Věhlasný konstruktér ověnčený úspěchy z Renaultu a neúspěchy z Toyoty má potíže i u současného zaměstnavatele Force India. Na rozdíl od japonské stáje však může počítat s podporou vedení. Alespoň prozatím.
Nepotvrzené informace v britských médiích kreslí pracovní atmosféru kolem Mika Gascoyna v nepovzbudivých barvách. Brit má údajně opět potíže se svými kolegy z konstrukčního oddělení týmu ze Silverstone, jež měly být důvodem jeho předčasného odchodu z Toyoty.
Něco pravdy na spekulacích zřejmě bude, neboť se ho zastal sám šéf týmu Colin Kolles. „Neřekl bych, že u nás panují výraznější problémy mezi Mikem a ostatními lidmi. Nejsme tu však pro falešné úsměvy a prázdná blahopřání. Mike má jasnou vizi, konkrétní představu a já osobně si takových lidí velmi vážím.“
Gascoyne se proslavil ještě v Renaultu, který šel postupně výkonnostně nahoru i jeho přičiněním, je zastáncem radikálních změn pracovních procesů a je ochoten obětovat celou sezonu na konsolidaci týmu, aby byl vůz pro další rok výrazně lepší. Podle Kollese má také bohaté zkušenosti a z předchozích působení ví, kterými směry neplýtvat lidskými a finančními zdroji.
Je jisté, že s novým majitelem potřebují v Silverstone nějaký ten hmatatelný úspěch. Pokud se nedostaví, bude pozice Kollese více než nejistá a je otázkou, zda bude mít sólista Gascoyne i pak podporu svého šéfa...
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.