Bývalý prezident FIA Max Mosley je přesvědčen, že Ecclestone by dál byl jednou z hlavních postav formule 1, i kdyby došlo k odprodeji majoritní části vlastněné společností CVC Group.
Zprávu o spekulacích kolem prodeje 35,5 % podílu CVC Group a možných kupcích se objevily dnes dopoledne. Padla dokonce jména RSE Ventures a Qatar jakožto vážných zájemců (více zde). V této souvislosti se objevily další spekulace, zda tato transakce nebude znamenat konec vlády Bernie Ecclestonea ve formuli 1, nebo spíše zásadní utlumení jeho vlivu.
Max Mosley, jeden ze zakladatelů značky March, člověk s právní praxí a prezident FIA v letech 1993-2009 poskytl krátce po zveřejnění zpráv rozhovor stanici BBC. "Myslím, že je ještě příliš brzy se zabývat otázkou změny vlastnických práv. Musí ještě proběhnout proces due biligence, což potrvá nějakou dobu, musíme se připravit také na to, že kolem F1 se teď vyskytne spousta různých zpráv.
Ale ať se stane cokoli, nemyslím, že by se Bernieho role změnila - tedy pokud to nebude jeho vyslovené přání. Protože on je člověk, který je schopen zorganizovat jakýkoli prodej," myslí si Mosley.
"Mám za to, že CVC měla Ecclestonea udělat výkonným ředitelem. Prostě není nikdo jiný, kdo by tu práci zvládl stejně dobře. Takový je můj názor," tvrdí Mosley a na otázku, jak vnímá Bernieho vliv, dodává: "Je prostě úžasné, co pořád dokáže. Většina lidí, když se dostane do určitého věku, se unaví. Ostatně já sám jsem podstatně mladší než on (o 10 let), ale co do vitaly se cítím rozhodně starší. Jednou jsem se ho zeptal: »necítíš už se odpoledne unavený?« Odpověděl, že někdo zavolá, přijdou nějaké maily a zase je v jednom kole. Protože ho to pořád zajímá, přitahuje a má snahu o co nejlepší přístup, jeho věk je pak takový flexibilnější."
Mosley také pohovořil o problémech F1, podle něj je jedním z těch největších vysoké výdaje týmů. "Udělali jsme několik strategických chyb, ale jednou z největších je růst nákladů. Pokud budete mít k dispozici peníze podle svých možností, tak se v čele objeví dva nebo tři týmy, které si budou moci dovolit utrácet obrovské sumy, těm se ty malé týmy z opačného konce nikdy nemohou vyrovnat. Tím pádem je startovní pole nevyrovnané a ovlivňuje to i výsledný efekt, vytrácí se plno důležitých věcí."
Mosley se domnívá, že by řešením bylo zvýšit konkurenceschopnost zmíněných stájí, což není nic jiného než návrat ke stanovení výdajového stropu. Vidí však ještě jiné možnosti: "Jednou z nich by bylo povolit menším týmům větší volnost v technických předpisech za dodržení podmínky, že se tak bude dít v určeném finančním rozsahu. Takže by mohli mít povoleno třeba pohyblivé přední křídlo. Takových možností je velká spousta, jak bychom v rámci stejného režimu mohli uměle srovnat konkurenceschopnost týmů s menším rozpočtem."
Otázkou samozřejmě je, jak by se ony malé a velké týmy za takových předpokladů diferencovaly. Mosley však rozhodne předpokládá, že by tato myšlenka neměla být nepřekonatelným problémem: "Tato problematika je v zásadě řešitelná, ale musí se řádně uchopit, abychom stávající strukturu změnili," domnivá se Mosley.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.