Mario Andretti, mistr světa F1 a vítěz 500 mil Indianapolis, závodnický nezmar, který dokázal vyhrát i sedm závodů během jednoho víkendu. Poslední debaty kolem F1 ho příměly, aby sdělil listu Guardian své názory.
Pětasedmdesátiletý Američan, který však do čtrnácti let žil s rodiči v Itálii, reagoval především na zprávy o odprodeji podílu CVC Group a zájem ze strany americké společnosti RSE Venture. Je přesvědčen, že USA může formuli 1 pomoci.
"V Americe nám jde hlavně o to, aby se věci daly do pohybu," reagoval americký veterán na zprávu, že o podíl CVC Group projevil zájem Stephen Ross. Andretti jeho zájem vítá a v transakci, která se odhaduje na 8 miliard dolarů, vidí přínos i ze strany Qataru: "Nevidím nic špatného na tom, když solidní investice přinese sportovnímu odvětví stabilitu."
Vítěz 12 Grand Prix a držitel 18 pole-position, kterých dosáhl v F1 během patnáctileté kariéry (byť s menšími přestávkami) rovněž zastává názor, že by tento obchod mohl vyřešit nemálo problémů, s nimiž se formule 1 potýká, ať jde o částečně matoucí technická pravidla nebo klesající zájem diváků. Chápe také odmítavý přístup týmů, protože podle něj hodnotí situaci na základě kusých zpráv, ale bez jakéhokoli oficiálního stanoviska. "Všechno to je velmi spekulativní," doložil tento názor nejmenovaný šéf týmu F1. "Kdo vlastně tedy F1 povede?"
Jak už F1News informovaly, například bývalý prezident FIA Max Mosley je přesvědčen, že i nadále by měl mít svou nezastupitelnou roli Bernie Ecclestone. "Není nikdo jiný, kdo by tu práci zvládl stejně dobře," řekl Max pro britské radio BBC (více zde).
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.