Majoritní akcionář formule 1 podle některých zpráv jedná o prodeji svého podílu se skupinou investorů, jakým je i společnost RSE Ventures, podílející se na dalších sportovních a mediálních aktivitách.
O kontaktech CVC Group se společnostmi RSE Ventures a Qatar informovaly včera The Financial Times - jednalo by se zřejmě o částku blížící se pěti miliardám liber, což by představovalo 35,5% podílu F1. Předpokládá se, že stranou nezůstane ani Bernie Ecclestone v pozici generálního ředitele FOM (jeho podíl činí kolem 5%).
RSE Ventures je sportovní a zábavní společnost, jejíž vznik spadá do roku 2012 a za níž stojí američtí podnikatelé: pětasedmdesátiletý Stephen Ross, vlastník týmu amerického fotbalu Miami Dolphins a aplikaci FanVision, s níž vstoupil do F1 už před dvěma lety. Jeho společníkem je Matt Higgins. Qatar investuje do několika známých a vysoce prestižních sportovních subjektů, mezi nimiž jsou i slavné fotbalové týmy. Má se za to, že situace kolem šampionátu ve fotbale (2022) zintenzivnila plány na rozhodující podíl v F1. Existují dokonce spekulace, které hovoří o zájmu ovládnout ji celou.
Jedná se také o Grand Prix Kataru - v únoru prohlásil Nasser bin Khalifa al-Attiyah, viceprezident FIA pro oblast Blízkého východu, že tento region usiluje o přidělení Grand Prix: "Chystáme se podepsat smlouvu na konání závodu F1. Už jsou dokončeny všechny náležitosti a je třeba vyřešit pouze několik detailů, než dojde k oficiálnímu podpisu," sdělil Al-Attiyah.
Jednání s CVC je však stále v počáteční fázi, řečeno terminologií F1 v jakémsi zahřívacím kole. Předpokládá se, že formální nabídka bude předložena v horizontu několika týdnů, stále probíhá due diligence. Už však bylo oznámeno, že pokud se dohodu podaří uskutečnit RSE Ventures mají zájem o další setrvání Ecclestonea v oboru, protože se domnívají že má ještě potenciál k pomoci řešení současných problémů F1 a další expanzi do rozličných oblastí světa. Zatím však nikdo nechce nic komentovat, protože oficiální mluvčí RSE Ventures na přímou otázku odpověděl: "V této chvíli nemůžeme podat žádný komentář."
CVC kontrolovala F1 téměř deset let a během této doby prodávala některé minoritní podíly různým investorům, jako třeba před třemi lety v případě Black Rock, Norges Namnk a Waddell & Reed. V nedávné době se vynořily spekulace, že zájem o odkoupení mnjoritního podílu projevil mediální magnát John Malone (Liberty Global and Discovery Communications).
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.