Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Nico Hülkenberg po letech čekání konečně prožil svůj vytoužený okamžik, když v Silverstonu poprvé v kariéře vystoupil na pódiové umístění ve Formuli 1. „Bylo to dlouho očekávané,“ přiznal 37letý jezdec, který po 239 startech dokázal z 19. místa na startovním roštu vydobýt třetí pozici. Závod v dešti a proměnlivých podmínkách na britském okruhu přinesl mnoho nečekaných zvratů a právě díky nim se Hülkenberg dostal mezi nejlepší trojici.
Německý závodník měl v minulosti několik blízkých pokusů o pódiové umístění, ale nikdy se mu to nepodařilo. Tentokrát však zažil boj o přežití, jak sám popsal boj o během náročných závodních podmínek. Důležitá byla podle něj správná taktika, načasování zastávek a volba pneumatik. „Nemohli jsme udělat chybu,“ dodal Hülkenberg, který také ukončil 13 let trvající čekání týmu Sauber na pódiové umístění.
Jak trať postupně osychala, hrozilo, že Hülkenberg ztratí třetí místo v souboji s Lewisem Hamiltonem. Sedminásobný mistr světa se k německému jezdci přiblížil, ale opotřebované pneumatiky na mokrých podmínkách ho nakonec stáhly zpět. Po poslední zastávce v boxech, kdy Hülkenberg jel o kolo déle na přechodných pneumatikách než Hamilton, si dokázal udržet náskok a tlak soupeře odolat.
„Až do poslední zastávky jsem nevěřil, že to vyjde,“ přiznal Hülkenberg. „Když jsem slyšel, že jsme získali náskok, věděl jsem, že to je šance. Ale Lewis rychle stahoval ztrátu a tlak byl opravdu velký. Nakonec jsme ale nezaváhali a já jsem za to opravdu šťastný.“ Výkon Hülkenberga zároveň překazil Hamiltonovi šanci na 13. po sobě jdoucí pódiové umístění na domácí trati.
Hülkenberg si byl vědom, že Hamilton na domácí půdě bude bojovat naplno. „Říkal jsem si, že on tady dá všechno, ale dnes je taky můj den. Musel jsem riskovat,“ dodal jezdec Sauberu a poděkoval fanouškům za jejich podporu. „Jsem opravdu nadšený, že jsem to dokázal právě tady.“ Tento moment se zapsal do historie nejen jeho kariéry, ale i týmu, který po dlouhých letech zase stál na pódiu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.