Letošní monopost stáje RB4 už byl od své první skicy projektován šéfkonstruktérem Adrianem Neweyem. Loňské problémy se spolehlivostí jsou zřejmě vyřešeny a před konstruktéry stojí poslední úkol, najít potřebnou rychlost.
Pilot Red Bull Racing David Coulthard označuje právě chybějící rychlost za Achillovu patu vozu. „Určitě nejsme nejrychlejší. Současné formuli 1 dominuje aerodynamika a my se budeme snažit o maximální zlepšení i v tomto směru.“
Při posledních testech v Barceloně nahradil v kokpitu Coultharda Sebastian Vettel. Skot vysvětlil, že on sám si vyžádal jako náhradníka mladého Němce, který dostal přednost před oficiálním testovacím pilotem Buemim díky svým větším zkušenostem. „Asi jsem podcenil rozcvičení a kousl se mi nerv. V tuto chvíli jsme potřebovali udělat co nejlepší práci, proto jsem doporučil zkušenějšího Vettela.“
David vstupuje do své patnácté sezony ve formuli 1, ale po závodění je podle svých slov stále stejně hladový. Předpovědi dělat nechce, ale pozici Red Bull vidí ve skupině s Renaultem, Williamsem a zřejmě i Toyotou. BMW je těžké zařadit, ale asi jsou kousek před námi a Ferrari s McLarenem mají velký náskok.“
Cílem pro Austrálii je kvalifikovat se do závěrečné části a získat nějaký bod. „Raději zůstávám nohama na zemi a uvidíme, třeba to bude i lepší.“
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.