Trochu to připomíná film s akčním hrdinou, který po nepříliš úspěšné akci utrousí přes natlučená ústa úsečné: "Já se vrátím". Podobně chápe své účinkování v letošní Grand Prix Rakouska první muž průběžné klasifikace šampionátu F1 Lewis Hamilton.
Před loňským závodem na Red Bull Ringu ztrácel Hamilton na prozatímního leadera šampionátu, kterým nebyl nikdo jiný než jeho týmový kolega Rosberg, plných 22 bodů. Byl proto připraven v Rakousku umazat z jeho náskoku, co půjde. Místo toho dvakrát chyboval v kvalifikaci, do její třetí části vůbec nevyjel a na syna mistra světa roku 1982 ztrácel šest pozic. I když cílem projel s méně než dvouvteřinovým rozdílem, byla to další bodová ztráta. Proto se letos hodlá především zaměřit na eliminaci jakýchkoli chyb a chce ve svém závodním deníčku vymazat další bílé místo - zlatá koruna ze Spilebergu mu zatím chybí. "Mám tu ještě nějakou nedodělanou práci," komentuje Lewis situaci.
"V Kanadě jsem prožil skvělé pocity, takže na ni vzpomínám rád. Ale už je čas myslet dopředu - zvlášť proto, že v Rakousku jsem loni hodně špatně začal. Přes start z devátého místa to byl vlastně velice dobrý závod, na konci prvního kola už jsem byl na čtvrté nebo páté pozici (oficiální časomíra ho registrovala na 4. místě) a pak už to byla jen snaha se přiblížit stupňům vítězů. Tentokrát si chci vytvořit takové podmínky, abych měl co nejlehčí cestu k nedělnímu vítězství," plánuje Hamilton. "Ať to v Rakousku dopadne jakkoli, věřím, že tu bude skvělá atmosféra. Už loni byly tribuny plné a fanoušci ten závod prožívali, takže se těším, že letos svoji show zopakují."
Nico Rosberg si připouští možný tlak v podání obou pilotů Williamsu, ostatně loni opanovali Massa s Bottasem první řadu. Doufá proto, že se mu povede něco podobného jako před rokem: "Premiérový závod na této trati pro mě nemohl dopadnout lépe. Kvalifikace pro nás nedopadla ideálně, ale v neděli to všechno perfektně klaplo a odměnou bylo úžasné vítěství. Jsem přesvědčen, že se o víkendu najde opět tvrdá konkurence v podobě Williamsu, případně i dalších týmů," končí svou úvahu Rosberg.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.