Red Bull věří, že se mu tentokrát podaří vyřešit problémy se svým systémem pro rekuperaci kinetické energie (KERS), které sužují jeho piloty během závodních víkendů.
Rakouský tým používá o třetinu slabší systém, než většina jeho konkurentů (psali jsme minulý týden zde). Ten navrhoval ve spolupráci s Magneti Marelli a s Renaultem, poskytuje mu kvůli menším bateriím v agresivně tvarovaných bočnicích pouze 40 kW na rozdíl od 60 kW, kterými se mohou chlubit systémy Ferrari či Mercedesu.
Přesto má Red Bull neustále problémy s chlazením jeho součástí, takže jej Sebastian Vettel s Markem Webberem nemohou využívat naplno. V Kanadě jej v kvalifikaci nemohl používat pouze australský pilot, který byl v sobotu o 0,415 sec pomalejší. Během závodu s ním však problémy už neměli.
Vettel odolává tlaku Alonsa během Velké ceny Kanady (foto: Red Bull Racing)
Podle šéfa týmu Christiana Hornera se problémy podaří brzy vyřešit: "Je to stále něco, na čem tvrdě pracujeme. Stále se to zlepšuje a pro nadcházející velké ceny máme úpravy, které jsou významné. Samotný fakt, že jsme ho mohli využívat už po celý závod v Kanadě, je po dvou měsících pokrokem."
Proč se Red Bull s KERSem doposud tolik trápil? "Důvodem je kombinace více faktorů. Vzali jsme si toho na sebe trochu moc v příliš krátkém čase a způsob, jakým jsme přistoupili k umístění komponent uvnitř vozu," řekl pro The Sun Bob Marshall, hlavní designér Red Bullu.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.