Po Lotusu dnes oznámila další stáj své jezdecké složení pro příští rok. Za Virgin Racing (dříve Manor) budou závodit Timo Glock a Lucas di Grassi.
Oznámení nezpůsobilo žádné velké překvapení. S týmem již dříve podepsal bývalý pilot Toyoty Timo Glock, potvrzen byl Brazilec Lucas di Grassi, testovací jezdec Renaultu.
Ten se za francouzský tým se účastnil ještě nedávného testu mladíků v Jerezu. Konečně se tedy dočká svezení ve Formuli 1, k níž měl již velmi blízko po vyhození Piqueta, jr. z Renaultu. Lucas strávil poslední čtyři sezóny v GP2, kde si vedl poměrně dobře (v roce 2009 a 2008 skončil celkově třetí, v roce 2007 dokonce druhý), byť na titul v této sérii nikdy nedosáhl.
Záložními piloty budou Álváro Parente (třetí v britské Formuli 3 v roce 2005, vítěz Světové série Renault v roce 2007, účastník GP2, A1GP a letos Superleague Formule za FC Porto) a 20letý Brazilec Luiz Razia (vítěz jihoamerické F3 v roce 2006, třetí v Eurosérii 3000 a čtvrtý v italské Formuli 3000 v roce 2007, účastník GP2).
Virgin Racing při té příležitosti představil také nové logo a představil veřejnosti své piloty v Notting Hillu poblíž Londýna.
Richard Branson, majitel společnosti Virgin, která převzala Manor GP, potvrdil dlouhodobý zájem ve Formuli 1: "Náš první rok v F1 (se stájí BrawnGP) byl pro značku Virgin ohromný, takže proč do toho nejít od počátku s novým týmem? Když se podíváte na historii Virginu, zjistíte, že jsme velmi rádi podporovali technické novinky, velké inženýry - a nyní na tomto projektu pracuje neustále kolem 120 inženýrů.
Virgin Racing je jedním ze čtyř nových týmů, které rozšíří startovní pole Formule 1 v příští sezóně z 9 na 13 účastníků. Bude operovat zřejmě s nejnižším rozpočtem ze všech - kolem 40 milionů liber (1,15 miliard Kč). Jako jediní vyvíjeli vůz bez použití aerodynamického tunelu - což se jim podlě mě vymstí. V dnešní době není možné spoléhat jen na CFD (výpočty je třeba alespoň občas ověřit).
Šéf Manoru John Booth, který bude mít tým na starosti, si je vědom nelehké úlohy, jež před ním leží: dát dohromady konkurenceschopný vůz: "Celou noc jsem se ptal sám sebe, jak se nám to vlastně podařilo dostat se až sem. Pomohly nám pravidla na snížení rozpočtů, nyní jsem v sedmém nebi. Jsme novými hráči na tomto poli a musíme si vysloužit naše místo na startu."
Na závěr si nemohu odpustit jednu perličku z dnešní prezentace, a to poznámku Jarna Trulliho na adresu Michaela Schumachera: "Mně to je jasné - vrací se."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.