Takovou myšlenku a nápad vyslovil po Grand Prix Velké Británie šéf Red Bullu Christian Horner. Pln elánu začal spřádat vize, které by udělaly ze závodů Grand Prix něco jako pouťové představení, tedy aspoň částečně.
Christian Horner připustil, že na Silverstone se sešel opravdu velký počet okolností, které dohromady vytvořily divácky vděčnou a snad i napínavou podívanou (více zde). Našlo se ale nemálo těch, kteří s poukazem na jednotlivé fáze závodu žádný velký posun v dramatičnosti nevidí. Další skupina velebí déšť jako náhodný element, ale přiznává, že ten si nelze objednat dopředu. Horner jako hlavní problém vidí velkou předvídatelnost.
"Vím o čem je řeč, i my měli 18 měsíců vůz, který soupeřům nedával šanci. A fanoušci si žádají konkurenceschopnost. Nikoho nebude těšit, když se závod od prvního do posledního kola bude vyvíjet stejně. V posledním závodě to tak nebylo, a po dešti se situace ještě víc zkomplikovala," analyzuje situaci Horner.
Šéf Red Bullu vylovil z kapsy další nápad, který dle jeho názoru může přinést dramatickou podívanou v rámci víkendu Grand Prix - závody stejných vozů. "Před lety tu byla série PROCAR. Všichni piloti měli stejné auto, a tedy stejné možnosti. Pro promotéry a fanoušky by to byla velká zábava. Kdyby se vytvořil určitý koncept utkání starších pilotů, mělo by to svůj význam. Piloti F1 teď mají během závodního víkendu víc času, tak proč to nezkusit?"
Je ale důležité poznamenat několik drobností. Seriál PROCAR nebyl realizován kvůli nějakému diváckému rozptýlení - šlo o tvrdý obchod, kde byl ve hře osud vozu BMW M1 a především jeho velice podezřelá homologace. Nezávodili proti sobě jen piloti F1, nýbrž i hvězdy cestovních vozů a ani jedné skupině se tenhle nápad příliš nezamlouval. Otázkou zůstává, pokud Horner považuje podobný model za atraktivní, proč vydržel původní PROCAR jako doprovodný závod na tratích Grand Prix jen dva roky (v roce 1979 vyhrál seriál Lauda, o rok později Piquet).
Je tu ještě jedna otázka, myslel to Christian Horner tak, že si před vlastním závodem zajezdí čekatelé na kokpit F1 s veterány, kteří už v aktuálním startovním poli nejsou? To by jistý smysl dávalo. Ale který týmový šéf by riskoval, že se mu při nějaké divočině v identických vozech zraní jeho hvězda před hlavním závodem? To byl ostatně i jeden z hlavních důvodů, proč při premiéře PROCARu v roce 1979 proti němu někteří piloti brojili.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.