MONZA - TŘETÍ TRÉNINK; Lewis Hamilton zajel v sobotu před obědem nejrychlejší čas, zatímco jeho týmový kolega a rival v boji o titul Nico Rosberg po problémech s převodovkou nezajel jediný jeden měřený čas. Alonso ztratil 4 desetiny a rychlost potvrdili Bottas a Massa s Williamsy.
Dnes panuje v italské Monze teplejší slunečné počasí s 23 °C. V samotném úvodu tréninku byl nejrychlejší Button s McLarenem na tvrdší směsi pneumatik, kterého poté překonal Bottas, Alonso a Massa. Mercedesy začaly s volnějším tempem.
Hamilton ztrácel více jak 1,5 vteřiny a Rosberga trápila převodovka. Německý pilot se po druhém návratu k mechanikům již do konce tréninku na dráhu nevrátil.
Před hromadným přezouváním na měkčí směs dostal Hamilton Mercedes na tradiční první pozici tabulky časů i přesto, že do vysílačky hlásil, že DRS nefunguje a brzdy také nepracují tak, jak by si přál. Zrychlil Button i Alonso, ale na Hamiltona to bylo málo i přesto, že alespoň v prvním sektoru jej Alonso porazil.
Počty ujetých kol ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Na měkčích pneumatikách nebyl Hamilton s brzdami o nic spokojenější, přesto první pozici a nejlepší dosažený čas uhájil. Alonso drží fanoušky Ferrari v očekávání druhým časem, když Williamsy překonal o 5 desetin vteřiny.
Button zajel pátý čas, těsně za ním skončil Vettel jako nejrychlejší zástupce dodavatele motorů Renault. Sedmý čas zajel Raikkonen ve druhém Ferrari. Bývalý šampion jezdil zpočátku konkurenceschopné časy, nakonec ale dokončil pouze 15 kol.
Top10 doplnili Kvyat, Ricciardo a Hülkenberg. Nadále pokračuje trápení Lotusu, když rychlejší Maldonado nestačil ani na Bianchiho s vozem stáje Marussia.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Přehled všech časů: zde (PDF).
Výsledky:
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.