Daniel Ricciardo popisuje, proč je nadšený okruhem v Montrealu, kam tento víkend zavítá kolotoč Formule 1.
"Možná ho více miluji díky vítězství, ale okruh jsem si opravdu zamiloval už při prvním výjezdu, kdy jsem závodil za Toro Rosso. Vzpomínám si, že jsem se vrátil do boxů a řekl: 'To je okruh!' Byl jsem v úžasu z toho, jak je dobrý - a to jsem měl za sebou pouze instalační kolo," hodnotí Ricciardo kanadskou trať.
"Představuje zkrátka ohromné množství legrace. Můžete skákat přes obrubníky a opravdu s autem poskakovat. Je to jako návrat do motokár, opravdu ho cítíte, jako by vám patřil - a já mám tohle moc rád. Můžete na něm být agresivní a dát si za cíl brousit stěny," chválí okruh Gillese Villeneuva, kde minulý rok s Red Bullem poprvé porazil Mercedesy a vyhrál.
Poslední šikana okruhu dostala přezdívku "Zeď šampionů" kvůli tomu, že v ní narazila do zdi spousta slavných pilotů: "Je s tím spojeno hodně rizika, ale dává to hodně adrenalinu. Bylo by to skvělé, i kdybyste tam jezdili sami, ale 100 000 fanoušků, kteří vás řevem povzbuzují, z toho dělají mega záležitost.
Daniel Ricciardo poprvé poráží oba Mercedesy i svéhotýmového kolegu Sebastiana Vettela(foto: Red Bull Racing)
Je to jasná volba: někteří sází na bezpečí a obětují v ní polovinu desetiny, aby ji projeli čistě, jiní zariskují a jdou do toho naplno, aby našli každý kousek Čím blíž se [ke zdi] dostanete, tím rychleji jedete. Polibte zeď a budete se cítit hodně dobře. Polibte ji ale příliš tvrdě a končíte," pokračuje Ricciardo.
V Montrealu si ale neoblíbil pouze závodní trať: "Jsou tam skvělá místa pro jídlo a pití. Ulice Crescent Street je navíc uzavřena kvůli velké party, což je velmi cool. Celé město žije závodem a vy tak máte dojem, že velkou cenu skutečně objímá."
Na loňské vítězství vzpomíná slovy: "Oslavili jsme to, ale já jsem byl zdrženlivý a šel o půl druhé v noci do postele. Přijde okamžik, kdy adrenalin vyprchá a vy jste najednou úplně vyčerpaní. Vzpomínám si, jak jsem ulehl do postele a přemítal: 'Wow, šílený den,' a vypnul jsem světla. Členové týmu jsou naštěstí silnější a party pokračovala. Na druhý den ale při snídani moc hezky nevypadali."
Radost na pódiu s trofejí pro vítěze Velké cenyKanady 2014 (foto: Red Bull Racing)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.