Šéf Týmu Lotus Tony Fernandes nepatří mezi příznivce systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který se po jednoleté přestávce v sezóně 2011 opět vrátil do Formule 1.
Tyto systémy v F1 uchovávají energii uvolňující se při brzdění do baterií. Piloti ji následně mohou libovolně využívat pro dodatečné navýšení výkonu o 80 koní po 6,6 vteřin během každého kola. Letos je využívalo devět týmů, piloti HRT, Virginu i Fernandesova Lotusu se však museli obejít bez něj. Pro rok 2012 jeho nasazení potvrdily všechny týmy s výjimkou Virginu (Marussie).
Lotus jej bude odebírat stejně jako převodovku a hydrauliku od Red Bullu, přičemž i monoposty těchto týmů budou pohánět agregáty společného dodavatele - Renaultu. Šéf stáje, která od příštího roku ponese název Caterham, však není nadšencem této moderní technologie.
Fernandesovi se nelíbí náklady, které jsou s jejím nasazením spojeny: "Stále je s tím svázáno příliš mnoho peněz, navíc na špatném místě. Původně se hovořilo o milionu Eur za odebírání KERSu, nyní jsme však na 3 - 5 milionech. Za co? Naše KERSy životnímu prostředí nikterak neprospívají."
Lotus příští rok změní název na Caterham a nasadí KERS(foto: Team Lotus)
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.