Londýn se hlásí o F1

Trať v Monte Carlu je tradičním a nejdéle sloužícím městským okruhem.
Trať v Monte Carlu je tradičním a nejdéle sloužícím městským okruhem., foto: Lotus F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 27. června 2015 11:30
Sdílej:

Hlavní město Britského království hostí poslední, jedenáctý závod série Formule-e, čehož využil starosta Boris Johnson k tomu, aby se po trati v Battersea Park projel v elektromobilu a zároveň vyslovil své plány do budoucna, v nichž hraje svou roli i F1.

Londýnského starostu doprovázel generální ředitel Formule-E Alejandro Agag a skládal Johnsonovi jeden komplimant za druhým. Zdůraznil také význam pro životní prostředí a pochvaloval si, že závod neruší okolí. "Během jízd formulí jsem se procházel kolem trati a slyšel jsem šplhat veverky po stromech," se smíchem prohlásil Agag.

U příležitosti konání závodu se starosta Johnsom znovu připomněl, že nadále věří konání závodu formule 1 v ulicích Londýna. Zaštiťoval se prohlášením Bernie Ecclestonea, který by byl takovémý návrhu nakloněn a údajně by ho i finančně podpořil.

V pátek Johnson oslovil média: "Pořád se tou možností zabývám. Tento projekt by městu přinesl nová pracovní místa a zvýšil by jeho prestiž. Jsou tu ovšem otázky týkající se hluku a kvality ozvduší, musíme pečlivě prověřit, jaký dopad by pořádání závodu mělo na tyto oblasti. Pokud bychom jej uspokojivě vyřešili, můžeme uspět."

Vedle nezbytné logistiky, která provází každou městskou Grand Prix, musí pořadatel uhradit značný poplatek vyžadovaný FOM, ovšem v tomto případě by mohl být rozhodující avizovaný příspěvek Ecclestonea, jenž by z velké části uhradil organizační náklady. Neméně rozhodující ovšem bude debata o využívání městských komunikací, s níž bude určitě argumentovat opozice v městské samosprávě, což by mohl být jeden z hlavních bodů, které by převážily misky vah pro nebo proti konání závodu.

Éra městských závodů začala narůstat od poloviny 70. let, kdy Američané zorganizovali po vzoru Monaca Grand Prix USA-západ v Long Beach. Většinou pak byly okruhy v ulicích měst pořádány právě v USA (Las Vegas, Detroit, Dallas, Phoenix), padaly i návrhy na New York (Central Park), Paříž (Elysejská pole), Moskvu (Leninské hory) a v Maďarsku se mělo původně jezdit ve Vidám parku. Zájem o tyto trati ovšem poklesl - začíná se probouzet až v posledních letech, i když zdaleka ne všechny projekty se setkaly s vstřícným přístupem (například Valencia). Důvody byly různé, od vysokých nákladů po malý zájem diváků.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.