Hodně debat a vzruchu, někdy i skřípění zubů vyvolalo nekompromisní posuzování průjezdu zejména zatáčky Copse Corner v kvalifikaci. FIA vysvětlila, že v tomto případě nastolila "nulovou toleranci" a na ní hodlá trvat i v závodě.
Těch "nešťastnínků", kteří místo pochvaly za dobrý čas slyšeli ve sluchátkách nemilé oznámení, že čas bude (a většinou byl) vymazán, nebylo zrovna málo. Postiženi byli například oba piloti Ferrari, Hülkenberg, Verstappen, Ricciardo, Maldonado hned dvakrát. Räikkönen se díky anulaci času musel třást o postup do poslední části kvalifikace, Daniel Ricciardo přišel díky škrtnutí svého výkonu o sedmé místo na startovním roštu - propadl se až na desáté.
Důvodem postihu je situace, kdy vůz ve zmíněné zatáčce opustí trať, tedy přesněji všechna čtyři kola monopostu se ocitnou za bílou čárou lemující levý okraj pravotočivé zatáčky za bývalou startovní rovinkou. Jestliže v minulosti byl tolerován i průjezd po červenobílém obrubníku, tentokrát neznali zástupci FIA slitování.
Zástupce FIA Charlie Whiting zdůraznil, že všichni piloti byli na toto posuzování upozorněni a bylo jim zdůrazněno, že podobně přísný dohled bude panovat v Copse Corner i při nedělním závodě. "Pokud jakýkoli pilot získá zřejmou výhodu v zatáčce 9 (Copse Corner), případně pokud zde opakovaně všemi čtyřmi koly opustí trať, budě vyšetřován traťovými komisaři a následně penalizován," varuje Whiting.
FIA a potažmo odpovědní stewardi také budou mít pod dohledem zatáčku Club, která ústí na cílovou rovinku. I tady jsou někteří jedinci při průjezdu značně "širocí", jako v případě Romaina Grosjeana či Carlose Sainze, kteří rovněž přišli o svůj měřený čas.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.