MAĎARSKO – KVALIFIKACE; Lewis Hamilton pokračuje na Hungaroringu v suverénních výkonech. Jeho suverénní pole position a kvalifikační double zásluhou Kovalainena ukazuje McLaren ve špičkové formě. Čest Ferrari zachránil třetím časem Massa, Raikkonena nebylo vidět. O slovo si říká Toyota.
S horkými podmínkami a technickou dráhou se v první části kvalifikace na zítřejší Grand Prix Maďarska nejlépe vypořádal Hamilton z týmu McLaren Mercedes, kterému sekundoval jeho týmový kolega Kovalainen. Brit zajezdil nejlepší čas na tvrdší ze dvou nabízených směsí! S piloty Ferrari se promíchali na dalších příčkách nikoliv jezdci BMW Sauber, ale Toyoty.
Největším propadákem se prezentoval Heidfeld, jemuž šlo při druhém letmém kole o všechno. Zlepšení však nebylo dostatečné a v samém závěru ho překonali Rosberg a Button. S Němcem nepostoupili ještě Nakajima, Barrichello, Fisichella a Sutil. Dá se předpokládat, že bude Heidfeld zdůvodňovat neúspěch provozem na dráze a ztrátou přítlaku na přední nápravě v závěru měřeného kola, ale první dva mezičasy ukázaly znovu formu na maximálně desáté až patnácté místo na startu..
Ve druhé části kvalifikace se na dráze překvapivě vůbec neobjevil Nico Rosberg. Nejlepšího času dosáhl Massa, přičemž se proti první části zlepšil o pět desetin sekundy. Druhý čas patřil stále rychlejšímu Glockovi, následovali oba McLareny, Trulli a až šestým časem se kvalifikoval do závěrečné části Raikkonen. Postoupili i Kubica, Alonso, Webber a zlepšení po Německu prokázal Piquet desátým, posledním postupujícím časem. Mimo Rosberga mohli z vozu vystoupit i Vettel, Button, Coulthard a Bourdais.
Otázkou před poslední částí kvalifikace bylo, zda se rozhodne Toyota pro reklamu a bude se snažit bojovat s Ferrari a McLarenem o pole position, či spíše vsadí na větší množství paliva a lepší šance na solidní bodový zisk v zítřejším závodě. Oba červenobílé vozy se vydaly na dráhu ihned po rozsvícení zelených světel a především Glock se prezentoval velmi konkurenceschopnými časy.
Před závěrečným letmým kolem držel provizorní pole position Hamilton před Glockem, Massou a Raikkonenem. Kubica s obrovskou podporou svých krajanů na tribunách zajel nejlepší čas ve druhém sektoru a kvalifikoval se na čtvrté místo startovního roštu. Hamilton nedal nikomu šanci a s velkou převahou vybojoval devátou pole position kariéry jezdce F1. V samém závěru výrazně zrychlil jeho týmový kolega Kovalainen, jenž sice ztratil proti Britovi v prvním sektoru, ale zajistil McLarenu kvalifikační double.
Massa byl lepším z dvojice Ferrari, když zajel první a poslední sektor téměř identicky s vítězným Hamiltonem, ale v prostředním nabral rozhodující časovou ztrátu. Před až šestého Raikkonena se kvalifikoval nejen čtvrtý Kubica, ale i pátý Glock, jenž poprvé výrazněji zastínil kolegu z Toyoty - devátého Trulliho. Němec se dnes velmi snažil a svědčí o tom i 24 kvalifikačních kol proti jen 12 Hamiltonovým. I zmíněný údaj svědčí o aktuální suverenitě vedoucího jezdce průběžného pořadí.
Sedmý Alonso dokázal kvalifikovat Renault opět před Red Bull osmého Webbera. Devátý bude statovat Trulli a desátý Piquet, jenž navázal na úspěch z Německa zlepšeným kvalifikačním výkonem a je otázkou, zda slabší závěrečný čas se ztrátou šesti desetin vteřiny na Trulliho neukazuje spíše na větší množství paliva pro zítřejší závod.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?