Ne nadarmo se říká, že za vším se mají hledat peníze. Díky nim se v potížích může objevit kdokoli, od nejobyčejnějšího jedince až po tým F1. V nejednom případě pak může svízelná situace vést až k existenčním potížím.
Skupina věřitelů podala v pondělí návrh na konkursní řízení proti týmu Lotus F1. Jak bylo uvedeno, je mezi věřiteli i firma Xtrac, dodavatel komponenetů do převodových ústrojí. Líčení v Obchodního soudu v Londýně bylo odročeno o dva týdny, aby se obě strany pokusily dojít ke smíru. Pokud však nenajde Lotus řešení, hrozí nebezpečí, že na něj bude uvalena nucená správa, což by značně ztížilo jeho budoucnost.
Společnost Xtrac dala jasně najevo, že nesplácení dlužných částek za dodané komponenty bude důrazně vymáhat. "Za posledních 15 měsíců jsme poskytli stáji značné množství dílů v dobré víře, že tým bude nadále pokračovat. Máme s vedením Lotusu dlouhodobý vztah a doufáme, že bude pokračovat i nadále. Musíme však požadovat, aby pohledávky byly uhrazeny, pak dojdeme k pozitivnímu výsledku. Věříme, že odročení soudu nám poskytne čas prodiskutovat s týmem všechny možnosti," prohlásil mluvčí Xtrac.
Matthew Carter, ředitel týmu Lotus, však možné důsledky právních kroků včetně likvidace značně bagatelizoval. Uvedl, že jednou z hlavních příčin tlaku některých věřitelů jsou špatné zkušenosti s jinými týmy, s nimiž měly potíže v loňském roce; proto požadují jistotu zaplacení pohledávek. "Hodně se o tom mluvilo a případy Caterhamu a Marussie situaci příliš nepomohly. Slyšení - které už bylo odročeno - je obvyklou součástí procesu s věřiteli, to se může stát."
Carter rovněž důrazně odmítl eventualitu, že by tato situace mohla narušit vztahy se sponzory. "Nacházíme se nyní v dobré situaci, že nedlužíme - kromě několika dodavatelů, což je běžná praxe - žádné bance. Nemáme žádné nesplacené úvěry, pouze pohledávky k akcionářům," tvrdí šéf Lotusu.
Objevují se však hlasy, že návrhy na konkursní řízení jsou důsledkem snah ze strany Renaultu osamostatnit se a odkoupit tým Lotus. Carter nadále trvá na tom, že byla učiněna pouze formální nabídka ze strany francouzské automobilky, ačkoliv v paddocku se už mluví o hotové věci.
Vyskytly se dokonce i spekulace, že Renault by nyní mohl počkat, jak dopadne návrh skupiny věřitelů a v případě, že by byl Lotus pod nucenou správou, bylo by jeho odkoupení ještě jednodušší. "Vím, že Renault zvažuje svůj návrat do F1, ale stále netuším, v jaké formě. Mám takový dojem, že by teď měli spíš řešit problémy se svým motorem a soustředit se na jeho lepší konkurenceschopnost," odráží poznámky o prodeji Lotusu Carter.
"Pokud je mi známo, akcionáři Lotusu mi opakovaně sdělili, že tým na prodej není. Ohledně naší situace se domnívají, že míříme správným směrem," dodává Carter a zdůrazňuje, že spekulace ohledně odprodeje podílu hlavního sponzora, firmy Genii, jsou neopodstatněné.
"Když jsem před 18 měsíci k týmu přišel, byl tu pětiletý plán, jak vyřešit některé problémy, uspořádat finanční záležitosti. Získali jsme motor Mercedes a máme cíl se posunout v tabulce Poháru konstruktérů na vyšší příčky. "Máme smlouvu s Mercedesem až do roku 2020 a z mého pohledu nás nevede nic k tomu, abychom na tomto kontraktu něco měnili," porhlásil Carter.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.