MONZA - TŘETÍ TRÉNINK; Lewis Hamilton zajel v sobotu před obědem nejrychlejší čas, zatímco jeho týmový kolega a rival v boji o titul Nico Rosberg po problémech s převodovkou nezajel jediný jeden měřený čas. Alonso ztratil 4 desetiny a rychlost potvrdili Bottas a Massa s Williamsy.
Dnes panuje v italské Monze teplejší slunečné počasí s 23 °C. V samotném úvodu tréninku byl nejrychlejší Button s McLarenem na tvrdší směsi pneumatik, kterého poté překonal Bottas, Alonso a Massa. Mercedesy začaly s volnějším tempem.
Hamilton ztrácel více jak 1,5 vteřiny a Rosberga trápila převodovka. Německý pilot se po druhém návratu k mechanikům již do konce tréninku na dráhu nevrátil.
Před hromadným přezouváním na měkčí směs dostal Hamilton Mercedes na tradiční první pozici tabulky časů i přesto, že do vysílačky hlásil, že DRS nefunguje a brzdy také nepracují tak, jak by si přál. Zrychlil Button i Alonso, ale na Hamiltona to bylo málo i přesto, že alespoň v prvním sektoru jej Alonso porazil.
Počty ujetých kol ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Na měkčích pneumatikách nebyl Hamilton s brzdami o nic spokojenější, přesto první pozici a nejlepší dosažený čas uhájil. Alonso drží fanoušky Ferrari v očekávání druhým časem, když Williamsy překonal o 5 desetin vteřiny.
Button zajel pátý čas, těsně za ním skončil Vettel jako nejrychlejší zástupce dodavatele motorů Renault. Sedmý čas zajel Raikkonen ve druhém Ferrari. Bývalý šampion jezdil zpočátku konkurenceschopné časy, nakonec ale dokončil pouze 15 kol.
Top10 doplnili Kvyat, Ricciardo a Hülkenberg. Nadále pokračuje trápení Lotusu, když rychlejší Maldonado nestačil ani na Bianchiho s vozem stáje Marussia.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Přehled všech časů: zde (PDF).
Výsledky:
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.