Hodně debat a vzruchu, někdy i skřípění zubů vyvolalo nekompromisní posuzování průjezdu zejména zatáčky Copse Corner v kvalifikaci. FIA vysvětlila, že v tomto případě nastolila "nulovou toleranci" a na ní hodlá trvat i v závodě.
Těch "nešťastnínků", kteří místo pochvaly za dobrý čas slyšeli ve sluchátkách nemilé oznámení, že čas bude (a většinou byl) vymazán, nebylo zrovna málo. Postiženi byli například oba piloti Ferrari, Hülkenberg, Verstappen, Ricciardo, Maldonado hned dvakrát. Räikkönen se díky anulaci času musel třást o postup do poslední části kvalifikace, Daniel Ricciardo přišel díky škrtnutí svého výkonu o sedmé místo na startovním roštu - propadl se až na desáté.
Důvodem postihu je situace, kdy vůz ve zmíněné zatáčce opustí trať, tedy přesněji všechna čtyři kola monopostu se ocitnou za bílou čárou lemující levý okraj pravotočivé zatáčky za bývalou startovní rovinkou. Jestliže v minulosti byl tolerován i průjezd po červenobílém obrubníku, tentokrát neznali zástupci FIA slitování.
Zástupce FIA Charlie Whiting zdůraznil, že všichni piloti byli na toto posuzování upozorněni a bylo jim zdůrazněno, že podobně přísný dohled bude panovat v Copse Corner i při nedělním závodě. "Pokud jakýkoli pilot získá zřejmou výhodu v zatáčce 9 (Copse Corner), případně pokud zde opakovaně všemi čtyřmi koly opustí trať, budě vyšetřován traťovými komisaři a následně penalizován," varuje Whiting.
FIA a potažmo odpovědní stewardi také budou mít pod dohledem zatáčku Club, která ústí na cílovou rovinku. I tady jsou někteří jedinci při průjezdu značně "širocí", jako v případě Romaina Grosjeana či Carlose Sainze, kteří rovněž přišli o svůj měřený čas.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.