Expilot F1 Martin Brundle, který během své třináctileté kariéry působil v týmech Tyrrell, Zakspeed, Williams, Brabham, Ligier, Benetton, Jordan a McLaren, vyjádřil svůj názor na některé nářky pilotů, co všechno je omezuje v závodění. Je určitě zajímavé si přečíst, jak tuto problematiku vidí účastník 158 Grand Prix a muž, kterého čas od času vidíme v roli komentátora na stupních vítězů.
Brundle se zařadil mezi ty, kteří mimo jiné reagovali na týmovou komunikaci některých pilotů v posledním závodě, zejména Rosberga a příkazy pro Alonsa ohledně šetření materiálu. „V době, kdy jsem jezdil, jsme museli také být ohleduplní k brzdám, pneumatikám a hospodařit s palivem, a myslím, že mnohem více než to dělají piloti dnes. Ale navíc jsme ještě dávali pozor na spojku, převodovku, zavěšení...“ vybavuje si Brit období, ve kterém byl aktivním pilotem. Jeho kariéra je ohraničena roky 1984 - 1996.
„Minimální, pokud vůbec nějaká, byla telemetrie. Na pitwall nechodily žádné zprávy, vzadu v boxech nebylo obří výpočetní centrum. Soustředili jsme se na jízdu a doufali, že to dopadne co nejlépe. I to byl důvod, proč až do nového milénia nebyla spolehlivost zrovna nejlepší," vzpomíná Martin.
Po kanadské Grand Prix se dokonce objevily názory, že piloti byli málo agresivní, protože očekávali „žluté fáze“ nebo že se dostane na safety car, čímž by opětovně získali šanci zařadit se do boje o lepší příčky. „Diváci u televize si stěžují, že závod nemá patřičný náboj, vytrácí se bojovnost, místo toho je éter prošpikován spoustou zpráv, které jen rozmělňují podívanou," pokračuje Brundle.
„Fanoušci žádají poprávu víc napětí, ostatně konkurence jiných forem zábavy v televizi a na internetu stále roste. Tam nastaly opravdu zásadní změny, a ty by měly přijít i v F1. Potíž je v tom, že mechanismy v tomto prostředí jsou příliš složité a týmy si budou tvrdě chránit dosažené výhody či náskok. Muselo by asi přijít zemětřesení, případně se naplnit hrozby Red Bullu, nebo nastat krach některého týmu. Snad by to lidmi, jejichž ruce skutečně ovládají F1, konečně pohnulo,“ uzavírá Brundle.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.