Ne nadarmo se říká, že za vším se mají hledat peníze. Díky nim se v potížích může objevit kdokoli, od nejobyčejnějšího jedince až po tým F1. V nejednom případě pak může svízelná situace vést až k existenčním potížím.
Skupina věřitelů podala v pondělí návrh na konkursní řízení proti týmu Lotus F1. Jak bylo uvedeno, je mezi věřiteli i firma Xtrac, dodavatel komponenetů do převodových ústrojí. Líčení v Obchodního soudu v Londýně bylo odročeno o dva týdny, aby se obě strany pokusily dojít ke smíru. Pokud však nenajde Lotus řešení, hrozí nebezpečí, že na něj bude uvalena nucená správa, což by značně ztížilo jeho budoucnost.
Společnost Xtrac dala jasně najevo, že nesplácení dlužných částek za dodané komponenty bude důrazně vymáhat. "Za posledních 15 měsíců jsme poskytli stáji značné množství dílů v dobré víře, že tým bude nadále pokračovat. Máme s vedením Lotusu dlouhodobý vztah a doufáme, že bude pokračovat i nadále. Musíme však požadovat, aby pohledávky byly uhrazeny, pak dojdeme k pozitivnímu výsledku. Věříme, že odročení soudu nám poskytne čas prodiskutovat s týmem všechny možnosti," prohlásil mluvčí Xtrac.
Matthew Carter, ředitel týmu Lotus, však možné důsledky právních kroků včetně likvidace značně bagatelizoval. Uvedl, že jednou z hlavních příčin tlaku některých věřitelů jsou špatné zkušenosti s jinými týmy, s nimiž měly potíže v loňském roce; proto požadují jistotu zaplacení pohledávek. "Hodně se o tom mluvilo a případy Caterhamu a Marussie situaci příliš nepomohly. Slyšení - které už bylo odročeno - je obvyklou součástí procesu s věřiteli, to se může stát."
Carter rovněž důrazně odmítl eventualitu, že by tato situace mohla narušit vztahy se sponzory. "Nacházíme se nyní v dobré situaci, že nedlužíme - kromě několika dodavatelů, což je běžná praxe - žádné bance. Nemáme žádné nesplacené úvěry, pouze pohledávky k akcionářům," tvrdí šéf Lotusu.
Objevují se však hlasy, že návrhy na konkursní řízení jsou důsledkem snah ze strany Renaultu osamostatnit se a odkoupit tým Lotus. Carter nadále trvá na tom, že byla učiněna pouze formální nabídka ze strany francouzské automobilky, ačkoliv v paddocku se už mluví o hotové věci.
Vyskytly se dokonce i spekulace, že Renault by nyní mohl počkat, jak dopadne návrh skupiny věřitelů a v případě, že by byl Lotus pod nucenou správou, bylo by jeho odkoupení ještě jednodušší. "Vím, že Renault zvažuje svůj návrat do F1, ale stále netuším, v jaké formě. Mám takový dojem, že by teď měli spíš řešit problémy se svým motorem a soustředit se na jeho lepší konkurenceschopnost," odráží poznámky o prodeji Lotusu Carter.
"Pokud je mi známo, akcionáři Lotusu mi opakovaně sdělili, že tým na prodej není. Ohledně naší situace se domnívají, že míříme správným směrem," dodává Carter a zdůrazňuje, že spekulace ohledně odprodeje podílu hlavního sponzora, firmy Genii, jsou neopodstatněné.
"Když jsem před 18 měsíci k týmu přišel, byl tu pětiletý plán, jak vyřešit některé problémy, uspořádat finanční záležitosti. Získali jsme motor Mercedes a máme cíl se posunout v tabulce Poháru konstruktérů na vyšší příčky. "Máme smlouvu s Mercedesem až do roku 2020 a z mého pohledu nás nevede nic k tomu, abychom na tomto kontraktu něco měnili," porhlásil Carter.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.