Bývalý prezident FIA Max Mosley je přesvědčen, že Ecclestone by dál byl jednou z hlavních postav formule 1, i kdyby došlo k odprodeji majoritní části vlastněné společností CVC Group.
Zprávu o spekulacích kolem prodeje 35,5 % podílu CVC Group a možných kupcích se objevily dnes dopoledne. Padla dokonce jména RSE Ventures a Qatar jakožto vážných zájemců (více zde). V této souvislosti se objevily další spekulace, zda tato transakce nebude znamenat konec vlády Bernie Ecclestonea ve formuli 1, nebo spíše zásadní utlumení jeho vlivu.
Max Mosley, jeden ze zakladatelů značky March, člověk s právní praxí a prezident FIA v letech 1993-2009 poskytl krátce po zveřejnění zpráv rozhovor stanici BBC. "Myslím, že je ještě příliš brzy se zabývat otázkou změny vlastnických práv. Musí ještě proběhnout proces due biligence, což potrvá nějakou dobu, musíme se připravit také na to, že kolem F1 se teď vyskytne spousta různých zpráv.
Ale ať se stane cokoli, nemyslím, že by se Bernieho role změnila - tedy pokud to nebude jeho vyslovené přání. Protože on je člověk, který je schopen zorganizovat jakýkoli prodej," myslí si Mosley.
"Mám za to, že CVC měla Ecclestonea udělat výkonným ředitelem. Prostě není nikdo jiný, kdo by tu práci zvládl stejně dobře. Takový je můj názor," tvrdí Mosley a na otázku, jak vnímá Bernieho vliv, dodává: "Je prostě úžasné, co pořád dokáže. Většina lidí, když se dostane do určitého věku, se unaví. Ostatně já sám jsem podstatně mladší než on (o 10 let), ale co do vitaly se cítím rozhodně starší. Jednou jsem se ho zeptal: »necítíš už se odpoledne unavený?« Odpověděl, že někdo zavolá, přijdou nějaké maily a zase je v jednom kole. Protože ho to pořád zajímá, přitahuje a má snahu o co nejlepší přístup, jeho věk je pak takový flexibilnější."
Mosley také pohovořil o problémech F1, podle něj je jedním z těch největších vysoké výdaje týmů. "Udělali jsme několik strategických chyb, ale jednou z největších je růst nákladů. Pokud budete mít k dispozici peníze podle svých možností, tak se v čele objeví dva nebo tři týmy, které si budou moci dovolit utrácet obrovské sumy, těm se ty malé týmy z opačného konce nikdy nemohou vyrovnat. Tím pádem je startovní pole nevyrovnané a ovlivňuje to i výsledný efekt, vytrácí se plno důležitých věcí."
Mosley se domnívá, že by řešením bylo zvýšit konkurenceschopnost zmíněných stájí, což není nic jiného než návrat ke stanovení výdajového stropu. Vidí však ještě jiné možnosti: "Jednou z nich by bylo povolit menším týmům větší volnost v technických předpisech za dodržení podmínky, že se tak bude dít v určeném finančním rozsahu. Takže by mohli mít povoleno třeba pohyblivé přední křídlo. Takových možností je velká spousta, jak bychom v rámci stejného režimu mohli uměle srovnat konkurenceschopnost týmů s menším rozpočtem."
Otázkou samozřejmě je, jak by se ony malé a velké týmy za takových předpokladů diferencovaly. Mosley však rozhodne předpokládá, že by tato myšlenka neměla být nepřekonatelným problémem: "Tato problematika je v zásadě řešitelná, ale musí se řádně uchopit, abychom stávající strukturu změnili," domnivá se Mosley.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.