Dohady ohledně koupě nějakého týmu F1 mají různé podoby - někdy jsme přesvědčeni, že je naprosto nemožné takový čin realizovat, jindy tak dlouho licituje, až jedna či druhá strana ztratí zájem. Ale že by měl Williams nového vlastníka?
Evidentně s takovou myšlenkou nemají problém v italském magazínu Autosprint. Podle jejich zpráv se ve hře ocitá miliardář Lawrence Stroll, mající v rukou šek na 120 milionů eur. Teď jde jenom o to, kam je investuje. Kanaďan, jehož jméno je spojeno s oděvními firmami Polo Ralph Lauren a Tommy Hilfiger, už měl loni v úmyslu spojit své jméno s týmem Sauber.
Williams právě v době, kdy Stroll usiloval o koupi švýcarského týmu, vykázal ztrátu 20 milionů $. Zatím však z jeho strany nezazněl žádný komentář, ani není známo nic o tom, že by si jeho finanční situace podobnou transakci vyžadovala. Tiskem však už proběhly zvěsti, že o jeho šestnáctiletého syna Lanceho má právě stáj Williams zájem.
Stroll se řadí mezi bohaté příznivce závodění, díky svému majetku má prakticky neomezené možnosti - je majitelem bývalého kanadského okruhu Mont Tremblant, kde se v letech 1968 a 1970 jely Grand Prix Kanady. Má sbírku vozů Ferrari a k italské značce ho váže i zmíněný syn Lance, jenž je členem Akademie Ferrari. Po loňské účasti v italském šampionátu Formule 4 letos triumfoval v sérii Toyota Racing; nyní závodí v Evropské sérii GP3
Jeho otec, sedmapadesátiletý rodák z Montrealu, je rovněž jedním z uchazečů o podíl v F1. Majetek Strolla je odhadován na více než miliardu dolarů. Jeho zájem potvrdil Bernie Ecclestone, ale rozhodně ještě není jasné, kdo dostane klíče od F1. Boss F1 potvrdil, že Stroll je jedním ze tří vážných kandidátů na podíl CVC Group.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.