Dvojnásobný vítěz GP Japonska Sebastian Vettel se pokusí v kvalifikaci vybojovat své čtvrté pole position v řadě a z průběhu třetího tréninku se dá očekávat, že má k dispozici vše potřebné. Za ním se v tabulce seřadili Webber, Massa, Schumacher a piloti Sauber, McLaren doplatil na provoz na dráze.
Na jezdce čekalo slunečné počasí, teplota dráhy vystoupala na 36 °C. S vyměněným motorem se intenzivně snažil dohnat ztrátu části druhého tréninku Nico Rosberg, ke kterému se přidal i týmový kolega Schumacher.
Sedminásobný šampion se usadil v čele výsledkové listiny na prvních dvacet minut s časem 1:34,008 min. Jakmile se na závodní dráze objevili favorité, časy šly dolů, na čele se střídali piloti stájí Red Bull a McLaren. Nejrychlejší vozy byly obuty do tvrdších pneumatik.
V polovině vyměřené hodiny přišly na řadu měkčí a rychlejší gumy. Finální příprava na kvalifikaci odstartovala. Do té doby ale nezajel jediné měřené kolo Räikkönen, jenž nebyl spokojený s řízením svého Lotusu. Čáru přes plány učinil všem Hülkenberg, který ztratil kontrolu nad monopostem v zatáčce Degner. Z nepojízdného vozu vystoupil v pořádku, ale žluté vlajky zpomalily ostatní jezdce.
Lotus vyměnil u vozu Kimiho Räikkönen přední zkrutné stabilizátory, ale konkurenceschopný čas Fin přesto nezajel. Jeho kolegovi Grosjeanovi se dařilo lépe. Do čela se znovu dostal Schumacher, nicméně závěr patřil týmu Red Bull.
Obhájce titulu Vettel zajel nejlepší čas 1:32,136 min, druhý skončil jeho týmový kolega Webber se ztrátou více než dvou desetin. Třetí čas zajel Massa s Ferrari, kterého následují Schumacher a dle očekávání rychlé Saubery v minimálních odstupech. Oba piloti McLarenu doplatili na provoz na dráze ve svých posledních rychlých kolech.
Přehled všech časů třetího tréninku: zde (PDF).
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.