Takovou myšlenku a nápad vyslovil po Grand Prix Velké Británie šéf Red Bullu Christian Horner. Pln elánu začal spřádat vize, které by udělaly ze závodů Grand Prix něco jako pouťové představení, tedy aspoň částečně.
Christian Horner připustil, že na Silverstone se sešel opravdu velký počet okolností, které dohromady vytvořily divácky vděčnou a snad i napínavou podívanou (více zde). Našlo se ale nemálo těch, kteří s poukazem na jednotlivé fáze závodu žádný velký posun v dramatičnosti nevidí. Další skupina velebí déšť jako náhodný element, ale přiznává, že ten si nelze objednat dopředu. Horner jako hlavní problém vidí velkou předvídatelnost.
"Vím o čem je řeč, i my měli 18 měsíců vůz, který soupeřům nedával šanci. A fanoušci si žádají konkurenceschopnost. Nikoho nebude těšit, když se závod od prvního do posledního kola bude vyvíjet stejně. V posledním závodě to tak nebylo, a po dešti se situace ještě víc zkomplikovala," analyzuje situaci Horner.
Šéf Red Bullu vylovil z kapsy další nápad, který dle jeho názoru může přinést dramatickou podívanou v rámci víkendu Grand Prix - závody stejných vozů. "Před lety tu byla série PROCAR. Všichni piloti měli stejné auto, a tedy stejné možnosti. Pro promotéry a fanoušky by to byla velká zábava. Kdyby se vytvořil určitý koncept utkání starších pilotů, mělo by to svůj význam. Piloti F1 teď mají během závodního víkendu víc času, tak proč to nezkusit?"
Je ale důležité poznamenat několik drobností. Seriál PROCAR nebyl realizován kvůli nějakému diváckému rozptýlení - šlo o tvrdý obchod, kde byl ve hře osud vozu BMW M1 a především jeho velice podezřelá homologace. Nezávodili proti sobě jen piloti F1, nýbrž i hvězdy cestovních vozů a ani jedné skupině se tenhle nápad příliš nezamlouval. Otázkou zůstává, pokud Horner považuje podobný model za atraktivní, proč vydržel původní PROCAR jako doprovodný závod na tratích Grand Prix jen dva roky (v roce 1979 vyhrál seriál Lauda, o rok později Piquet).
Je tu ještě jedna otázka, myslel to Christian Horner tak, že si před vlastním závodem zajezdí čekatelé na kokpit F1 s veterány, kteří už v aktuálním startovním poli nejsou? To by jistý smysl dávalo. Ale který týmový šéf by riskoval, že se mu při nějaké divočině v identických vozech zraní jeho hvězda před hlavním závodem? To byl ostatně i jeden z hlavních důvodů, proč při premiéře PROCARu v roce 1979 proti němu někteří piloti brojili.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.