Poslední muž, jenž zavítal pětkrát do boxů, a velký smolař dnešního závodu, Mark Webber, může mít alespoň drobný důvod k radosti - dokázal zajet nejrychlejší kolo ze všech pilotů.
Těsně překonal vítěze Velké ceny Japonska a zároveň svého týmového kolegu na druhém Red Bullu Sebastiana Vettela - o 3 tisíciny vteřiny. Dokázal tak, že mu rychlost nechybí a nebýt technických problémů s vozem, mohl výrazněji promluvit do pořadí na čele výsledkové listiny.
Ferrari, přestože poměrně brzy zastavili vývoj F60, rozhodně nepatří do šrotu díky Kimimu Räikkönenovi, který byl po obou Red Bullech třetí nejrychlejší - ztrácel však již výrazněji, přes 4 desetiny sekundy. O něco pomalejší byl Jarno Trulli s Jensonem Buttonem. Až šestý z tohoto pohledu je dnes bronzový Lewis Hamilton, který na Räikkönena v nejrychlejším kole ztratil přes čtvrt vteřiny.
Pro zajímavost jsem tabulku doplnil o poslední sloupec, jenž vypovídá něco o konzistentní rychlosti pilotů. Je v něm uveden počet kol, která piloti zajeli v rozmezí svého nejrychlejšího kola + 1% z času tohoto kola.
Z tohoto pohledu trochu bledne Webberův výkon, který jezdil jinak po celý závod poměrně pomalu, na rozdíl od svého kolegy Vettela, jenž zajel 24 kol téměř stejně rychle (max. o 1% pomaleji) jako ve svém rekordním 43. kole.
Nejstabilnější výkony dnes podali Rubens Barrichello, Nick Heidfeld a Kazuki Nakajima - tady se mi chce ironicky dodat "stabilně pomalu" v případě posledního jmenovaného. Pochvalu zaslouží i Jarno Trulli s Lewisem Hamiltonem, kteří byli rychlí po celý závod, a jejich nejrychlejší časy nebyly nějakými náhodnými záblesky z čistého nebe.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.