Díky podpoře bývalého prezidenta Maxe Mosleyho a FIA se v roce 2010 vrátil do F1 dlouholetý dodavatel závodních motorů Cosworth. Podle vlastního obchodního ředitele byl návrat úspěšný a pozice neodráží skutečnou konkurenceschopnost.
"Ačkoliv jsme to vůbec neměli s návratem do F1 snadné, nezaznamenali jsme v závodě ani jedinou jednu poruchu," vyzdvihl spolehlivost motoru Mark Gallagher. "Technické předpisy a pravidla byla oznámena poměrně pozdě a neměli jsme dost protoru pro testování."
Brit ve službách amerického výrobce upozornil na to, jak je zpětná vazba od týmu pro dodavatele motorů důležitá a skutečnost, že Cosworth sice dodával motory čtyřem stájím, ale přitom tři z nich byly zcela nové týmy a pouze Williams měl díky Rubensovi Barrichellovi dost zkušeností na to, aby dokázal pomoci s optimalizací výkonu a průběhu agregátu.
Brazilský pilot patřil loni k nejzkušenějším ve startovním poli, ale i informace a poznatky od Trulliho, Glocka a Kovalainena z Lotusu a Virginu byly podle Gallaghera prospěšné.
"Mrzí mne však, že je Cosworth považován za outsidera mezi dodavateli už 20 let. Ale je to nespravedlivé, neboť kdybychom dali motor do vítězného šasi, mohli bychom také vyhrávat. Williams dělá svoji práci na špičkové úrovni, ukázali, že umí vyhrávat a budou v budoucnu znovu. My také umíme postavit vítězný motor, vzpomeňte si na Benetton Ford Cosworth se kterým vyhrál Michael Schumacher v roce 1994 svůj první titul. O rok dříve jsme měli úspěšnou sezónu s McLarenem a Ayrtonem Sennou. Současným problémem je fakt, že nemáme špičkového odběratele. Není to kritika našich partnerů, ale konstatování skutečnosti."
Williams obsadil v roce 2010 šestou pozici v Poháru konstruktérů. Spolupráce s věhlasnou britskou stájí si Cosworth cení a díky vzájemné podpoře a intenzívní spolupráci by chtěl v roce 2011 do Top4.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.