Letošní monopost stáje RB4 už byl od své první skicy projektován šéfkonstruktérem Adrianem Neweyem. Loňské problémy se spolehlivostí jsou zřejmě vyřešeny a před konstruktéry stojí poslední úkol, najít potřebnou rychlost.
Pilot Red Bull Racing David Coulthard označuje právě chybějící rychlost za Achillovu patu vozu. „Určitě nejsme nejrychlejší. Současné formuli 1 dominuje aerodynamika a my se budeme snažit o maximální zlepšení i v tomto směru.“
Při posledních testech v Barceloně nahradil v kokpitu Coultharda Sebastian Vettel. Skot vysvětlil, že on sám si vyžádal jako náhradníka mladého Němce, který dostal přednost před oficiálním testovacím pilotem Buemim díky svým větším zkušenostem. „Asi jsem podcenil rozcvičení a kousl se mi nerv. V tuto chvíli jsme potřebovali udělat co nejlepší práci, proto jsem doporučil zkušenějšího Vettela.“
David vstupuje do své patnácté sezony ve formuli 1, ale po závodění je podle svých slov stále stejně hladový. Předpovědi dělat nechce, ale pozici Red Bull vidí ve skupině s Renaultem, Williamsem a zřejmě i Toyotou. BMW je těžké zařadit, ale asi jsou kousek před námi a Ferrari s McLarenem mají velký náskok.“
Cílem pro Austrálii je kvalifikovat se do závěrečné části a získat nějaký bod. „Raději zůstávám nohama na zemi a uvidíme, třeba to bude i lepší.“
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.