Jednou z věcí, která by podle Strategické skupiny F1 a dalších zainteresovaných osobností měla formuli 1 prospět je zvýšení rychlosti monopostů. Ne všichni však mají na tuto věc shodný názor.
Moniša Kaltenbornová vidí věci poněkud odlišně a tvrdí, že není sama. Dle jejího názoru zrychlení vozů nemůže být považováno za všemocný lék pro formuli 1, vedle chystaných širších vozů s větším přítlakem a pneumatikami je nutné se zaměřit na větší konkurenceschopnost mezi jednotlivými týmy a tím připravit pro diváky atraktivnější podívanou.
"Je opravdu nutné auta zrychlovat?" vyslovila Moniša otázku při rozhovoru s Luisem Ramírezem v rámci konání Sportovní konference FIA v Mexiku. "Změní se tím něco? Nemyslím, že tohle je bod, který musíme nutně řešit. Důležitější je věnovat se větší dramatičnosti, o to fanoušci stojí a to vyžadují. Když sedíte na tribuně, tak sotvakdo rozpozná, jestli auto jede rychleji o tři nebo o čtyři vteřiny. To už by musel být hodně markantnější rozdíl."
Šéfka týmu Sauber má i další výhrady: "Není třeba za každou cenu měnit vzhled vozů. Pro někoho možná je důležité, jak auta vypadají, ale pro většinu je podstatnější, aby se víc závodilo."
To ostatně potvrzuje i několikrát vzpomínaný průzkum, do něhož se zapojilo přes 200 000 respondentů z téměř dvou stovek států - 89% jich požaduje konkurenceschopnější formuli 1.
Kaltenbornová rovněž tvrdí, že způsob přípravy budoucích změn není dobrý, protože padlo příliš mnoho nápadů a vůbec nebylo možné pečlivě zvážit jejich význam a dopad. "Chceme přinést divákům větší zábavu a formuli 1 jim více přiblížit. Ale jsou tu pořád další a nové ideje. Některé vůbec nejsou dotažené do konce. A většinou pocházejí od lidí, kteří dříve byli prakticky proti všemu. Takže podobné debaty vás nikam neposunou. To byl i případ myšlenky na obnovení tankování: proč se nikdo ještě předím nezeptal, jestli zrovna tohle je způsob, který by formuli 1 prospěl," uzavírá debatu Moniša Kaltenbornová.
Kriticky se vyjádřil k posuzování návrhů šéf Red Bullu Christian Horner. Podle jeho názoru není věnována dostatečná pozornost otázce příchodu nových týmů do F1: "Z žádné naší debaty zatím nevyplývá žádné usnadnění vstupu nových týmů do F1, když padla eventualita franšízových a zákaznických aut. Nevšiml jsem si, že by se něco zjednodušilo."
Na otázku, zda zaregistroval nějaké vstřícné návrhy pro nové adepty ve formuli 1, Horner odpověděl: "Tuším, že tam byl návrh na rozpočtový strop s volností využívání aerodynamického tunelu a testování. To je, jako když strčíte alkoholika do vinného sklepa..."
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.