Red Bull věří, že se mu tentokrát podaří vyřešit problémy se svým systémem pro rekuperaci kinetické energie (KERS), které sužují jeho piloty během závodních víkendů.
Rakouský tým používá o třetinu slabší systém, než většina jeho konkurentů (psali jsme minulý týden zde). Ten navrhoval ve spolupráci s Magneti Marelli a s Renaultem, poskytuje mu kvůli menším bateriím v agresivně tvarovaných bočnicích pouze 40 kW na rozdíl od 60 kW, kterými se mohou chlubit systémy Ferrari či Mercedesu.
Přesto má Red Bull neustále problémy s chlazením jeho součástí, takže jej Sebastian Vettel s Markem Webberem nemohou využívat naplno. V Kanadě jej v kvalifikaci nemohl používat pouze australský pilot, který byl v sobotu o 0,415 sec pomalejší. Během závodu s ním však problémy už neměli.
Vettel odolává tlaku Alonsa během Velké ceny Kanady (foto: Red Bull Racing)
Podle šéfa týmu Christiana Hornera se problémy podaří brzy vyřešit: "Je to stále něco, na čem tvrdě pracujeme. Stále se to zlepšuje a pro nadcházející velké ceny máme úpravy, které jsou významné. Samotný fakt, že jsme ho mohli využívat už po celý závod v Kanadě, je po dvou měsících pokrokem."
Proč se Red Bull s KERSem doposud tolik trápil? "Důvodem je kombinace více faktorů. Vzali jsme si toho na sebe trochu moc v příliš krátkém čase a způsob, jakým jsme přistoupili k umístění komponent uvnitř vozu," řekl pro The Sun Bob Marshall, hlavní designér Red Bullu.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.