Věhlasný konstruktér ověnčený úspěchy z Renaultu a neúspěchy z Toyoty má potíže i u současného zaměstnavatele Force India. Na rozdíl od japonské stáje však může počítat s podporou vedení. Alespoň prozatím.
Nepotvrzené informace v britských médiích kreslí pracovní atmosféru kolem Mika Gascoyna v nepovzbudivých barvách. Brit má údajně opět potíže se svými kolegy z konstrukčního oddělení týmu ze Silverstone, jež měly být důvodem jeho předčasného odchodu z Toyoty.
Něco pravdy na spekulacích zřejmě bude, neboť se ho zastal sám šéf týmu Colin Kolles. „Neřekl bych, že u nás panují výraznější problémy mezi Mikem a ostatními lidmi. Nejsme tu však pro falešné úsměvy a prázdná blahopřání. Mike má jasnou vizi, konkrétní představu a já osobně si takových lidí velmi vážím.“
Gascoyne se proslavil ještě v Renaultu, který šel postupně výkonnostně nahoru i jeho přičiněním, je zastáncem radikálních změn pracovních procesů a je ochoten obětovat celou sezonu na konsolidaci týmu, aby byl vůz pro další rok výrazně lepší. Podle Kollese má také bohaté zkušenosti a z předchozích působení ví, kterými směry neplýtvat lidskými a finančními zdroji.
Je jisté, že s novým majitelem potřebují v Silverstone nějaký ten hmatatelný úspěch. Pokud se nedostaví, bude pozice Kollese více než nejistá a je otázkou, zda bude mít sólista Gascoyne i pak podporu svého šéfa...
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.