Expilot F1 Martin Brundle, který během své třináctileté kariéry působil v týmech Tyrrell, Zakspeed, Williams, Brabham, Ligier, Benetton, Jordan a McLaren, vyjádřil svůj názor na některé nářky pilotů, co všechno je omezuje v závodění. Je určitě zajímavé si přečíst, jak tuto problematiku vidí účastník 158 Grand Prix a muž, kterého čas od času vidíme v roli komentátora na stupních vítězů.
Brundle se zařadil mezi ty, kteří mimo jiné reagovali na týmovou komunikaci některých pilotů v posledním závodě, zejména Rosberga a příkazy pro Alonsa ohledně šetření materiálu. „V době, kdy jsem jezdil, jsme museli také být ohleduplní k brzdám, pneumatikám a hospodařit s palivem, a myslím, že mnohem více než to dělají piloti dnes. Ale navíc jsme ještě dávali pozor na spojku, převodovku, zavěšení...“ vybavuje si Brit období, ve kterém byl aktivním pilotem. Jeho kariéra je ohraničena roky 1984 - 1996.
„Minimální, pokud vůbec nějaká, byla telemetrie. Na pitwall nechodily žádné zprávy, vzadu v boxech nebylo obří výpočetní centrum. Soustředili jsme se na jízdu a doufali, že to dopadne co nejlépe. I to byl důvod, proč až do nového milénia nebyla spolehlivost zrovna nejlepší," vzpomíná Martin.
Po kanadské Grand Prix se dokonce objevily názory, že piloti byli málo agresivní, protože očekávali „žluté fáze“ nebo že se dostane na safety car, čímž by opětovně získali šanci zařadit se do boje o lepší příčky. „Diváci u televize si stěžují, že závod nemá patřičný náboj, vytrácí se bojovnost, místo toho je éter prošpikován spoustou zpráv, které jen rozmělňují podívanou," pokračuje Brundle.
„Fanoušci žádají poprávu víc napětí, ostatně konkurence jiných forem zábavy v televizi a na internetu stále roste. Tam nastaly opravdu zásadní změny, a ty by měly přijít i v F1. Potíž je v tom, že mechanismy v tomto prostředí jsou příliš složité a týmy si budou tvrdě chránit dosažené výhody či náskok. Muselo by asi přijít zemětřesení, případně se naplnit hrozby Red Bullu, nebo nastat krach některého týmu. Snad by to lidmi, jejichž ruce skutečně ovládají F1, konečně pohnulo,“ uzavírá Brundle.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.