Formule 1 už tento víkend vstoupí do své nové éry. I optimisté však připouštějí, že může jít o velmi bolavé začátky. Podle výsledků testů můžeme dokonce očekávat, že by do cíle nemusela dojet ani polovina pole. Co by se však dělo, kdyby cíl nespatřil vůbec nikdo?
Dosavadní smutný rekord v nejmenším počtu závodníků v cíli drží VC Monaka z roku 1966, v tom roce viděli cíl jen čtyři závodníci. Stejný počet jezdců dojel monacký závod také v roce 1996, ale v tomto roce bodovalo 7 závodníků, protože k nehodám došlo až v posledních kolech. Pro případné získání bodů musí pilot odkroužit alespoň 90 % závodu, v případ Melbourne by to bylo 53 kol. Co by se však dělo v případě, že by do cíle kvůli novým motorům nedojel vůbec nikdo?
Podle Charlieho Whitinga by pak byl za vítěze závodu považován ten, kdo by z něj vypadl jako poslední. Je zde však jedna komplikace. Závod by prý musel být formálně zrušen kvůli nedostatku vozů. Podle pravidel by se tak počítalo pořadí, které bylo dvě kola předtím než ze závodu vypadl poslední vůz. Díky tomu by nemusel vyhrát poslední vůz v závodě. Hodnota 90% by se pak vypočítala podle kola, ve kterém ze závodu vypadl jeho vítěz.
Pokud by vítěz neodkroužil alespoň 75 % plánované vzdálenosti závodu (v Austrálii 44 kol) započítali by jezdci jen polovinu bodů.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.