První kolo Grand Prix Rakouska a za zatáčkou Remus podél svodidel klouzá dvojice Alonso Räikkönen v zápasnickém klinči. Hlava finského pilota se ocitá nebezpečně blízko podvozku Španělova vozu. Tato nehoda opět rozvířila otázku, jak moc je ohroženo v případě takové nehody pilotův život.
Vypočítávat případy, kdy otevřený kokpit znamenal vážné ohrožení zdraví pilota, nebo dokonce znamenal jeho smrt by znamenalo vytvořit hodně dlouhý seznam. Stačí vzpomenout na Brita Alana Staceye, jemuž při Grand Přix Belgie vlétl do obličeje pták. Nelze nepřipomenout ani Toma Pryce a jeho kontakt s neopatrným členem traťové hlídky - přebíhal nesmyslně trať a když ho Walesan srazil, hasicí přístroj z ruky mladíka mu zloml vaz. A třetí příklad za všechny, naštěstí ne tragický - Grand Prix Brazílie a kolize Eddie Irvinea a Jose Verstappena - Eddie tehdy vytlačil Jose na trávník, jeho benetton přeletěl přes Brundleův mclaren a trefil přitom Brita zadním kolem do hlavy.
Tolik vzpomínka, nyní zpět k aktuálnímu případu. Ihned po nehodě Alonsa a Räikkönena se objevily návrhy jak zvýšit bezpečí pilota v kokpitu, padla dokonce myšlenka kokpit uzavřít. "Tato otázka je pořád předmětem zájmu, protože otevřený kokpit rizika představuje. Je třeba se této problematice věnovat a krok za krokem i nadále zlepšovat bezpečnost nás pilotů," komentuje situaci Nico Rosberg.
GPDA potvrzuje, že debaty kolem těchto návrhů pokračují, ale je třeba je velice pečlivě zvážit. Rozhodně by nemělo dojít k nějakému ukvapenému závěru, v tomto směru Asociace pilotů věří, že FIA celou záležitost dobře posoudí. "V minulosti jsme vždy po FIA požadovali, aby se bezpečnost pilota v kokpitu zlepšila, v posledních desetiletích se výrazně zvýšily bočnice chránící hlavu pilota," komentuje situaci předseda GPDA Alex Wurz. "Debata, jak tento prostor udělat ještě bezpečnější však pokračuje, proto už se zabýváme i překrytím kokpitu. Mně se tato myšlenka líbí, ale je třeba ještě provést pečlivou analýzu okolností, které uzavřený kokpit přináší, mimo jiné otázku požáru," dodává Wurz.
"Všichni víme, jak nebezpečný prostor kokpit je, proto nelze nic podcenit a musíme se zabývat každou eventualitou. Jde o velice chouloustivou oblast, musíme vše pečlivě zvážit, abychom nepodcenili i případné negativní důsledky případného rozhodnutí," uzavírá Wurz.
Pokud se podíváme do historie, tak například první vezre japonského vozu Maki F1 v roce 1974 byla vybavena plastovým překrytem kokpitu, jakokusi "bublinou", ale v dalších fázích už měl monopost konvenční kokpit. V debatě také zatím nezaznělo, jak by se řešil požadavek na rychlé opuštění kokpitu po nehodě nebo právě v případě, že by byl vůz zachvácen plameny.
Je také otázka, jak by na tak radikální změnu reagovali diváci, protože pak by monoposty opět zratily něco ze své výjimečnosti a začaly se blížit sportovním vozům. Nesmíme zapomenout ani na fakt, že se rovněž dlouho diskutuje o problematice nezakrytých kol. Jejich odpůrci neustále poukazují na fakt, že k velkému množství kolizí dochází při střetu nezakrytých kol dvou vozů. Pak by už ale z podoby formule 1, jak ji známe už 66 let, mnoho nezbylo.
Budeme proto opět rádi, když se k návrhu podobných změn vyjádříte v diskuzi.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.