Šéfové týmů F1 se vyslovili proti změnám v pravidlech používání modrých vlajek. Debata byla součástí širší výměny názorů ohledně zvýšení atraktivity závodů Grand Prix.
FIA v posledních dnech uspořádala několik setkání s cílem pozměnit některá pravidla pro rok 2016, aby pro diváky byly závody atraktivnější. Poté, co neprošel návrh na znovuzavedení doplňování paliva během závodu, přišly na přetřes některé další ideje, mezi něž patří i volná volba kombinací pneumatik pro závod.
V paddocku Grand Prix Kanady i Rakouska se rovněž debatovalo o upřesnění pravidel používání modrých vlajek. Záměrem bylo umožnit pilotům předjížděným o kolo více času k vytvoření prostoru pro předjíždějícího. Vyskytla se teorie, že pokud by vůz o kolo či více zpět neuvolnil cestu co nejdříve, mohl by být závod zajímavější a pro piloty v čele i namáhavější.
Článek 20.6 sportovních pravidel F1 říká: "Jakmile vůz dostihne jiný monopost, který má v závodě ztrátu jednoho či více absolvovaných kol, musí jeho pilot umožnit soupeři předjetí při první vhodné příležitosti. Pokud jezdec mající ztrátu nejeví snahu nechat se předjet, bude mu tato povinnost signalizována modrými vlajkami." Není řídkým jevem, že piloti jsou penalizování za neuposlechnutí signalizace různými způsoby.
Bylo oznámeno, že FIA se tímto pravidlem hodlá opět zabývat, když návrh na změnu užívání modrých vlajek před několika lety neprošel, ale opět se ozvala vlna nesouhlasu. Někteří zástupci týmů se domnívají, že v případě takové změny by mohl pilot se ztrátou jednoho či více okruhu dokonce způsobit nehodu s vážnými následky. Protože se zdá, že nedojde k žádné dohodě, nedá se předpokládat, že by v této oblasti nastala nějaká výrazná změna. "Tato otázka byla předmětem diskuzí, ale nepadlo žádné rozhodnutí, takže se nedá předpokládat, že by v krátkodobém horizontu nastaly nějaké změny," potvrdil mluvčí FIA.
Možná k tomu přispěla i vzpomínka na Grand Prix ještě na starém rakouském okruhu v roce 1983. Vedoucí trojice Tambay, Arnoux a Piquet dostihla o kolo zpět jedoucího Jariera. Ten tak dlouho hledal místo, kde by pustil Tambaye kupředu, až se před Francouzovo Ferrari dostal jak Arnoux tak Piquet. Jarier se svému krajanovi po závodě omluvil, že prostě nevěděl, jak situaci vyřešit. Ovšem podobných případů, kdy zdolávání opozdilců významně ovlivnilo závod, najdeme podstatně více.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.