Nejrychlejší kolo zajel v závěru Velké ceny Bahrajnu její vítěz Fernando Alonso, a to s velkým náskokem 1,1 vteřiny před překvapivě druhým nejrychlejším Adrianem Sutilem s vozem Force India.
Druhému vozu Ferrari pilotovaném Felipe Massou patří v tomto ohledu až páté místo. Rychlejší než Brazilec byl Lewis Hamilton na McLarenu a Mark Webber s Red Bullem.
Rubens Barrichello dokázal 2 kola před koncem zajet 6. nejrychlejší čas, čímž dokládá, že Williams FW32 je konkurenceschopným vozem. McLaren úřadujícího mistra světa Jensona Buttona figuruje až na 9. příčce. Za ním jsou seřazeni Buemi (Toro Rosso) a sedminásobný mistr světa Michael Schumacher na Mercedesu, který byl o kousek rychlejší než jeho kolega Nico Rosberg.
Z nováčků předváděli nejen vynikající spolehlivost, ale i solidní rychlost oba Lotusy - dle očekávání ale zaostávali o více než 4 vteřiny za vítězem.
Poslední sloupec obsahuje počet kol, která piloti zajeli v rámci času svého nejrychlejšího kola, k němuž jsem přidal toleranci +1 %. Lecos to vypovídá o konzistentní rychlosti závodníků, která samozřejmě s ubývajícím palivem stoupala.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.