Momentálně čtvrtý pilot průběžného pořadí Kimi Räikkönen má odlišný názor na svou budoucnost ve stáji Ferrari. Podle dřívějších prohlášení záleží jen a jen na výsledcích, jaké bude finský pilot v dalších závodech předvádět.
"Kimi má svůj osud u Ferrari ve vlastních rukou," citovala italská média výrok šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho, který vstoupil do debaty ohledně možného odchodu Räikkönena z italské stáje. S tímto názorem však Kimi rozhodně nesouhlasí.
Podle některých informací má Fin v následujících závodech ukázat, zda naplní podmínky stanovené ve smluvní opci pro rok 2016, kde je jednou z podmínek dosahování určité úrovně výsledků. Naproti tomu už prý existují předběžné dohody Maranella s Valtteri Bottasem směřující k podpisu smlouvy na rok 2016. Obě strany tyto spekulace nepotvrdily, ale ani rozhodně nevyvrátily - uchýlily se k osvědčenému zdůrazňování důležitosti soustředit se na přítomnost.
David Coulthard se vyjádřil k případu Räikkönen v obsáhlém příspěvku, v němž mimo jiné poznamenal: "Je čas na změnu, tedy pokud Kimi nevyhraje následujících pět nebo šest závodů," uvedl Skot v periodiku Speed Week (článek zde).
Räikkönen byl na okolnosti ohledně jeho působení ve stáji Ferrari dotazován i akci Festival of Speed v Goodwoodu, kde v neděli proháněl pět let staré Ferrari F10. "Věci nejsou vždy v našich rukou," svěřil se televizní stanici Sky. "Je tu kontrakt a je na nich, zda jej podepíší nebo ne," naráží Fin na opci, která by mu zajišťovala setrvání v týmu i na rok 2016.
Arrivabene přesto dál tvrdí, že v žádném případě ještě nepadlo rozhodnutí ani o Kimiho budoucnosti, ani o případném nově angažovaném pilotovi. Vyjádřil své přesvědčení, že právě určitá nejistota dodá Icemanovi vůli k dosažení lepších výsledků. Smluvní záležitosti se budou řešit až po maďarské Grand Prix, protože opční doložka na rok 2016 vyprší koncem července.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.