MAĎARSKO – KVALIFIKACE; Lewis Hamilton pokračuje na Hungaroringu v suverénních výkonech. Jeho suverénní pole position a kvalifikační double zásluhou Kovalainena ukazuje McLaren ve špičkové formě. Čest Ferrari zachránil třetím časem Massa, Raikkonena nebylo vidět. O slovo si říká Toyota.
S horkými podmínkami a technickou dráhou se v první části kvalifikace na zítřejší Grand Prix Maďarska nejlépe vypořádal Hamilton z týmu McLaren Mercedes, kterému sekundoval jeho týmový kolega Kovalainen. Brit zajezdil nejlepší čas na tvrdší ze dvou nabízených směsí! S piloty Ferrari se promíchali na dalších příčkách nikoliv jezdci BMW Sauber, ale Toyoty.
Největším propadákem se prezentoval Heidfeld, jemuž šlo při druhém letmém kole o všechno. Zlepšení však nebylo dostatečné a v samém závěru ho překonali Rosberg a Button. S Němcem nepostoupili ještě Nakajima, Barrichello, Fisichella a Sutil. Dá se předpokládat, že bude Heidfeld zdůvodňovat neúspěch provozem na dráze a ztrátou přítlaku na přední nápravě v závěru měřeného kola, ale první dva mezičasy ukázaly znovu formu na maximálně desáté až patnácté místo na startu..
Ve druhé části kvalifikace se na dráze překvapivě vůbec neobjevil Nico Rosberg. Nejlepšího času dosáhl Massa, přičemž se proti první části zlepšil o pět desetin sekundy. Druhý čas patřil stále rychlejšímu Glockovi, následovali oba McLareny, Trulli a až šestým časem se kvalifikoval do závěrečné části Raikkonen. Postoupili i Kubica, Alonso, Webber a zlepšení po Německu prokázal Piquet desátým, posledním postupujícím časem. Mimo Rosberga mohli z vozu vystoupit i Vettel, Button, Coulthard a Bourdais.
Otázkou před poslední částí kvalifikace bylo, zda se rozhodne Toyota pro reklamu a bude se snažit bojovat s Ferrari a McLarenem o pole position, či spíše vsadí na větší množství paliva a lepší šance na solidní bodový zisk v zítřejším závodě. Oba červenobílé vozy se vydaly na dráhu ihned po rozsvícení zelených světel a především Glock se prezentoval velmi konkurenceschopnými časy.
Před závěrečným letmým kolem držel provizorní pole position Hamilton před Glockem, Massou a Raikkonenem. Kubica s obrovskou podporou svých krajanů na tribunách zajel nejlepší čas ve druhém sektoru a kvalifikoval se na čtvrté místo startovního roštu. Hamilton nedal nikomu šanci a s velkou převahou vybojoval devátou pole position kariéry jezdce F1. V samém závěru výrazně zrychlil jeho týmový kolega Kovalainen, jenž sice ztratil proti Britovi v prvním sektoru, ale zajistil McLarenu kvalifikační double.
Massa byl lepším z dvojice Ferrari, když zajel první a poslední sektor téměř identicky s vítězným Hamiltonem, ale v prostředním nabral rozhodující časovou ztrátu. Před až šestého Raikkonena se kvalifikoval nejen čtvrtý Kubica, ale i pátý Glock, jenž poprvé výrazněji zastínil kolegu z Toyoty - devátého Trulliho. Němec se dnes velmi snažil a svědčí o tom i 24 kvalifikačních kol proti jen 12 Hamiltonovým. I zmíněný údaj svědčí o aktuální suverenitě vedoucího jezdce průběžného pořadí.
Sedmý Alonso dokázal kvalifikovat Renault opět před Red Bull osmého Webbera. Devátý bude statovat Trulli a desátý Piquet, jenž navázal na úspěch z Německa zlepšeným kvalifikačním výkonem a je otázkou, zda slabší závěrečný čas se ztrátou šesti desetin vteřiny na Trulliho neukazuje spíše na větší množství paliva pro zítřejší závod.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.