Po Lotusu dnes oznámila další stáj své jezdecké složení pro příští rok. Za Virgin Racing (dříve Manor) budou závodit Timo Glock a Lucas di Grassi.
Oznámení nezpůsobilo žádné velké překvapení. S týmem již dříve podepsal bývalý pilot Toyoty Timo Glock, potvrzen byl Brazilec Lucas di Grassi, testovací jezdec Renaultu.
Ten se za francouzský tým se účastnil ještě nedávného testu mladíků v Jerezu. Konečně se tedy dočká svezení ve Formuli 1, k níž měl již velmi blízko po vyhození Piqueta, jr. z Renaultu. Lucas strávil poslední čtyři sezóny v GP2, kde si vedl poměrně dobře (v roce 2009 a 2008 skončil celkově třetí, v roce 2007 dokonce druhý), byť na titul v této sérii nikdy nedosáhl.
Záložními piloty budou Álváro Parente (třetí v britské Formuli 3 v roce 2005, vítěz Světové série Renault v roce 2007, účastník GP2, A1GP a letos Superleague Formule za FC Porto) a 20letý Brazilec Luiz Razia (vítěz jihoamerické F3 v roce 2006, třetí v Eurosérii 3000 a čtvrtý v italské Formuli 3000 v roce 2007, účastník GP2).
Virgin Racing při té příležitosti představil také nové logo a představil veřejnosti své piloty v Notting Hillu poblíž Londýna.
Richard Branson, majitel společnosti Virgin, která převzala Manor GP, potvrdil dlouhodobý zájem ve Formuli 1: "Náš první rok v F1 (se stájí BrawnGP) byl pro značku Virgin ohromný, takže proč do toho nejít od počátku s novým týmem? Když se podíváte na historii Virginu, zjistíte, že jsme velmi rádi podporovali technické novinky, velké inženýry - a nyní na tomto projektu pracuje neustále kolem 120 inženýrů.
Virgin Racing je jedním ze čtyř nových týmů, které rozšíří startovní pole Formule 1 v příští sezóně z 9 na 13 účastníků. Bude operovat zřejmě s nejnižším rozpočtem ze všech - kolem 40 milionů liber (1,15 miliard Kč). Jako jediní vyvíjeli vůz bez použití aerodynamického tunelu - což se jim podlě mě vymstí. V dnešní době není možné spoléhat jen na CFD (výpočty je třeba alespoň občas ověřit).
Šéf Manoru John Booth, který bude mít tým na starosti, si je vědom nelehké úlohy, jež před ním leží: dát dohromady konkurenceschopný vůz: "Celou noc jsem se ptal sám sebe, jak se nám to vlastně podařilo dostat se až sem. Pomohly nám pravidla na snížení rozpočtů, nyní jsem v sedmém nebi. Jsme novými hráči na tomto poli a musíme si vysloužit naše místo na startu."
Na závěr si nemohu odpustit jednu perličku z dnešní prezentace, a to poznámku Jarna Trulliho na adresu Michaela Schumachera: "Mně to je jasné - vrací se."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.