Poslední muž, jenž zavítal pětkrát do boxů, a velký smolař dnešního závodu, Mark Webber, může mít alespoň drobný důvod k radosti - dokázal zajet nejrychlejší kolo ze všech pilotů.
Těsně překonal vítěze Velké ceny Japonska a zároveň svého týmového kolegu na druhém Red Bullu Sebastiana Vettela - o 3 tisíciny vteřiny. Dokázal tak, že mu rychlost nechybí a nebýt technických problémů s vozem, mohl výrazněji promluvit do pořadí na čele výsledkové listiny.
Ferrari, přestože poměrně brzy zastavili vývoj F60, rozhodně nepatří do šrotu díky Kimimu Räikkönenovi, který byl po obou Red Bullech třetí nejrychlejší - ztrácel však již výrazněji, přes 4 desetiny sekundy. O něco pomalejší byl Jarno Trulli s Jensonem Buttonem. Až šestý z tohoto pohledu je dnes bronzový Lewis Hamilton, který na Räikkönena v nejrychlejším kole ztratil přes čtvrt vteřiny.
Pro zajímavost jsem tabulku doplnil o poslední sloupec, jenž vypovídá něco o konzistentní rychlosti pilotů. Je v něm uveden počet kol, která piloti zajeli v rozmezí svého nejrychlejšího kola + 1% z času tohoto kola.
Z tohoto pohledu trochu bledne Webberův výkon, který jezdil jinak po celý závod poměrně pomalu, na rozdíl od svého kolegy Vettela, jenž zajel 24 kol téměř stejně rychle (max. o 1% pomaleji) jako ve svém rekordním 43. kole.
Nejstabilnější výkony dnes podali Rubens Barrichello, Nick Heidfeld a Kazuki Nakajima - tady se mi chce ironicky dodat "stabilně pomalu" v případě posledního jmenovaného. Pochvalu zaslouží i Jarno Trulli s Lewisem Hamiltonem, kteří byli rychlí po celý závod, a jejich nejrychlejší časy nebyly nějakými náhodnými záblesky z čistého nebe.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.