Bývalý prezident FIA Max Mosley je přesvědčen, že Ecclestone by dál byl jednou z hlavních postav formule 1, i kdyby došlo k odprodeji majoritní části vlastněné společností CVC Group.
Zprávu o spekulacích kolem prodeje 35,5 % podílu CVC Group a možných kupcích se objevily dnes dopoledne. Padla dokonce jména RSE Ventures a Qatar jakožto vážných zájemců (více zde). V této souvislosti se objevily další spekulace, zda tato transakce nebude znamenat konec vlády Bernie Ecclestonea ve formuli 1, nebo spíše zásadní utlumení jeho vlivu.
Max Mosley, jeden ze zakladatelů značky March, člověk s právní praxí a prezident FIA v letech 1993-2009 poskytl krátce po zveřejnění zpráv rozhovor stanici BBC. "Myslím, že je ještě příliš brzy se zabývat otázkou změny vlastnických práv. Musí ještě proběhnout proces due biligence, což potrvá nějakou dobu, musíme se připravit také na to, že kolem F1 se teď vyskytne spousta různých zpráv.
Ale ať se stane cokoli, nemyslím, že by se Bernieho role změnila - tedy pokud to nebude jeho vyslovené přání. Protože on je člověk, který je schopen zorganizovat jakýkoli prodej," myslí si Mosley.
"Mám za to, že CVC měla Ecclestonea udělat výkonným ředitelem. Prostě není nikdo jiný, kdo by tu práci zvládl stejně dobře. Takový je můj názor," tvrdí Mosley a na otázku, jak vnímá Bernieho vliv, dodává: "Je prostě úžasné, co pořád dokáže. Většina lidí, když se dostane do určitého věku, se unaví. Ostatně já sám jsem podstatně mladší než on (o 10 let), ale co do vitaly se cítím rozhodně starší. Jednou jsem se ho zeptal: »necítíš už se odpoledne unavený?« Odpověděl, že někdo zavolá, přijdou nějaké maily a zase je v jednom kole. Protože ho to pořád zajímá, přitahuje a má snahu o co nejlepší přístup, jeho věk je pak takový flexibilnější."
Mosley také pohovořil o problémech F1, podle něj je jedním z těch největších vysoké výdaje týmů. "Udělali jsme několik strategických chyb, ale jednou z největších je růst nákladů. Pokud budete mít k dispozici peníze podle svých možností, tak se v čele objeví dva nebo tři týmy, které si budou moci dovolit utrácet obrovské sumy, těm se ty malé týmy z opačného konce nikdy nemohou vyrovnat. Tím pádem je startovní pole nevyrovnané a ovlivňuje to i výsledný efekt, vytrácí se plno důležitých věcí."
Mosley se domnívá, že by řešením bylo zvýšit konkurenceschopnost zmíněných stájí, což není nic jiného než návrat ke stanovení výdajového stropu. Vidí však ještě jiné možnosti: "Jednou z nich by bylo povolit menším týmům větší volnost v technických předpisech za dodržení podmínky, že se tak bude dít v určeném finančním rozsahu. Takže by mohli mít povoleno třeba pohyblivé přední křídlo. Takových možností je velká spousta, jak bychom v rámci stejného režimu mohli uměle srovnat konkurenceschopnost týmů s menším rozpočtem."
Otázkou samozřejmě je, jak by se ony malé a velké týmy za takových předpokladů diferencovaly. Mosley však rozhodne předpokládá, že by tato myšlenka neměla být nepřekonatelným problémem: "Tato problematika je v zásadě řešitelná, ale musí se řádně uchopit, abychom stávající strukturu změnili," domnivá se Mosley.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.