Sobotní internet plní mediální přestřelka dvou významných osobností současné formule 1. Na straně jedné stojí šéf FOM Bernie Ecclestone, na straně druhé šéf FOTA Luca di Montezemolo. Přestože jde zatím na první pohled o neškodnou výměnu názorů, ve skutečnosti může jít o nadvládu na sportem.
Bernie Ecclestone stojí aktuálně v čele FOM a FOA Formula One Management a Formula One Administration, společností pověřených správou autorských práv k F1, akcie samotné formule 1 vlastní tři velké bankovní domy. Prezident Ferrari Luca di Montezemolo byl jmenován do čela Formula One Teams' Association, skupiny která má hájit zájmy stájí při jednáních s nadřízeným orgánem Mezinárodní automobilovou federací i zmíněným Ecclestonem.
Di Montezemolo rozpoutal aktuální výměnu názorů s Berniem svým prohlášením, ve kterém volal po větších příjmech týmů z prodeje autorských práv, stáje by chtěly, aby se aktérům sportu vracelo více než 50% příjmů, v současné době je to něco kolem 30%.
„Chceme mít kontrolu nad naším obchodem, chceme více z příjmů, protože jen tak můžeme snížit ceny lístků a máme radši tradiční okruhy, než exotické nové dráhy jen kvůli tomu, že mají zajímavé panorama. Musíme diskutovat o celé show a jak ji zlepšit. Nesouhlasím s tím, aby nám tohle všechno bylo diktováno někým zvenčí a bez jakékoliv kontroly," prohlásil di Montezemolo.
Ecclestone reagoval velmi ostře a médiím prozradil, že si musel v době hrozby odtržením továrních stájí koupit loajalitu Ferrari 80 miliony USD ročně takže nechápe, proč si Ferrari stěžuje.
Samotná stáj Ferrari se do války slov zapojit nechce, přesto stojí za svým prezidentem jenž však tentokrát bojuje nejen za Ferrari, ale i za soupeře a dost možná především sám za sebe.
„Nemáme co říci ke komentářům pana Ecclestonea, které dnes publikovaly The Times. Jakkoliv je téma příjmů v dnešní formuli 1 nejdůležitější," uvedl tiskový mluvčí stáje Ferrari.
Dnešní situace velmi připomíná období formule 1 na přelomu 70. a 80. let dvacátého století, když v čele asociace hájící zájmy stájí FOCA stál Bernie Ecclestone a na druhé straně šéf nadřízeného orgánu Jean Marie Balestre. Duel vyhrál Ecclestone.
Cítí snad Luca di Montezemolo příležitost rozhodovat o prodeji komerčních práv k F1? Banky mohou mít potíže a mohou mít zájem v budoucnu na změnách. Dost možná je současná výměna názorů předzvěstí budoucí bitvy, jež by mohla ukončit zlatou éru Bernieho Ecclestonea a jeho neomezené vlády nad světem Grand Prix...
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.