Trochu to připomíná film s akčním hrdinou, který po nepříliš úspěšné akci utrousí přes natlučená ústa úsečné: "Já se vrátím". Podobně chápe své účinkování v letošní Grand Prix Rakouska první muž průběžné klasifikace šampionátu F1 Lewis Hamilton.
Před loňským závodem na Red Bull Ringu ztrácel Hamilton na prozatímního leadera šampionátu, kterým nebyl nikdo jiný než jeho týmový kolega Rosberg, plných 22 bodů. Byl proto připraven v Rakousku umazat z jeho náskoku, co půjde. Místo toho dvakrát chyboval v kvalifikaci, do její třetí části vůbec nevyjel a na syna mistra světa roku 1982 ztrácel šest pozic. I když cílem projel s méně než dvouvteřinovým rozdílem, byla to další bodová ztráta. Proto se letos hodlá především zaměřit na eliminaci jakýchkoli chyb a chce ve svém závodním deníčku vymazat další bílé místo - zlatá koruna ze Spilebergu mu zatím chybí. "Mám tu ještě nějakou nedodělanou práci," komentuje Lewis situaci.
"V Kanadě jsem prožil skvělé pocity, takže na ni vzpomínám rád. Ale už je čas myslet dopředu - zvlášť proto, že v Rakousku jsem loni hodně špatně začal. Přes start z devátého místa to byl vlastně velice dobrý závod, na konci prvního kola už jsem byl na čtvrté nebo páté pozici (oficiální časomíra ho registrovala na 4. místě) a pak už to byla jen snaha se přiblížit stupňům vítězů. Tentokrát si chci vytvořit takové podmínky, abych měl co nejlehčí cestu k nedělnímu vítězství," plánuje Hamilton. "Ať to v Rakousku dopadne jakkoli, věřím, že tu bude skvělá atmosféra. Už loni byly tribuny plné a fanoušci ten závod prožívali, takže se těším, že letos svoji show zopakují."
Nico Rosberg si připouští možný tlak v podání obou pilotů Williamsu, ostatně loni opanovali Massa s Bottasem první řadu. Doufá proto, že se mu povede něco podobného jako před rokem: "Premiérový závod na této trati pro mě nemohl dopadnout lépe. Kvalifikace pro nás nedopadla ideálně, ale v neděli to všechno perfektně klaplo a odměnou bylo úžasné vítěství. Jsem přesvědčen, že se o víkendu najde opět tvrdá konkurence v podobě Williamsu, případně i dalších týmů," končí svou úvahu Rosberg.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.