MAĎARSKO – KVALIFIKACE; Lewis Hamilton pokračuje na Hungaroringu v suverénních výkonech. Jeho suverénní pole position a kvalifikační double zásluhou Kovalainena ukazuje McLaren ve špičkové formě. Čest Ferrari zachránil třetím časem Massa, Raikkonena nebylo vidět. O slovo si říká Toyota.
S horkými podmínkami a technickou dráhou se v první části kvalifikace na zítřejší Grand Prix Maďarska nejlépe vypořádal Hamilton z týmu McLaren Mercedes, kterému sekundoval jeho týmový kolega Kovalainen. Brit zajezdil nejlepší čas na tvrdší ze dvou nabízených směsí! S piloty Ferrari se promíchali na dalších příčkách nikoliv jezdci BMW Sauber, ale Toyoty.
Největším propadákem se prezentoval Heidfeld, jemuž šlo při druhém letmém kole o všechno. Zlepšení však nebylo dostatečné a v samém závěru ho překonali Rosberg a Button. S Němcem nepostoupili ještě Nakajima, Barrichello, Fisichella a Sutil. Dá se předpokládat, že bude Heidfeld zdůvodňovat neúspěch provozem na dráze a ztrátou přítlaku na přední nápravě v závěru měřeného kola, ale první dva mezičasy ukázaly znovu formu na maximálně desáté až patnácté místo na startu..
Ve druhé části kvalifikace se na dráze překvapivě vůbec neobjevil Nico Rosberg. Nejlepšího času dosáhl Massa, přičemž se proti první části zlepšil o pět desetin sekundy. Druhý čas patřil stále rychlejšímu Glockovi, následovali oba McLareny, Trulli a až šestým časem se kvalifikoval do závěrečné části Raikkonen. Postoupili i Kubica, Alonso, Webber a zlepšení po Německu prokázal Piquet desátým, posledním postupujícím časem. Mimo Rosberga mohli z vozu vystoupit i Vettel, Button, Coulthard a Bourdais.
Otázkou před poslední částí kvalifikace bylo, zda se rozhodne Toyota pro reklamu a bude se snažit bojovat s Ferrari a McLarenem o pole position, či spíše vsadí na větší množství paliva a lepší šance na solidní bodový zisk v zítřejším závodě. Oba červenobílé vozy se vydaly na dráhu ihned po rozsvícení zelených světel a především Glock se prezentoval velmi konkurenceschopnými časy.
Před závěrečným letmým kolem držel provizorní pole position Hamilton před Glockem, Massou a Raikkonenem. Kubica s obrovskou podporou svých krajanů na tribunách zajel nejlepší čas ve druhém sektoru a kvalifikoval se na čtvrté místo startovního roštu. Hamilton nedal nikomu šanci a s velkou převahou vybojoval devátou pole position kariéry jezdce F1. V samém závěru výrazně zrychlil jeho týmový kolega Kovalainen, jenž sice ztratil proti Britovi v prvním sektoru, ale zajistil McLarenu kvalifikační double.
Massa byl lepším z dvojice Ferrari, když zajel první a poslední sektor téměř identicky s vítězným Hamiltonem, ale v prostředním nabral rozhodující časovou ztrátu. Před až šestého Raikkonena se kvalifikoval nejen čtvrtý Kubica, ale i pátý Glock, jenž poprvé výrazněji zastínil kolegu z Toyoty - devátého Trulliho. Němec se dnes velmi snažil a svědčí o tom i 24 kvalifikačních kol proti jen 12 Hamiltonovým. I zmíněný údaj svědčí o aktuální suverenitě vedoucího jezdce průběžného pořadí.
Sedmý Alonso dokázal kvalifikovat Renault opět před Red Bull osmého Webbera. Devátý bude statovat Trulli a desátý Piquet, jenž navázal na úspěch z Německa zlepšeným kvalifikačním výkonem a je otázkou, zda slabší závěrečný čas se ztrátou šesti desetin vteřiny na Trulliho neukazuje spíše na větší množství paliva pro zítřejší závod.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.