Díky podpoře bývalého prezidenta Maxe Mosleyho a FIA se v roce 2010 vrátil do F1 dlouholetý dodavatel závodních motorů Cosworth. Podle vlastního obchodního ředitele byl návrat úspěšný a pozice neodráží skutečnou konkurenceschopnost.
"Ačkoliv jsme to vůbec neměli s návratem do F1 snadné, nezaznamenali jsme v závodě ani jedinou jednu poruchu," vyzdvihl spolehlivost motoru Mark Gallagher. "Technické předpisy a pravidla byla oznámena poměrně pozdě a neměli jsme dost protoru pro testování."
Brit ve službách amerického výrobce upozornil na to, jak je zpětná vazba od týmu pro dodavatele motorů důležitá a skutečnost, že Cosworth sice dodával motory čtyřem stájím, ale přitom tři z nich byly zcela nové týmy a pouze Williams měl díky Rubensovi Barrichellovi dost zkušeností na to, aby dokázal pomoci s optimalizací výkonu a průběhu agregátu.
Brazilský pilot patřil loni k nejzkušenějším ve startovním poli, ale i informace a poznatky od Trulliho, Glocka a Kovalainena z Lotusu a Virginu byly podle Gallaghera prospěšné.
"Mrzí mne však, že je Cosworth považován za outsidera mezi dodavateli už 20 let. Ale je to nespravedlivé, neboť kdybychom dali motor do vítězného šasi, mohli bychom také vyhrávat. Williams dělá svoji práci na špičkové úrovni, ukázali, že umí vyhrávat a budou v budoucnu znovu. My také umíme postavit vítězný motor, vzpomeňte si na Benetton Ford Cosworth se kterým vyhrál Michael Schumacher v roce 1994 svůj první titul. O rok dříve jsme měli úspěšnou sezónu s McLarenem a Ayrtonem Sennou. Současným problémem je fakt, že nemáme špičkového odběratele. Není to kritika našich partnerů, ale konstatování skutečnosti."
Williams obsadil v roce 2010 šestou pozici v Poháru konstruktérů. Spolupráce s věhlasnou britskou stájí si Cosworth cení a díky vzájemné podpoře a intenzívní spolupráci by chtěl v roce 2011 do Top4.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.