Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Nico Hülkenberg po letech čekání konečně prožil svůj vytoužený okamžik, když v Silverstonu poprvé v kariéře vystoupil na pódiové umístění ve Formuli 1. „Bylo to dlouho očekávané,“ přiznal 37letý jezdec, který po 239 startech dokázal z 19. místa na startovním roštu vydobýt třetí pozici. Závod v dešti a proměnlivých podmínkách na britském okruhu přinesl mnoho nečekaných zvratů a právě díky nim se Hülkenberg dostal mezi nejlepší trojici.
Německý závodník měl v minulosti několik blízkých pokusů o pódiové umístění, ale nikdy se mu to nepodařilo. Tentokrát však zažil boj o přežití, jak sám popsal boj o během náročných závodních podmínek. Důležitá byla podle něj správná taktika, načasování zastávek a volba pneumatik. „Nemohli jsme udělat chybu,“ dodal Hülkenberg, který také ukončil 13 let trvající čekání týmu Sauber na pódiové umístění.
Jak trať postupně osychala, hrozilo, že Hülkenberg ztratí třetí místo v souboji s Lewisem Hamiltonem. Sedminásobný mistr světa se k německému jezdci přiblížil, ale opotřebované pneumatiky na mokrých podmínkách ho nakonec stáhly zpět. Po poslední zastávce v boxech, kdy Hülkenberg jel o kolo déle na přechodných pneumatikách než Hamilton, si dokázal udržet náskok a tlak soupeře odolat.
„Až do poslední zastávky jsem nevěřil, že to vyjde,“ přiznal Hülkenberg. „Když jsem slyšel, že jsme získali náskok, věděl jsem, že to je šance. Ale Lewis rychle stahoval ztrátu a tlak byl opravdu velký. Nakonec jsme ale nezaváhali a já jsem za to opravdu šťastný.“ Výkon Hülkenberga zároveň překazil Hamiltonovi šanci na 13. po sobě jdoucí pódiové umístění na domácí trati.
Hülkenberg si byl vědom, že Hamilton na domácí půdě bude bojovat naplno. „Říkal jsem si, že on tady dá všechno, ale dnes je taky můj den. Musel jsem riskovat,“ dodal jezdec Sauberu a poděkoval fanouškům za jejich podporu. „Jsem opravdu nadšený, že jsem to dokázal právě tady.“ Tento moment se zapsal do historie nejen jeho kariéry, ale i týmu, který po dlouhých letech zase stál na pódiu.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.