Šéfové týmů F1 se vyslovili proti změnám v pravidlech používání modrých vlajek. Debata byla součástí širší výměny názorů ohledně zvýšení atraktivity závodů Grand Prix.
FIA v posledních dnech uspořádala několik setkání s cílem pozměnit některá pravidla pro rok 2016, aby pro diváky byly závody atraktivnější. Poté, co neprošel návrh na znovuzavedení doplňování paliva během závodu, přišly na přetřes některé další ideje, mezi něž patří i volná volba kombinací pneumatik pro závod.
V paddocku Grand Prix Kanady i Rakouska se rovněž debatovalo o upřesnění pravidel používání modrých vlajek. Záměrem bylo umožnit pilotům předjížděným o kolo více času k vytvoření prostoru pro předjíždějícího. Vyskytla se teorie, že pokud by vůz o kolo či více zpět neuvolnil cestu co nejdříve, mohl by být závod zajímavější a pro piloty v čele i namáhavější.
Článek 20.6 sportovních pravidel F1 říká: "Jakmile vůz dostihne jiný monopost, který má v závodě ztrátu jednoho či více absolvovaných kol, musí jeho pilot umožnit soupeři předjetí při první vhodné příležitosti. Pokud jezdec mající ztrátu nejeví snahu nechat se předjet, bude mu tato povinnost signalizována modrými vlajkami." Není řídkým jevem, že piloti jsou penalizování za neuposlechnutí signalizace různými způsoby.
Bylo oznámeno, že FIA se tímto pravidlem hodlá opět zabývat, když návrh na změnu užívání modrých vlajek před několika lety neprošel, ale opět se ozvala vlna nesouhlasu. Někteří zástupci týmů se domnívají, že v případě takové změny by mohl pilot se ztrátou jednoho či více okruhu dokonce způsobit nehodu s vážnými následky. Protože se zdá, že nedojde k žádné dohodě, nedá se předpokládat, že by v této oblasti nastala nějaká výrazná změna. "Tato otázka byla předmětem diskuzí, ale nepadlo žádné rozhodnutí, takže se nedá předpokládat, že by v krátkodobém horizontu nastaly nějaké změny," potvrdil mluvčí FIA.
Možná k tomu přispěla i vzpomínka na Grand Prix ještě na starém rakouském okruhu v roce 1983. Vedoucí trojice Tambay, Arnoux a Piquet dostihla o kolo zpět jedoucího Jariera. Ten tak dlouho hledal místo, kde by pustil Tambaye kupředu, až se před Francouzovo Ferrari dostal jak Arnoux tak Piquet. Jarier se svému krajanovi po závodě omluvil, že prostě nevěděl, jak situaci vyřešit. Ovšem podobných případů, kdy zdolávání opozdilců významně ovlivnilo závod, najdeme podstatně více.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.