Dvojnásobný vítěz GP Japonska Sebastian Vettel se pokusí v kvalifikaci vybojovat své čtvrté pole position v řadě a z průběhu třetího tréninku se dá očekávat, že má k dispozici vše potřebné. Za ním se v tabulce seřadili Webber, Massa, Schumacher a piloti Sauber, McLaren doplatil na provoz na dráze.
Na jezdce čekalo slunečné počasí, teplota dráhy vystoupala na 36 °C. S vyměněným motorem se intenzivně snažil dohnat ztrátu části druhého tréninku Nico Rosberg, ke kterému se přidal i týmový kolega Schumacher.
Sedminásobný šampion se usadil v čele výsledkové listiny na prvních dvacet minut s časem 1:34,008 min. Jakmile se na závodní dráze objevili favorité, časy šly dolů, na čele se střídali piloti stájí Red Bull a McLaren. Nejrychlejší vozy byly obuty do tvrdších pneumatik.
V polovině vyměřené hodiny přišly na řadu měkčí a rychlejší gumy. Finální příprava na kvalifikaci odstartovala. Do té doby ale nezajel jediné měřené kolo Räikkönen, jenž nebyl spokojený s řízením svého Lotusu. Čáru přes plány učinil všem Hülkenberg, který ztratil kontrolu nad monopostem v zatáčce Degner. Z nepojízdného vozu vystoupil v pořádku, ale žluté vlajky zpomalily ostatní jezdce.
Lotus vyměnil u vozu Kimiho Räikkönen přední zkrutné stabilizátory, ale konkurenceschopný čas Fin přesto nezajel. Jeho kolegovi Grosjeanovi se dařilo lépe. Do čela se znovu dostal Schumacher, nicméně závěr patřil týmu Red Bull.
Obhájce titulu Vettel zajel nejlepší čas 1:32,136 min, druhý skončil jeho týmový kolega Webber se ztrátou více než dvou desetin. Třetí čas zajel Massa s Ferrari, kterého následují Schumacher a dle očekávání rychlé Saubery v minimálních odstupech. Oba piloti McLarenu doplatili na provoz na dráze ve svých posledních rychlých kolech.
Přehled všech časů třetího tréninku: zde (PDF).
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.