Momentálně čtvrtý pilot průběžného pořadí Kimi Räikkönen má odlišný názor na svou budoucnost ve stáji Ferrari. Podle dřívějších prohlášení záleží jen a jen na výsledcích, jaké bude finský pilot v dalších závodech předvádět.
"Kimi má svůj osud u Ferrari ve vlastních rukou," citovala italská média výrok šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho, který vstoupil do debaty ohledně možného odchodu Räikkönena z italské stáje. S tímto názorem však Kimi rozhodně nesouhlasí.
Podle některých informací má Fin v následujících závodech ukázat, zda naplní podmínky stanovené ve smluvní opci pro rok 2016, kde je jednou z podmínek dosahování určité úrovně výsledků. Naproti tomu už prý existují předběžné dohody Maranella s Valtteri Bottasem směřující k podpisu smlouvy na rok 2016. Obě strany tyto spekulace nepotvrdily, ale ani rozhodně nevyvrátily - uchýlily se k osvědčenému zdůrazňování důležitosti soustředit se na přítomnost.
David Coulthard se vyjádřil k případu Räikkönen v obsáhlém příspěvku, v němž mimo jiné poznamenal: "Je čas na změnu, tedy pokud Kimi nevyhraje následujících pět nebo šest závodů," uvedl Skot v periodiku Speed Week (článek zde).
Räikkönen byl na okolnosti ohledně jeho působení ve stáji Ferrari dotazován i akci Festival of Speed v Goodwoodu, kde v neděli proháněl pět let staré Ferrari F10. "Věci nejsou vždy v našich rukou," svěřil se televizní stanici Sky. "Je tu kontrakt a je na nich, zda jej podepíší nebo ne," naráží Fin na opci, která by mu zajišťovala setrvání v týmu i na rok 2016.
Arrivabene přesto dál tvrdí, že v žádném případě ještě nepadlo rozhodnutí ani o Kimiho budoucnosti, ani o případném nově angažovaném pilotovi. Vyjádřil své přesvědčení, že právě určitá nejistota dodá Icemanovi vůli k dosažení lepších výsledků. Smluvní záležitosti se budou řešit až po maďarské Grand Prix, protože opční doložka na rok 2016 vyprší koncem července.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.