Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Nico Hülkenberg po letech čekání konečně prožil svůj vytoužený okamžik, když v Silverstonu poprvé v kariéře vystoupil na pódiové umístění ve Formuli 1. „Bylo to dlouho očekávané,“ přiznal 37letý jezdec, který po 239 startech dokázal z 19. místa na startovním roštu vydobýt třetí pozici. Závod v dešti a proměnlivých podmínkách na britském okruhu přinesl mnoho nečekaných zvratů a právě díky nim se Hülkenberg dostal mezi nejlepší trojici.
Německý závodník měl v minulosti několik blízkých pokusů o pódiové umístění, ale nikdy se mu to nepodařilo. Tentokrát však zažil boj o přežití, jak sám popsal boj o během náročných závodních podmínek. Důležitá byla podle něj správná taktika, načasování zastávek a volba pneumatik. „Nemohli jsme udělat chybu,“ dodal Hülkenberg, který také ukončil 13 let trvající čekání týmu Sauber na pódiové umístění.
Jak trať postupně osychala, hrozilo, že Hülkenberg ztratí třetí místo v souboji s Lewisem Hamiltonem. Sedminásobný mistr světa se k německému jezdci přiblížil, ale opotřebované pneumatiky na mokrých podmínkách ho nakonec stáhly zpět. Po poslední zastávce v boxech, kdy Hülkenberg jel o kolo déle na přechodných pneumatikách než Hamilton, si dokázal udržet náskok a tlak soupeře odolat.
„Až do poslední zastávky jsem nevěřil, že to vyjde,“ přiznal Hülkenberg. „Když jsem slyšel, že jsme získali náskok, věděl jsem, že to je šance. Ale Lewis rychle stahoval ztrátu a tlak byl opravdu velký. Nakonec jsme ale nezaváhali a já jsem za to opravdu šťastný.“ Výkon Hülkenberga zároveň překazil Hamiltonovi šanci na 13. po sobě jdoucí pódiové umístění na domácí trati.
Hülkenberg si byl vědom, že Hamilton na domácí půdě bude bojovat naplno. „Říkal jsem si, že on tady dá všechno, ale dnes je taky můj den. Musel jsem riskovat,“ dodal jezdec Sauberu a poděkoval fanouškům za jejich podporu. „Jsem opravdu nadšený, že jsem to dokázal právě tady.“ Tento moment se zapsal do historie nejen jeho kariéry, ale i týmu, který po dlouhých letech zase stál na pódiu.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.