Stáj Toro Rosso se dočkala konkurenceschopných výsledků, ale s nimi přišly potíže existenčního rázu. Nevyjasněná situace kolem zákaznických šasi a vytrvalý odpor nejslabšího samostatného konstruktéra směřuje k arbitráži. Situace je těžká i pro majitele 50% akcií a oznámil zájem balík akcií prodat.
Tým Spyker podal ještě loni žalobu proti Toro Rosso, základem je tvrzení, že stáj z Faenzy používala v roce 2007 stejné šasi jako Red Bull Racing. Přestože vedení obou stájí Toro Rosso a Red Bull tuto skutečnost odmítá, právníci placení Dietrichem Mateschitzem tvrdí, že formulace Concorde Agreement i tak nasazení zákaznického šasi umožňuje. Oba týmy totiž kupují šasi od další společnosti Red Bull Technologies.
Červencová arbitráž by měla rozhodovat o tom, zda je důležitější litera nebo duch ustanovení. Prohra v arbitráži by znamenala nejen konec současného systému spolupráce stájí STR a RBR, ale i ztrátu všech bonusů získaných v loňském roce, včetně finančních prostředků, jež stáj Toro Rosso získala z prodeje komerčních práv formule 1. Ještě horší skutečností by však byla nemožnost získat tyto výhody v dalších třech letech! Následkem toho podnikají právníci obou stájí kroky, aby k arbitráži nedošlo.
Snaha domluvit se s nástupcem Spykeru stájí Force India je proto pochopitelná. Údajně proto obdržel indický tým návrh na kompromis, do kterého by se měl zapojit i další tým čelící žalobě, japonský Super Aguri. Všechny tři týmy by se měly o zisky z roku 2007 podělit rovnoměrně, ale je otázkou, zda to bude pro Silverstone dost, neboť v případě pro ně kladného arbitrážního řízení by dostal Force India vše.
Se zákaznickými šasi je ale potíž i v roce 2008, ačkoliv je pravidla Mezinárodní automobilové federace nevylučují a nová Concorde Agreement nebyla po jejím skončení platnosti na konci roku 2007 podepsána...
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.