Sobotní internet plní mediální přestřelka dvou významných osobností současné formule 1. Na straně jedné stojí šéf FOM Bernie Ecclestone, na straně druhé šéf FOTA Luca di Montezemolo. Přestože jde zatím na první pohled o neškodnou výměnu názorů, ve skutečnosti může jít o nadvládu na sportem.
Bernie Ecclestone stojí aktuálně v čele FOM a FOA Formula One Management a Formula One Administration, společností pověřených správou autorských práv k F1, akcie samotné formule 1 vlastní tři velké bankovní domy. Prezident Ferrari Luca di Montezemolo byl jmenován do čela Formula One Teams' Association, skupiny která má hájit zájmy stájí při jednáních s nadřízeným orgánem Mezinárodní automobilovou federací i zmíněným Ecclestonem.
Di Montezemolo rozpoutal aktuální výměnu názorů s Berniem svým prohlášením, ve kterém volal po větších příjmech týmů z prodeje autorských práv, stáje by chtěly, aby se aktérům sportu vracelo více než 50% příjmů, v současné době je to něco kolem 30%.
„Chceme mít kontrolu nad naším obchodem, chceme více z příjmů, protože jen tak můžeme snížit ceny lístků a máme radši tradiční okruhy, než exotické nové dráhy jen kvůli tomu, že mají zajímavé panorama. Musíme diskutovat o celé show a jak ji zlepšit. Nesouhlasím s tím, aby nám tohle všechno bylo diktováno někým zvenčí a bez jakékoliv kontroly," prohlásil di Montezemolo.
Ecclestone reagoval velmi ostře a médiím prozradil, že si musel v době hrozby odtržením továrních stájí koupit loajalitu Ferrari 80 miliony USD ročně takže nechápe, proč si Ferrari stěžuje.
Samotná stáj Ferrari se do války slov zapojit nechce, přesto stojí za svým prezidentem jenž však tentokrát bojuje nejen za Ferrari, ale i za soupeře a dost možná především sám za sebe.
„Nemáme co říci ke komentářům pana Ecclestonea, které dnes publikovaly The Times. Jakkoliv je téma příjmů v dnešní formuli 1 nejdůležitější," uvedl tiskový mluvčí stáje Ferrari.
Dnešní situace velmi připomíná období formule 1 na přelomu 70. a 80. let dvacátého století, když v čele asociace hájící zájmy stájí FOCA stál Bernie Ecclestone a na druhé straně šéf nadřízeného orgánu Jean Marie Balestre. Duel vyhrál Ecclestone.
Cítí snad Luca di Montezemolo příležitost rozhodovat o prodeji komerčních práv k F1? Banky mohou mít potíže a mohou mít zájem v budoucnu na změnách. Dost možná je současná výměna názorů předzvěstí budoucí bitvy, jež by mohla ukončit zlatou éru Bernieho Ecclestonea a jeho neomezené vlády nad světem Grand Prix...
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.