Mezinárodní automobilovou federací zaváděné nové ekologické technologie jsou z hlediska výzvy a rozsahu naprosto primitivní záležitostí. FIA se rozhodla konstruktérům nadále svazovat ruce a první dva se již veřejně ozvali.
Šéf oddělení motorů Toyoty Luca Marmorini se obul do systému využití vyprodukované energie (KERS).
Systém, který vybrala FIA pro použití ve formuli 1 je jako pro školáka. Naše Toyota Supra HV-R vyhrála v Japonsku vytrvalostní závod na 24hodin a pokud bychom vzali, že využila celých 70% vyprodukované energie znovu, u formule 1 to bude jen 20%! Potenciál hybridů je obrovský, ale FIA otevřela možnost vývoje pouze u energie produkované zadními koly.“
Podobně vyhraněný názor má i další zástupce techniků, bývalý šéfkonstruktér Ferrari Mauro Forghieri, kterému se znelíbilo zmrazení vývoje motorů natolik, že zanevřel na F1 úplně a nesleduje ani samotné závody.
„Mohlo se stanovit maximální množství energie, ale dát konstruktérům volnou ruku v tom, jak ji najdou. Ve vytrvalostních závodech jsou dál, než v F1. Zde jsme na úrovni formule F3.“
Upozornil také na skutečnost, že pokud by podobné principy platily v F1 už v minulosti, neexistovaly by turbomotory, pneumatické ventily či přímé vstřikování...
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.