Daniel Ricciardo popisuje, proč je nadšený okruhem v Montrealu, kam tento víkend zavítá kolotoč Formule 1.
"Možná ho více miluji díky vítězství, ale okruh jsem si opravdu zamiloval už při prvním výjezdu, kdy jsem závodil za Toro Rosso. Vzpomínám si, že jsem se vrátil do boxů a řekl: 'To je okruh!' Byl jsem v úžasu z toho, jak je dobrý - a to jsem měl za sebou pouze instalační kolo," hodnotí Ricciardo kanadskou trať.
"Představuje zkrátka ohromné množství legrace. Můžete skákat přes obrubníky a opravdu s autem poskakovat. Je to jako návrat do motokár, opravdu ho cítíte, jako by vám patřil - a já mám tohle moc rád. Můžete na něm být agresivní a dát si za cíl brousit stěny," chválí okruh Gillese Villeneuva, kde minulý rok s Red Bullem poprvé porazil Mercedesy a vyhrál.
Poslední šikana okruhu dostala přezdívku "Zeď šampionů" kvůli tomu, že v ní narazila do zdi spousta slavných pilotů: "Je s tím spojeno hodně rizika, ale dává to hodně adrenalinu. Bylo by to skvělé, i kdybyste tam jezdili sami, ale 100 000 fanoušků, kteří vás řevem povzbuzují, z toho dělají mega záležitost.
Daniel Ricciardo poprvé poráží oba Mercedesy i svéhotýmového kolegu Sebastiana Vettela(foto: Red Bull Racing)
Je to jasná volba: někteří sází na bezpečí a obětují v ní polovinu desetiny, aby ji projeli čistě, jiní zariskují a jdou do toho naplno, aby našli každý kousek Čím blíž se [ke zdi] dostanete, tím rychleji jedete. Polibte zeď a budete se cítit hodně dobře. Polibte ji ale příliš tvrdě a končíte," pokračuje Ricciardo.
V Montrealu si ale neoblíbil pouze závodní trať: "Jsou tam skvělá místa pro jídlo a pití. Ulice Crescent Street je navíc uzavřena kvůli velké party, což je velmi cool. Celé město žije závodem a vy tak máte dojem, že velkou cenu skutečně objímá."
Na loňské vítězství vzpomíná slovy: "Oslavili jsme to, ale já jsem byl zdrženlivý a šel o půl druhé v noci do postele. Přijde okamžik, kdy adrenalin vyprchá a vy jste najednou úplně vyčerpaní. Vzpomínám si, jak jsem ulehl do postele a přemítal: 'Wow, šílený den,' a vypnul jsem světla. Členové týmu jsou naštěstí silnější a party pokračovala. Na druhý den ale při snídani moc hezky nevypadali."
Radost na pódiu s trofejí pro vítěze Velké cenyKanady 2014 (foto: Red Bull Racing)
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.