Majoritní akcionář formule 1 podle některých zpráv jedná o prodeji svého podílu se skupinou investorů, jakým je i společnost RSE Ventures, podílející se na dalších sportovních a mediálních aktivitách.
O kontaktech CVC Group se společnostmi RSE Ventures a Qatar informovaly včera The Financial Times - jednalo by se zřejmě o částku blížící se pěti miliardám liber, což by představovalo 35,5% podílu F1. Předpokládá se, že stranou nezůstane ani Bernie Ecclestone v pozici generálního ředitele FOM (jeho podíl činí kolem 5%).
RSE Ventures je sportovní a zábavní společnost, jejíž vznik spadá do roku 2012 a za níž stojí američtí podnikatelé: pětasedmdesátiletý Stephen Ross, vlastník týmu amerického fotbalu Miami Dolphins a aplikaci FanVision, s níž vstoupil do F1 už před dvěma lety. Jeho společníkem je Matt Higgins. Qatar investuje do několika známých a vysoce prestižních sportovních subjektů, mezi nimiž jsou i slavné fotbalové týmy. Má se za to, že situace kolem šampionátu ve fotbale (2022) zintenzivnila plány na rozhodující podíl v F1. Existují dokonce spekulace, které hovoří o zájmu ovládnout ji celou.
Jedná se také o Grand Prix Kataru - v únoru prohlásil Nasser bin Khalifa al-Attiyah, viceprezident FIA pro oblast Blízkého východu, že tento region usiluje o přidělení Grand Prix: "Chystáme se podepsat smlouvu na konání závodu F1. Už jsou dokončeny všechny náležitosti a je třeba vyřešit pouze několik detailů, než dojde k oficiálnímu podpisu," sdělil Al-Attiyah.
Jednání s CVC je však stále v počáteční fázi, řečeno terminologií F1 v jakémsi zahřívacím kole. Předpokládá se, že formální nabídka bude předložena v horizontu několika týdnů, stále probíhá due diligence. Už však bylo oznámeno, že pokud se dohodu podaří uskutečnit RSE Ventures mají zájem o další setrvání Ecclestonea v oboru, protože se domnívají že má ještě potenciál k pomoci řešení současných problémů F1 a další expanzi do rozličných oblastí světa. Zatím však nikdo nechce nic komentovat, protože oficiální mluvčí RSE Ventures na přímou otázku odpověděl: "V této chvíli nemůžeme podat žádný komentář."
CVC kontrolovala F1 téměř deset let a během této doby prodávala některé minoritní podíly různým investorům, jako třeba před třemi lety v případě Black Rock, Norges Namnk a Waddell & Reed. V nedávné době se vynořily spekulace, že zájem o odkoupení mnjoritního podílu projevil mediální magnát John Malone (Liberty Global and Discovery Communications).
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.