Loni vyhrál tři závody, letos k tomu má hodně daleko. Ba o víc, ještě se ani jednou nepostavil na stupně vítězů. Daniel Ricciardo se domnívá, že od Renaultu už letos nelze očekávat výrazné zlepšení.
Francouzský dodavatel motorů má problémy nejen s výkonem, ale také se spolehlivostí. U čtyř vozů, poháněných jeho motorovou jednotkou, překročil limit čtyř agregátů už v první polovině šampionátu.
Ricciardo, jenž měl loni v této době na kontě jedno vítěství a čtyři umístění na stupních vítězů (třebaže o jedno kvůli diskvalifikaci přišel), už pomalu připouští určitou rezignaci. Přes sliby Renaultu se stále jeho motory potýkají s výkonem nesrovnatelným s Mercedesy a Ferrari a Australan už neočekává, že by do konce roku měla přijít nějaká změna.
"V této sezóně už nemůžeme od Renaultu nic velkého očekávat," svěřil se Daniel portálu Grand Prix Times. "Teď už se spíš zaměřují na to, co bude příští rok, nebo spíš co by mohli udělat. Nějaký malý posun vpřed tu bude, ale že bychom umazali těch 50 % výkonu, který nám chybí? Tomu nevěřím."
Ricciardo tak vyhlíží do příštího roku: "Letos jsou jakékoli myšlenky na titul pryč, to je jasné, takže by bylo důležité si stanovit nějaký cíl pro mistrovství 2016." Australanovi se příliš nelíbí ani šasi RB11, ale tvrdí, že s lepším motorem by byl boj s Mercedesy vyrovnanější. "Přibližujeme se, to ano, ale Mercedes má kromě výkonnějšího motoru také skvělé auto. Kdybychom byli rychlejší než oni? Nevím, ale pokud bychom se přiblížili, věřím, že bychom je dostali pod tlak jako to udělali u Ferrari v Malajsii. Pak se mohou dopustit nějaké strategické chyby."
Ricciardo je přesvědčen, že pokud se podaří vydolovat i docela malý posun, závody se mohou mírně zdramatizovat. "Musíme to aspoň zkusit. Vím, jde jen o nějakou tu desetinu sem nebo tam. Ale spíš si myslím, že už zůstaneme na pozici, kteoru máme nyní."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.