Spor o Grand Prix Itálie nadále pokračuje. Do hry vstupují politici, argumenty,odkazy na tradici a historii a také výzvy všemi směry. Připomeňme si v krátkosti, co vlastně Itálii v souvislosti s F1 hrozí.
Grand Prix Itálie se doposud až na jeden případ konala vždy na Monze. Onou výjimkou byl rok 1980 a nemálo lidí je předsvědčeno, že se tak stalo v důsledku nehody Ronnie Petersona, který v roce 1978 havaroval ve startovní fázi a po těžkých zraněních (několikanásobné zlomeniny obou nohou) zemřel ráno po závodě v nemocnici na tukovou embolii. Pravdou je, že za přesunem pořádání závodu stál Bernie Ecclestone, který "předvídal" problémy Monzy a prozíravě si zajistil trať v Imole.
Důvodem totiž nebyla ona nehoda, ale odmítavý postoj ochránců životního prostředí, kteří dlouho nechtěli, aby se v areálu Královského parku v Monze kácely chráněné stromy. Kvůli tomu pak nešly provádět některé úpravy trati a rozšiřovat únikové zóny. Po Petersonově nehodě však pořadatelé pochopili, že by také mohli o statut Grand Prix přijít, proto se po mnoha letech dostalo zástupci okruhuv bouřlivém jednáni s ekology dohodli na dlouhodobé revitalizaci zeleně, výsadbě nových stromů a ti zase svolili k nasazení dřevařské techniky. Monza sice na rok vypadla z kalendáře, ale posléze se vrátila zpět a Ecclestone, aby nepřišel o investované peníze, "vymyslel" Grand Prix miniaturní zemičky v italském regionu - San Marino, stát na kopci, kam by se snad ani celé startovní pole nevešlo, se stal pořadatelem závodu F1.
Nyní se tedy zbrojí na nejvyšší úrovni. Počáteční schůzky Ecclestonea se zástupci Imoly vyvolaly bouřlivou odezvu na Monze a Roberto Maroni, prezident Lombardie, dokonce v emotivním projevu vyzval stáj Ferrari, aby Monzu v jejích snahách podpořila hrozbou odchodu z F1 (více zde).
Bylo by však krátkozraké si myslet, že si zástupci regionu Emilia Romagna, v němž se pro změnu nachází Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, nepřipraví odvetu. Prostřednictvím periodika Gazzetta dello sport se chystají rovněž spustit kampaň za pořádání Grand Prix a stejně jako Lombarďané hodlají jít na politickou platformu. Zmíněný list totiž zveřejnil zprávu, že dva poslanci regionu Emilia Romagna předložili v zákonodárném shromáždění rezoluci s cílem "zajistit podporu regionu a výhodných podmínek pro konání Grand Prix na trati v Imole."
Bezpochybně nejde jen o přechodné pracovní příležitosti a finanční prospěch. Stále však existují čtyři varianty, ze kterých se bude vybírat. Monza, Imola, střídavé pořádání italské Grand Prix, ovšem jako nejhorší vize je i vyřazení Itálie z kalendáře F1. Že to nelze brát na lehkou váhu dokazuje příklad dalšího tradičního účastnika závodu nejprestižnější formule Německa. Tam se v letošním ročníku nepojede.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.