Francouz Jean Maria Balestre byl svého času přední osobností světového motorsportu. Zasloužil se o zvýšení bezpečnosti závodů formule 1, svedl těžkou taktickou bitvu s Berniem Ecclestonem a společně vytýčili budoucnost formule 1. Zemřel ve věku 86 let.
Balestre patřil k významným osobnostem Francouzského automobilového klubu FFSA, v jehož čele stanul v roce 1973. O šest let později se stal prezidentem FISA a hned od začátku se potýkal s těžkým soupeřem, sdružením týmů FOCA .
Obě organizace se snažily získat kontrolu nad finančními prostředky plynoucími z formule 1. V čele FOCA stál majitel stáje Brabham Bernie Ecclestone. Kontroverzní Francouz a malý, ale vytrvalý Brit, dvojice přestála vzájemné útoky v médiích, stávky jezdců i další potíže a společně nakonec podepsali první concorde Agreement.
V roce 1986 se postavil Balestre do čela samotné Mezinárodní automobilové federace FIA, ale po pěti letech ustoupil svému následníkovi Maxovi Mosleymu, který disponoval podstatně větší podporou pro blížící se volbu.
„S nesmírným smutkem jsme se dozvěděli o odchodu Jeana Marieho," uvedl dnes odpoledne pro TSN Max Mosley. „Jeho přípěvek sportu ve Francii a na celém světě byl jedinečný."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.