Majoritní akcionář formule 1 podle některých zpráv jedná o prodeji svého podílu se skupinou investorů, jakým je i společnost RSE Ventures, podílející se na dalších sportovních a mediálních aktivitách.
O kontaktech CVC Group se společnostmi RSE Ventures a Qatar informovaly včera The Financial Times - jednalo by se zřejmě o částku blížící se pěti miliardám liber, což by představovalo 35,5% podílu F1. Předpokládá se, že stranou nezůstane ani Bernie Ecclestone v pozici generálního ředitele FOM (jeho podíl činí kolem 5%).
RSE Ventures je sportovní a zábavní společnost, jejíž vznik spadá do roku 2012 a za níž stojí američtí podnikatelé: pětasedmdesátiletý Stephen Ross, vlastník týmu amerického fotbalu Miami Dolphins a aplikaci FanVision, s níž vstoupil do F1 už před dvěma lety. Jeho společníkem je Matt Higgins. Qatar investuje do několika známých a vysoce prestižních sportovních subjektů, mezi nimiž jsou i slavné fotbalové týmy. Má se za to, že situace kolem šampionátu ve fotbale (2022) zintenzivnila plány na rozhodující podíl v F1. Existují dokonce spekulace, které hovoří o zájmu ovládnout ji celou.
Jedná se také o Grand Prix Kataru - v únoru prohlásil Nasser bin Khalifa al-Attiyah, viceprezident FIA pro oblast Blízkého východu, že tento region usiluje o přidělení Grand Prix: "Chystáme se podepsat smlouvu na konání závodu F1. Už jsou dokončeny všechny náležitosti a je třeba vyřešit pouze několik detailů, než dojde k oficiálnímu podpisu," sdělil Al-Attiyah.
Jednání s CVC je však stále v počáteční fázi, řečeno terminologií F1 v jakémsi zahřívacím kole. Předpokládá se, že formální nabídka bude předložena v horizontu několika týdnů, stále probíhá due diligence. Už však bylo oznámeno, že pokud se dohodu podaří uskutečnit RSE Ventures mají zájem o další setrvání Ecclestonea v oboru, protože se domnívají že má ještě potenciál k pomoci řešení současných problémů F1 a další expanzi do rozličných oblastí světa. Zatím však nikdo nechce nic komentovat, protože oficiální mluvčí RSE Ventures na přímou otázku odpověděl: "V této chvíli nemůžeme podat žádný komentář."
CVC kontrolovala F1 téměř deset let a během této doby prodávala některé minoritní podíly různým investorům, jako třeba před třemi lety v případě Black Rock, Norges Namnk a Waddell & Reed. V nedávné době se vynořily spekulace, že zájem o odkoupení mnjoritního podílu projevil mediální magnát John Malone (Liberty Global and Discovery Communications).
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.