Poslední muž, jenž zavítal pětkrát do boxů, a velký smolař dnešního závodu, Mark Webber, může mít alespoň drobný důvod k radosti - dokázal zajet nejrychlejší kolo ze všech pilotů.
Těsně překonal vítěze Velké ceny Japonska a zároveň svého týmového kolegu na druhém Red Bullu Sebastiana Vettela - o 3 tisíciny vteřiny. Dokázal tak, že mu rychlost nechybí a nebýt technických problémů s vozem, mohl výrazněji promluvit do pořadí na čele výsledkové listiny.
Ferrari, přestože poměrně brzy zastavili vývoj F60, rozhodně nepatří do šrotu díky Kimimu Räikkönenovi, který byl po obou Red Bullech třetí nejrychlejší - ztrácel však již výrazněji, přes 4 desetiny sekundy. O něco pomalejší byl Jarno Trulli s Jensonem Buttonem. Až šestý z tohoto pohledu je dnes bronzový Lewis Hamilton, který na Räikkönena v nejrychlejším kole ztratil přes čtvrt vteřiny.
Pro zajímavost jsem tabulku doplnil o poslední sloupec, jenž vypovídá něco o konzistentní rychlosti pilotů. Je v něm uveden počet kol, která piloti zajeli v rozmezí svého nejrychlejšího kola + 1% z času tohoto kola.
Z tohoto pohledu trochu bledne Webberův výkon, který jezdil jinak po celý závod poměrně pomalu, na rozdíl od svého kolegy Vettela, jenž zajel 24 kol téměř stejně rychle (max. o 1% pomaleji) jako ve svém rekordním 43. kole.
Nejstabilnější výkony dnes podali Rubens Barrichello, Nick Heidfeld a Kazuki Nakajima - tady se mi chce ironicky dodat "stabilně pomalu" v případě posledního jmenovaného. Pochvalu zaslouží i Jarno Trulli s Lewisem Hamiltonem, kteří byli rychlí po celý závod, a jejich nejrychlejší časy nebyly nějakými náhodnými záblesky z čistého nebe.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.