Stáj Toro Rosso se dočkala konkurenceschopných výsledků, ale s nimi přišly potíže existenčního rázu. Nevyjasněná situace kolem zákaznických šasi a vytrvalý odpor nejslabšího samostatného konstruktéra směřuje k arbitráži. Situace je těžká i pro majitele 50% akcií a oznámil zájem balík akcií prodat.
Tým Spyker podal ještě loni žalobu proti Toro Rosso, základem je tvrzení, že stáj z Faenzy používala v roce 2007 stejné šasi jako Red Bull Racing. Přestože vedení obou stájí Toro Rosso a Red Bull tuto skutečnost odmítá, právníci placení Dietrichem Mateschitzem tvrdí, že formulace Concorde Agreement i tak nasazení zákaznického šasi umožňuje. Oba týmy totiž kupují šasi od další společnosti Red Bull Technologies.
Červencová arbitráž by měla rozhodovat o tom, zda je důležitější litera nebo duch ustanovení. Prohra v arbitráži by znamenala nejen konec současného systému spolupráce stájí STR a RBR, ale i ztrátu všech bonusů získaných v loňském roce, včetně finančních prostředků, jež stáj Toro Rosso získala z prodeje komerčních práv formule 1. Ještě horší skutečností by však byla nemožnost získat tyto výhody v dalších třech letech! Následkem toho podnikají právníci obou stájí kroky, aby k arbitráži nedošlo.
Snaha domluvit se s nástupcem Spykeru stájí Force India je proto pochopitelná. Údajně proto obdržel indický tým návrh na kompromis, do kterého by se měl zapojit i další tým čelící žalobě, japonský Super Aguri. Všechny tři týmy by se měly o zisky z roku 2007 podělit rovnoměrně, ale je otázkou, zda to bude pro Silverstone dost, neboť v případě pro ně kladného arbitrážního řízení by dostal Force India vše.
Se zákaznickými šasi je ale potíž i v roce 2008, ačkoliv je pravidla Mezinárodní automobilové federace nevylučují a nová Concorde Agreement nebyla po jejím skončení platnosti na konci roku 2007 podepsána...
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.