Po Lotusu dnes oznámila další stáj své jezdecké složení pro příští rok. Za Virgin Racing (dříve Manor) budou závodit Timo Glock a Lucas di Grassi.
Oznámení nezpůsobilo žádné velké překvapení. S týmem již dříve podepsal bývalý pilot Toyoty Timo Glock, potvrzen byl Brazilec Lucas di Grassi, testovací jezdec Renaultu.
Ten se za francouzský tým se účastnil ještě nedávného testu mladíků v Jerezu. Konečně se tedy dočká svezení ve Formuli 1, k níž měl již velmi blízko po vyhození Piqueta, jr. z Renaultu. Lucas strávil poslední čtyři sezóny v GP2, kde si vedl poměrně dobře (v roce 2009 a 2008 skončil celkově třetí, v roce 2007 dokonce druhý), byť na titul v této sérii nikdy nedosáhl.
Záložními piloty budou Álváro Parente (třetí v britské Formuli 3 v roce 2005, vítěz Světové série Renault v roce 2007, účastník GP2, A1GP a letos Superleague Formule za FC Porto) a 20letý Brazilec Luiz Razia (vítěz jihoamerické F3 v roce 2006, třetí v Eurosérii 3000 a čtvrtý v italské Formuli 3000 v roce 2007, účastník GP2).
Virgin Racing při té příležitosti představil také nové logo a představil veřejnosti své piloty v Notting Hillu poblíž Londýna.
Richard Branson, majitel společnosti Virgin, která převzala Manor GP, potvrdil dlouhodobý zájem ve Formuli 1: "Náš první rok v F1 (se stájí BrawnGP) byl pro značku Virgin ohromný, takže proč do toho nejít od počátku s novým týmem? Když se podíváte na historii Virginu, zjistíte, že jsme velmi rádi podporovali technické novinky, velké inženýry - a nyní na tomto projektu pracuje neustále kolem 120 inženýrů.
Virgin Racing je jedním ze čtyř nových týmů, které rozšíří startovní pole Formule 1 v příští sezóně z 9 na 13 účastníků. Bude operovat zřejmě s nejnižším rozpočtem ze všech - kolem 40 milionů liber (1,15 miliard Kč). Jako jediní vyvíjeli vůz bez použití aerodynamického tunelu - což se jim podlě mě vymstí. V dnešní době není možné spoléhat jen na CFD (výpočty je třeba alespoň občas ověřit).
Šéf Manoru John Booth, který bude mít tým na starosti, si je vědom nelehké úlohy, jež před ním leží: dát dohromady konkurenceschopný vůz: "Celou noc jsem se ptal sám sebe, jak se nám to vlastně podařilo dostat se až sem. Pomohly nám pravidla na snížení rozpočtů, nyní jsem v sedmém nebi. Jsme novými hráči na tomto poli a musíme si vysloužit naše místo na startu."
Na závěr si nemohu odpustit jednu perličku z dnešní prezentace, a to poznámku Jarna Trulliho na adresu Michaela Schumachera: "Mně to je jasné - vrací se."
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.