Hodně debat a vzruchu, někdy i skřípění zubů vyvolalo nekompromisní posuzování průjezdu zejména zatáčky Copse Corner v kvalifikaci. FIA vysvětlila, že v tomto případě nastolila "nulovou toleranci" a na ní hodlá trvat i v závodě.
Těch "nešťastnínků", kteří místo pochvaly za dobrý čas slyšeli ve sluchátkách nemilé oznámení, že čas bude (a většinou byl) vymazán, nebylo zrovna málo. Postiženi byli například oba piloti Ferrari, Hülkenberg, Verstappen, Ricciardo, Maldonado hned dvakrát. Räikkönen se díky anulaci času musel třást o postup do poslední části kvalifikace, Daniel Ricciardo přišel díky škrtnutí svého výkonu o sedmé místo na startovním roštu - propadl se až na desáté.
Důvodem postihu je situace, kdy vůz ve zmíněné zatáčce opustí trať, tedy přesněji všechna čtyři kola monopostu se ocitnou za bílou čárou lemující levý okraj pravotočivé zatáčky za bývalou startovní rovinkou. Jestliže v minulosti byl tolerován i průjezd po červenobílém obrubníku, tentokrát neznali zástupci FIA slitování.
Zástupce FIA Charlie Whiting zdůraznil, že všichni piloti byli na toto posuzování upozorněni a bylo jim zdůrazněno, že podobně přísný dohled bude panovat v Copse Corner i při nedělním závodě. "Pokud jakýkoli pilot získá zřejmou výhodu v zatáčce 9 (Copse Corner), případně pokud zde opakovaně všemi čtyřmi koly opustí trať, budě vyšetřován traťovými komisaři a následně penalizován," varuje Whiting.
FIA a potažmo odpovědní stewardi také budou mít pod dohledem zatáčku Club, která ústí na cílovou rovinku. I tady jsou někteří jedinci při průjezdu značně "širocí", jako v případě Romaina Grosjeana či Carlose Sainze, kteří rovněž přišli o svůj měřený čas.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.