Mercedes do Austrálie přivezl nové přední křídlo a užší kapotu kolem motoru. Technické změny jim měly přinést 2 desetiny na kolo, ale přední křídlo musí zůstat v továrně. Důvodem je, že neprošlo nárazovým testem.
Inovace MercedesuČasy se mění - zatímco Red Bull bude rád, když se v Austrálii dostane k základní práci na nastavení během jízd, které zvládne pouze v případě, že Renault vyřešil problémy s motory, Mercedes je už o krok napřed. V přepravních kontejnerech byly nová přední křídla a také změněná kapotáž kolem motoru.
Aldo Costa, šéfdesignér, říká: "S novým křídlem jsme udělali významný pokrok." Přední křídlo i bočnice jsou kompaktnější než provedení z Bahrajnu - tam jsme viděli každý den jinak vyvedené otvory na konci karoserie.
Detailní analýza dat po testu vedla v návrh lepšího řešení. "Problém jsme rozpoznali a přišli s novým řešením," řekl Toto Wolff. První velká změna aerodynamiky v sezoně měla týmu přínést dvě desetiny.
Jenže jeden důležitý detail z tohoto balíku zůstává v továrně Mercedesu v Evropě - nový, kratší nos. Ten totiž neprošel nárazovým testem. Ambiciozní projekt si vyžádá ještě nějakou vývojovou práci. Nos je totiž tak krátký, že už vůbec nepřekrývá přední křídlo. Díky tomu došlo k podstatnému zlepšení proudění vzduchu kolem předního křídla. Experti ale dost pochybují o tom, zda-li je vůbec možné s tímto řešením projít nárazovými testy.
Jezdci Mercedesu jsou již na místě první Velké ceny
Kryt u FerrariMercedesu se ale povedlo, společně s Renaultem, dotlačit Ferrari k tomu, aby kolem svého turba udělalo kryt. V Paříži a Brixworthu si totiž pravidla vyložili tak, že je tento kryt povinný a jeho úkolem je při selhání turba zabránit vylétnutí jeho částí mimo auto. Ochranný kryt váží zhruba 3 kg.
Ferrari se snažilo FIA dokázat, že je i jejich řešení bez krytu bezpečné. Světová rada si nechala zaslat kompletní technickou dokumentaci a byla s výsledky spokojena. Jenže Mercedes a Renault to neuklidnilo. Ferrari teď podle všeho dobrovolně kryt kolem turba nainstaluje, avšak bude to trvat několik závodů.
"Naše řešení je bezpečné," zní od Ferrari. Krytem by se ale mělo zajistit, že by při destrukci turbíny nedošlo k vyletění dílů mimo karosérii. FIA by totiž mohla v takovémto případě klasifikovat jejich auto jako nebezpečné a nemusela by je nechat jezdit.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.