Daniel Ricciardo popisuje, proč je nadšený okruhem v Montrealu, kam tento víkend zavítá kolotoč Formule 1.
"Možná ho více miluji díky vítězství, ale okruh jsem si opravdu zamiloval už při prvním výjezdu, kdy jsem závodil za Toro Rosso. Vzpomínám si, že jsem se vrátil do boxů a řekl: 'To je okruh!' Byl jsem v úžasu z toho, jak je dobrý - a to jsem měl za sebou pouze instalační kolo," hodnotí Ricciardo kanadskou trať.
"Představuje zkrátka ohromné množství legrace. Můžete skákat přes obrubníky a opravdu s autem poskakovat. Je to jako návrat do motokár, opravdu ho cítíte, jako by vám patřil - a já mám tohle moc rád. Můžete na něm být agresivní a dát si za cíl brousit stěny," chválí okruh Gillese Villeneuva, kde minulý rok s Red Bullem poprvé porazil Mercedesy a vyhrál.
Poslední šikana okruhu dostala přezdívku "Zeď šampionů" kvůli tomu, že v ní narazila do zdi spousta slavných pilotů: "Je s tím spojeno hodně rizika, ale dává to hodně adrenalinu. Bylo by to skvělé, i kdybyste tam jezdili sami, ale 100 000 fanoušků, kteří vás řevem povzbuzují, z toho dělají mega záležitost.
Daniel Ricciardo poprvé poráží oba Mercedesy i svéhotýmového kolegu Sebastiana Vettela(foto: Red Bull Racing)
Je to jasná volba: někteří sází na bezpečí a obětují v ní polovinu desetiny, aby ji projeli čistě, jiní zariskují a jdou do toho naplno, aby našli každý kousek Čím blíž se [ke zdi] dostanete, tím rychleji jedete. Polibte zeď a budete se cítit hodně dobře. Polibte ji ale příliš tvrdě a končíte," pokračuje Ricciardo.
V Montrealu si ale neoblíbil pouze závodní trať: "Jsou tam skvělá místa pro jídlo a pití. Ulice Crescent Street je navíc uzavřena kvůli velké party, což je velmi cool. Celé město žije závodem a vy tak máte dojem, že velkou cenu skutečně objímá."
Na loňské vítězství vzpomíná slovy: "Oslavili jsme to, ale já jsem byl zdrženlivý a šel o půl druhé v noci do postele. Přijde okamžik, kdy adrenalin vyprchá a vy jste najednou úplně vyčerpaní. Vzpomínám si, jak jsem ulehl do postele a přemítal: 'Wow, šílený den,' a vypnul jsem světla. Členové týmu jsou naštěstí silnější a party pokračovala. Na druhý den ale při snídani moc hezky nevypadali."
Radost na pódiu s trofejí pro vítěze Velké cenyKanady 2014 (foto: Red Bull Racing)
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.