Složka s nadpisem "Kdo k Ferrari" se nám opět rozroste. Maurizio Arrivabene žádá o klid, ale tím spíš se množí informace všeho druhu a různých kvalit. Snad i proto se rozhodl do situace vnést něco světla jeden z případných adeptů na post u Ferrari, Australan Ricciardo.
Je jedním z avizovaných přichozích do Maranella, ačkoliv na žebříčku pravděpodobnosti se krčí spíš vzadu. Není to tak dávno, kdy prohlásil, že nepředpokládá setrvání u Red Bullu na dobu deset dalších let. Pokud se ale podíváme napříč startovním polem, těch lepších eventualit než rakouská stáj už tolik není - při vší úctě k některým týmům.
Ricciardo však sám tvrdí, že různé spekulace a "zaručené" zprávy o změně jeho působiště mají jen velice malý obsah pravděpodobnosti. On sám je považuje spíš za mediální tlachání nebo informace po pobavení.
"Nevím, kde se ty dohady vzaly, ale najednou to bouchlo. Nejspíš to bude tím, že Ferrari je jediný špičkový tým, kde je možnost personální změny, proto se asi moje jméno objevilo na onom »seznamu dohadů«. Ono je to ale spíš k smíchu. Je to zábavné - o něčem se s někým bavíš, a z toho rostou ony podivné konstrukce. Ano, je příjemné být spojován s týmem jako Ferrari, je milé cítit, že by mohli mít zájem. Ale já přeci závodím také za špičkový tým," glosuje situaci Ricciardo.
Na otázku, zda vedl rozhovory s Ferrari on nebo jeho manažer Ricciardo zavtipkoval: "Já jsem můj manažer. O ničem jsem nemluvil - jen jsme nepřímo komunikovali přes sdělovací prostředky, pokud se nemýlím."
Ve zprávách se nicméně připomíná jeden fakt, pro který by měl být zájem Ferrari seriózní. Ricciardo loni vyhrál tři závody, ale především porazil svého tehdejšího stájového kolegu Vettela; objevily se tudíž dohady, že by mohl být pro čtyřnásobného mistra světa motivačním prvkem a řádně mu v novém působišti šlapat na paty. Jak se zdá, druhé místo v Scuderia Ferrari bude asi ještě hodně dlouho oblíbeným prostorem pro spekulace, dohady, ale i vážné analýzy, kdo ho nakonec získá.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.