MONZA - TŘETÍ TRÉNINK; Lewis Hamilton zajel v sobotu před obědem nejrychlejší čas, zatímco jeho týmový kolega a rival v boji o titul Nico Rosberg po problémech s převodovkou nezajel jediný jeden měřený čas. Alonso ztratil 4 desetiny a rychlost potvrdili Bottas a Massa s Williamsy.
Dnes panuje v italské Monze teplejší slunečné počasí s 23 °C. V samotném úvodu tréninku byl nejrychlejší Button s McLarenem na tvrdší směsi pneumatik, kterého poté překonal Bottas, Alonso a Massa. Mercedesy začaly s volnějším tempem.
Hamilton ztrácel více jak 1,5 vteřiny a Rosberga trápila převodovka. Německý pilot se po druhém návratu k mechanikům již do konce tréninku na dráhu nevrátil.
Před hromadným přezouváním na měkčí směs dostal Hamilton Mercedes na tradiční první pozici tabulky časů i přesto, že do vysílačky hlásil, že DRS nefunguje a brzdy také nepracují tak, jak by si přál. Zrychlil Button i Alonso, ale na Hamiltona to bylo málo i přesto, že alespoň v prvním sektoru jej Alonso porazil.
Počty ujetých kol ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Na měkčích pneumatikách nebyl Hamilton s brzdami o nic spokojenější, přesto první pozici a nejlepší dosažený čas uhájil. Alonso drží fanoušky Ferrari v očekávání druhým časem, když Williamsy překonal o 5 desetin vteřiny.
Button zajel pátý čas, těsně za ním skončil Vettel jako nejrychlejší zástupce dodavatele motorů Renault. Sedmý čas zajel Raikkonen ve druhém Ferrari. Bývalý šampion jezdil zpočátku konkurenceschopné časy, nakonec ale dokončil pouze 15 kol.
Top10 doplnili Kvyat, Ricciardo a Hülkenberg. Nadále pokračuje trápení Lotusu, když rychlejší Maldonado nestačil ani na Bianchiho s vozem stáje Marussia.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Přehled všech časů: zde (PDF).
Výsledky:
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.