Složka s nadpisem "Kdo k Ferrari" se nám opět rozroste. Maurizio Arrivabene žádá o klid, ale tím spíš se množí informace všeho druhu a různých kvalit. Snad i proto se rozhodl do situace vnést něco světla jeden z případných adeptů na post u Ferrari, Australan Ricciardo.
Je jedním z avizovaných přichozích do Maranella, ačkoliv na žebříčku pravděpodobnosti se krčí spíš vzadu. Není to tak dávno, kdy prohlásil, že nepředpokládá setrvání u Red Bullu na dobu deset dalších let. Pokud se ale podíváme napříč startovním polem, těch lepších eventualit než rakouská stáj už tolik není - při vší úctě k některým týmům.
Ricciardo však sám tvrdí, že různé spekulace a "zaručené" zprávy o změně jeho působiště mají jen velice malý obsah pravděpodobnosti. On sám je považuje spíš za mediální tlachání nebo informace po pobavení.
"Nevím, kde se ty dohady vzaly, ale najednou to bouchlo. Nejspíš to bude tím, že Ferrari je jediný špičkový tým, kde je možnost personální změny, proto se asi moje jméno objevilo na onom »seznamu dohadů«. Ono je to ale spíš k smíchu. Je to zábavné - o něčem se s někým bavíš, a z toho rostou ony podivné konstrukce. Ano, je příjemné být spojován s týmem jako Ferrari, je milé cítit, že by mohli mít zájem. Ale já přeci závodím také za špičkový tým," glosuje situaci Ricciardo.
Na otázku, zda vedl rozhovory s Ferrari on nebo jeho manažer Ricciardo zavtipkoval: "Já jsem můj manažer. O ničem jsem nemluvil - jen jsme nepřímo komunikovali přes sdělovací prostředky, pokud se nemýlím."
Ve zprávách se nicméně připomíná jeden fakt, pro který by měl být zájem Ferrari seriózní. Ricciardo loni vyhrál tři závody, ale především porazil svého tehdejšího stájového kolegu Vettela; objevily se tudíž dohady, že by mohl být pro čtyřnásobného mistra světa motivačním prvkem a řádně mu v novém působišti šlapat na paty. Jak se zdá, druhé místo v Scuderia Ferrari bude asi ještě hodně dlouho oblíbeným prostorem pro spekulace, dohady, ale i vážné analýzy, kdo ho nakonec získá.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.