Bernie Ecclestone přišel se staronovým nápadem tří vozů pod hlavičkou jedné stáje. Na tom by skutečně nebylo nic průkopnického, kdyby se informace neobjevila v souvislosti s odměnami týmů z prodeje autorských práv.
Stáje sdružené v asociaci FOTA hledají spolu s FIA možnosti snížení nákladů na provoz týmu F1 a v době finanční krize by si rády přilepšily zvýšenými odměnami od Bernieho Ecclestonea.
Z prodeje autorských práv plynou na účet bank držících akcie obrovské sumy, ale chytrý a protřelý Brit nedá zpět snadno ani jediné jedno euro.
„Pokud nebudou náklady na provoz týmu tak vysoké jako dosud, logicky bychom jim měli platit méně peněz. Je však nanejvýš pravděpodobné, že s tím souhlasit nebudou. Nějakou dohodu ale určitě nakonec uděláme a možná vezmou i menší peníze,“ uvedl aktuálně Ecclestone.
Jde zcela jistě o protitah na velké šachovnici, ale jak s tím souvisí druhá záležitost se třemi vozy jedné stáje?
„Když můžou výrobci dodat více motorů než jen pro svůj vlastní tým, proč by nemohli postavit o jeden monopost víc? Je jedno, jestli budou na startu soukromé nebo tovární týmy, hlavně když bude plný startovní rošt.“
Pokud by skutečně bylo možné postavit tři vozy na dráhu, který tým by mohl a na který už by místo nezbylo? Startovní rošt je omezen na 24 monopostů, budou zase předkvalifikace?
Když budou bodovat tři vozy jedné stáje, získají za rok více bodů a tím i více peněz od Ecclestonea, je to nová motivace pro silné, aby došlo k vetknutí klínu do netradičně jednomyslného chování všech stájí?
Nebo půjde o argument: „Nechtějte ode mne více peněz, vezměte je sponzorům, když je bude na dráze vidět o třetinu více!“
Na další pokračování šachové partie si musíme však nějaký čas počkat…
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.