Spor o Grand Prix Itálie nadále pokračuje. Do hry vstupují politici, argumenty,odkazy na tradici a historii a také výzvy všemi směry. Připomeňme si v krátkosti, co vlastně Itálii v souvislosti s F1 hrozí.
Grand Prix Itálie se doposud až na jeden případ konala vždy na Monze. Onou výjimkou byl rok 1980 a nemálo lidí je předsvědčeno, že se tak stalo v důsledku nehody Ronnie Petersona, který v roce 1978 havaroval ve startovní fázi a po těžkých zraněních (několikanásobné zlomeniny obou nohou) zemřel ráno po závodě v nemocnici na tukovou embolii. Pravdou je, že za přesunem pořádání závodu stál Bernie Ecclestone, který "předvídal" problémy Monzy a prozíravě si zajistil trať v Imole.
Důvodem totiž nebyla ona nehoda, ale odmítavý postoj ochránců životního prostředí, kteří dlouho nechtěli, aby se v areálu Královského parku v Monze kácely chráněné stromy. Kvůli tomu pak nešly provádět některé úpravy trati a rozšiřovat únikové zóny. Po Petersonově nehodě však pořadatelé pochopili, že by také mohli o statut Grand Prix přijít, proto se po mnoha letech dostalo zástupci okruhuv bouřlivém jednáni s ekology dohodli na dlouhodobé revitalizaci zeleně, výsadbě nových stromů a ti zase svolili k nasazení dřevařské techniky. Monza sice na rok vypadla z kalendáře, ale posléze se vrátila zpět a Ecclestone, aby nepřišel o investované peníze, "vymyslel" Grand Prix miniaturní zemičky v italském regionu - San Marino, stát na kopci, kam by se snad ani celé startovní pole nevešlo, se stal pořadatelem závodu F1.
Nyní se tedy zbrojí na nejvyšší úrovni. Počáteční schůzky Ecclestonea se zástupci Imoly vyvolaly bouřlivou odezvu na Monze a Roberto Maroni, prezident Lombardie, dokonce v emotivním projevu vyzval stáj Ferrari, aby Monzu v jejích snahách podpořila hrozbou odchodu z F1 (více zde).
Bylo by však krátkozraké si myslet, že si zástupci regionu Emilia Romagna, v němž se pro změnu nachází Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, nepřipraví odvetu. Prostřednictvím periodika Gazzetta dello sport se chystají rovněž spustit kampaň za pořádání Grand Prix a stejně jako Lombarďané hodlají jít na politickou platformu. Zmíněný list totiž zveřejnil zprávu, že dva poslanci regionu Emilia Romagna předložili v zákonodárném shromáždění rezoluci s cílem "zajistit podporu regionu a výhodných podmínek pro konání Grand Prix na trati v Imole."
Bezpochybně nejde jen o přechodné pracovní příležitosti a finanční prospěch. Stále však existují čtyři varianty, ze kterých se bude vybírat. Monza, Imola, střídavé pořádání italské Grand Prix, ovšem jako nejhorší vize je i vyřazení Itálie z kalendáře F1. Že to nelze brát na lehkou váhu dokazuje příklad dalšího tradičního účastnika závodu nejprestižnější formule Německa. Tam se v letošním ročníku nepojede.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.