Po Lotusu dnes oznámila další stáj své jezdecké složení pro příští rok. Za Virgin Racing (dříve Manor) budou závodit Timo Glock a Lucas di Grassi.
Oznámení nezpůsobilo žádné velké překvapení. S týmem již dříve podepsal bývalý pilot Toyoty Timo Glock, potvrzen byl Brazilec Lucas di Grassi, testovací jezdec Renaultu.
Ten se za francouzský tým se účastnil ještě nedávného testu mladíků v Jerezu. Konečně se tedy dočká svezení ve Formuli 1, k níž měl již velmi blízko po vyhození Piqueta, jr. z Renaultu. Lucas strávil poslední čtyři sezóny v GP2, kde si vedl poměrně dobře (v roce 2009 a 2008 skončil celkově třetí, v roce 2007 dokonce druhý), byť na titul v této sérii nikdy nedosáhl.
Záložními piloty budou Álváro Parente (třetí v britské Formuli 3 v roce 2005, vítěz Světové série Renault v roce 2007, účastník GP2, A1GP a letos Superleague Formule za FC Porto) a 20letý Brazilec Luiz Razia (vítěz jihoamerické F3 v roce 2006, třetí v Eurosérii 3000 a čtvrtý v italské Formuli 3000 v roce 2007, účastník GP2).
Virgin Racing při té příležitosti představil také nové logo a představil veřejnosti své piloty v Notting Hillu poblíž Londýna.
Richard Branson, majitel společnosti Virgin, která převzala Manor GP, potvrdil dlouhodobý zájem ve Formuli 1: "Náš první rok v F1 (se stájí BrawnGP) byl pro značku Virgin ohromný, takže proč do toho nejít od počátku s novým týmem? Když se podíváte na historii Virginu, zjistíte, že jsme velmi rádi podporovali technické novinky, velké inženýry - a nyní na tomto projektu pracuje neustále kolem 120 inženýrů.
Virgin Racing je jedním ze čtyř nových týmů, které rozšíří startovní pole Formule 1 v příští sezóně z 9 na 13 účastníků. Bude operovat zřejmě s nejnižším rozpočtem ze všech - kolem 40 milionů liber (1,15 miliard Kč). Jako jediní vyvíjeli vůz bez použití aerodynamického tunelu - což se jim podlě mě vymstí. V dnešní době není možné spoléhat jen na CFD (výpočty je třeba alespoň občas ověřit).
Šéf Manoru John Booth, který bude mít tým na starosti, si je vědom nelehké úlohy, jež před ním leží: dát dohromady konkurenceschopný vůz: "Celou noc jsem se ptal sám sebe, jak se nám to vlastně podařilo dostat se až sem. Pomohly nám pravidla na snížení rozpočtů, nyní jsem v sedmém nebi. Jsme novými hráči na tomto poli a musíme si vysloužit naše místo na startu."
Na závěr si nemohu odpustit jednu perličku z dnešní prezentace, a to poznámku Jarna Trulliho na adresu Michaela Schumachera: "Mně to je jasné - vrací se."
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.