1. května 1994 šokovala celý svět smrtelná havárie obdivovaného i zatracovaného Ayrtona Senny při Grand Prix San Marina v italské Imole. Jeho Williams vyletěl z dráhy a v rychlosti 210 km/h narazil do betonové zdi. Prasklý závěs předního kola rozbil Brazilci ochrannou přilbu i hlavu.
Už kolo předtím měl trojnásobný šampion problémy v zatáčce Tamburello a Michael Schumacher jedoucí za ním později poznamenal, že se nestačil divit, když do ní Ayrton najížděl znovu na plný plyn.
Díky obrovskému přítlaku skoro čtyř G měl vůz v osudném sedmém kole plně pod kontrolou, ale nerovnosti na dráze spolu s nově povinnou absencí aktivního zavěšení způsobily dosednutí monopostu na dráhu. Tím přišel Ayrton o díl přítlaku a zadní část vozu ustřelila, následovala bleskurychlá korekce pomocí volantu i práce se spojkou a plynem, ale vůz mířil nezadržitelně k bariéře. Prudké brždění na kousku betonové plochy redukovalo ještě rychlost před samotným nárazem, ale osudný kontakt se už jezdci odvrátit nepodařilo.
Díky rychlému zásahu lékařů v čele s respektovaným profesorem Sidem Watkinsem se po nárazu podařilo poskytnout první pomoc. Senna byl s poraněným mozkem v bezvědomí, ale stále při životě. Při převozu do nemocnice vrtulníkem se ještě podařilo lékařům oživit vypovídající srdce, ale později museli konstatovat klinickou smrt poté, co mozek přestal definitivně pracovat.
Před patnácti roky přinesla GP San Marina černý víkend, neboť už v pátek přežil jen s velkým štěstím hrozivě vypadající havárii další Brazilec Rubens Barrichello. Následovala smrtelná havárie Rolanda Ratzenbergera v zatáčce Villeneuve poté, co přišel Rakušan o přední spoiler a nárazem do zdi si zlomil vaz. Spolu s nehodou Ayrtona Senny po osmi relativně bezpečných letech ve formuli 1 tak opětovně navštívila závodní okruh smrt. Do té doby poslední tragická nehoda stála život Elia de Angelise při testech.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.