Red Bull věří, že se mu tentokrát podaří vyřešit problémy se svým systémem pro rekuperaci kinetické energie (KERS), které sužují jeho piloty během závodních víkendů.
Rakouský tým používá o třetinu slabší systém, než většina jeho konkurentů (psali jsme minulý týden zde). Ten navrhoval ve spolupráci s Magneti Marelli a s Renaultem, poskytuje mu kvůli menším bateriím v agresivně tvarovaných bočnicích pouze 40 kW na rozdíl od 60 kW, kterými se mohou chlubit systémy Ferrari či Mercedesu.
Přesto má Red Bull neustále problémy s chlazením jeho součástí, takže jej Sebastian Vettel s Markem Webberem nemohou využívat naplno. V Kanadě jej v kvalifikaci nemohl používat pouze australský pilot, který byl v sobotu o 0,415 sec pomalejší. Během závodu s ním však problémy už neměli.
Vettel odolává tlaku Alonsa během Velké ceny Kanady (foto: Red Bull Racing)
Podle šéfa týmu Christiana Hornera se problémy podaří brzy vyřešit: "Je to stále něco, na čem tvrdě pracujeme. Stále se to zlepšuje a pro nadcházející velké ceny máme úpravy, které jsou významné. Samotný fakt, že jsme ho mohli využívat už po celý závod v Kanadě, je po dvou měsících pokrokem."
Proč se Red Bull s KERSem doposud tolik trápil? "Důvodem je kombinace více faktorů. Vzali jsme si toho na sebe trochu moc v příliš krátkém čase a způsob, jakým jsme přistoupili k umístění komponent uvnitř vozu," řekl pro The Sun Bob Marshall, hlavní designér Red Bullu.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.