Dohady ohledně koupě nějakého týmu F1 mají různé podoby - někdy jsme přesvědčeni, že je naprosto nemožné takový čin realizovat, jindy tak dlouho licituje, až jedna či druhá strana ztratí zájem. Ale že by měl Williams nového vlastníka?
Evidentně s takovou myšlenkou nemají problém v italském magazínu Autosprint. Podle jejich zpráv se ve hře ocitá miliardář Lawrence Stroll, mající v rukou šek na 120 milionů eur. Teď jde jenom o to, kam je investuje. Kanaďan, jehož jméno je spojeno s oděvními firmami Polo Ralph Lauren a Tommy Hilfiger, už měl loni v úmyslu spojit své jméno s týmem Sauber.
Williams právě v době, kdy Stroll usiloval o koupi švýcarského týmu, vykázal ztrátu 20 milionů $. Zatím však z jeho strany nezazněl žádný komentář, ani není známo nic o tom, že by si jeho finanční situace podobnou transakci vyžadovala. Tiskem však už proběhly zvěsti, že o jeho šestnáctiletého syna Lanceho má právě stáj Williams zájem.
Stroll se řadí mezi bohaté příznivce závodění, díky svému majetku má prakticky neomezené možnosti - je majitelem bývalého kanadského okruhu Mont Tremblant, kde se v letech 1968 a 1970 jely Grand Prix Kanady. Má sbírku vozů Ferrari a k italské značce ho váže i zmíněný syn Lance, jenž je členem Akademie Ferrari. Po loňské účasti v italském šampionátu Formule 4 letos triumfoval v sérii Toyota Racing; nyní závodí v Evropské sérii GP3
Jeho otec, sedmapadesátiletý rodák z Montrealu, je rovněž jedním z uchazečů o podíl v F1. Majetek Strolla je odhadován na více než miliardu dolarů. Jeho zájem potvrdil Bernie Ecclestone, ale rozhodně ještě není jasné, kdo dostane klíče od F1. Boss F1 potvrdil, že Stroll je jedním ze tří vážných kandidátů na podíl CVC Group.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.