Bernie Ecclestone přišel se staronovým nápadem tří vozů pod hlavičkou jedné stáje. Na tom by skutečně nebylo nic průkopnického, kdyby se informace neobjevila v souvislosti s odměnami týmů z prodeje autorských práv.
Stáje sdružené v asociaci FOTA hledají spolu s FIA možnosti snížení nákladů na provoz týmu F1 a v době finanční krize by si rády přilepšily zvýšenými odměnami od Bernieho Ecclestonea.
Z prodeje autorských práv plynou na účet bank držících akcie obrovské sumy, ale chytrý a protřelý Brit nedá zpět snadno ani jediné jedno euro.
„Pokud nebudou náklady na provoz týmu tak vysoké jako dosud, logicky bychom jim měli platit méně peněz. Je však nanejvýš pravděpodobné, že s tím souhlasit nebudou. Nějakou dohodu ale určitě nakonec uděláme a možná vezmou i menší peníze,“ uvedl aktuálně Ecclestone.
Jde zcela jistě o protitah na velké šachovnici, ale jak s tím souvisí druhá záležitost se třemi vozy jedné stáje?
„Když můžou výrobci dodat více motorů než jen pro svůj vlastní tým, proč by nemohli postavit o jeden monopost víc? Je jedno, jestli budou na startu soukromé nebo tovární týmy, hlavně když bude plný startovní rošt.“
Pokud by skutečně bylo možné postavit tři vozy na dráhu, který tým by mohl a na který už by místo nezbylo? Startovní rošt je omezen na 24 monopostů, budou zase předkvalifikace?
Když budou bodovat tři vozy jedné stáje, získají za rok více bodů a tím i více peněz od Ecclestonea, je to nová motivace pro silné, aby došlo k vetknutí klínu do netradičně jednomyslného chování všech stájí?
Nebo půjde o argument: „Nechtějte ode mne více peněz, vezměte je sponzorům, když je bude na dráze vidět o třetinu více!“
Na další pokračování šachové partie si musíme však nějaký čas počkat…
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.