Letošní monopost stáje RB4 už byl od své první skicy projektován šéfkonstruktérem Adrianem Neweyem. Loňské problémy se spolehlivostí jsou zřejmě vyřešeny a před konstruktéry stojí poslední úkol, najít potřebnou rychlost.
Pilot Red Bull Racing David Coulthard označuje právě chybějící rychlost za Achillovu patu vozu. „Určitě nejsme nejrychlejší. Současné formuli 1 dominuje aerodynamika a my se budeme snažit o maximální zlepšení i v tomto směru.“
Při posledních testech v Barceloně nahradil v kokpitu Coultharda Sebastian Vettel. Skot vysvětlil, že on sám si vyžádal jako náhradníka mladého Němce, který dostal přednost před oficiálním testovacím pilotem Buemim díky svým větším zkušenostem. „Asi jsem podcenil rozcvičení a kousl se mi nerv. V tuto chvíli jsme potřebovali udělat co nejlepší práci, proto jsem doporučil zkušenějšího Vettela.“
David vstupuje do své patnácté sezony ve formuli 1, ale po závodění je podle svých slov stále stejně hladový. Předpovědi dělat nechce, ale pozici Red Bull vidí ve skupině s Renaultem, Williamsem a zřejmě i Toyotou. BMW je těžké zařadit, ale asi jsou kousek před námi a Ferrari s McLarenem mají velký náskok.“
Cílem pro Austrálii je kvalifikovat se do závěrečné části a získat nějaký bod. „Raději zůstávám nohama na zemi a uvidíme, třeba to bude i lepší.“
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.