požaduje konkurenceschopnější formuli 1.
Kaltenbornová rovněž tvrdí, že způsob přípravy budoucích změn není dobrý, protože padlo příliš mnoho nápadů a vůbec nebylo možné pečlivě zvážit jejich význam a dopad. "Chceme přinést divákům větší zábavu a formuli 1 jim více přiblížit. Ale jsou tu pořád další a nové ideje. Některé vůbec nejsou dotažené do konce. A většinou pocházejí od lidí, kteří dříve byli prakticky proti všemu. Takže podobné debaty vás nikam neposunou. To byl i případ myšlenky na obnovení tankování: proč se nikdo ještě předím nezeptal, jestli zrovna tohle je způsob, který by formuli 1 prospěl," uzavírá debatu Moniša Kaltenbornová.
Kriticky se vyjádřil k posuzování návrhů šéf Red Bullu Christian Horner. Podle jeho názoru není věnována dostatečná pozornost otázce příchodu nových týmů do F1: "Z žádné naší debaty zatím nevyplývá žádné usnadnění vstupu nových týmů do F1, když padla eventualita franšízových a zákaznických aut. Nevšiml jsem si, že by se něco zjednodušilo."
Na otázku, zda zaregistroval nějaké vstřícné návrhy pro nové adepty ve formuli 1, Horner odpověděl: "Tuším, že tam byl návrh na rozpočtový strop s volností využívání aerodynamického tunelu a testování. To je, jako když strčíte alkoholika do vinného sklepa..."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.