Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Nico Hülkenberg po letech čekání konečně prožil svůj vytoužený okamžik, když v Silverstonu poprvé v kariéře vystoupil na pódiové umístění ve Formuli 1. „Bylo to dlouho očekávané,“ přiznal 37letý jezdec, který po 239 startech dokázal z 19. místa na startovním roštu vydobýt třetí pozici. Závod v dešti a proměnlivých podmínkách na britském okruhu přinesl mnoho nečekaných zvratů a právě díky nim se Hülkenberg dostal mezi nejlepší trojici.
Německý závodník měl v minulosti několik blízkých pokusů o pódiové umístění, ale nikdy se mu to nepodařilo. Tentokrát však zažil boj o přežití, jak sám popsal boj o během náročných závodních podmínek. Důležitá byla podle něj správná taktika, načasování zastávek a volba pneumatik. „Nemohli jsme udělat chybu,“ dodal Hülkenberg, který také ukončil 13 let trvající čekání týmu Sauber na pódiové umístění.
Jak trať postupně osychala, hrozilo, že Hülkenberg ztratí třetí místo v souboji s Lewisem Hamiltonem. Sedminásobný mistr světa se k německému jezdci přiblížil, ale opotřebované pneumatiky na mokrých podmínkách ho nakonec stáhly zpět. Po poslední zastávce v boxech, kdy Hülkenberg jel o kolo déle na přechodných pneumatikách než Hamilton, si dokázal udržet náskok a tlak soupeře odolat.
„Až do poslední zastávky jsem nevěřil, že to vyjde,“ přiznal Hülkenberg. „Když jsem slyšel, že jsme získali náskok, věděl jsem, že to je šance. Ale Lewis rychle stahoval ztrátu a tlak byl opravdu velký. Nakonec jsme ale nezaváhali a já jsem za to opravdu šťastný.“ Výkon Hülkenberga zároveň překazil Hamiltonovi šanci na 13. po sobě jdoucí pódiové umístění na domácí trati.
Hülkenberg si byl vědom, že Hamilton na domácí půdě bude bojovat naplno. „Říkal jsem si, že on tady dá všechno, ale dnes je taky můj den. Musel jsem riskovat,“ dodal jezdec Sauberu a poděkoval fanouškům za jejich podporu. „Jsem opravdu nadšený, že jsem to dokázal právě tady.“ Tento moment se zapsal do historie nejen jeho kariéry, ale i týmu, který po dlouhých letech zase stál na pódiu.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.