AKTUALIZOVÁNO; Holandský tým Spyker sídlící v britském Silverstone dnes představil vůz pro letošní sezonu s označením F8-VII spolu s personálním a jezdeckým obsazením. Vůz je proveden v tradiční holandské oranžové kombinované s černou.
Šéf týmu Colin Kolles označil letošní sezonu dalším přestupným rokem poté, co bývalý Jordan změnil podruhé v krátké době vlastníka. V úvodní části šampionátu se Spyker zaměří na spolehlivost a výkon a ve druhé části roku pak na výrazné zvýšení konkurenceschopnosti s výrazně revidovaným F8-VIIB, na jehož konstrukci se již bude plně podílet i zkušený konstruktér Mike Gascoyne.
Mike Gascoyne vysvětlil, že když před třemi měsíci k týmu nastoupil, pozorně sledoval technické oddělení po stránce personálního obsazení pracovních procesů a zdrojů. „Již v tuto chvíli jsme zdvojnásobili naše aerodynamické zdroje druhý tunelem. Jak se díváme na plány do budoucnosti, změny v klíčových aspektech by měly přinést větší pokrok než malé krůčky kupředu. Těším se na zlepšení výsledků v druhé části sezony se specifikací B našeho monopostu.“
27letý závodní pilot stáje Christijan Albers pokračuje v Silverstone znovu, i přestože nebyl s rokem 2006 příliš spokojený. „Jako závodník jezdím vždy na limitu, ale loni jsem nebyl stavu vždy moje schopnosti ukázat. S týmem jsme přes zimu pracovali na oblastech, které potřebovaly nejvíce zlepšit a jsem si jistý, že ve druhé části sezony výrazně zrychlíme. S Mikem Gascoynem na palubě a dalšími novými zdroji všem ukážeme, že to myslíme s našim zlepšením vážně.“
Po úspěšném završení testování vozu při pátečních volných trénincích v závěrečných závodech minulé sezony byl jmenován dalším závodním jezdcem Adrian Sutil, který se připravuje na svoji první sezonu v F1. „Ohromný pocit být kompletní součástí týmu jako závodní pilot. Mým cílem je spolupracovat s týmem a postupovat s ním na vyšší úroveň, vyvíjet monopost a společně dělat pokroky. Budu se snažit co nejrychleji naučit jednotlivé okruhy i veškeré zákonitosti Formule 1. Není to jen o řízení vozu, je to o tlaku na výsledek a kontaktu s médii. Bude to pro mne nová zkušenost, tak chci postupovat krok za krokem. Začít však chci tím, že něco najezdím na dráze.“
Tým také představil svoji čtveřici testovacích pilotů a náhradníků tvořenou Fairuzem Fauzym, Giedo van der Gardem, Adrianem Vallesem a Markusem Winkelhockem.
Přípravy s novým vozem budou probíhat za zavřenými dveřmi na okruhu v Silverstone po dva následující dny.
Proti svým soupeřům přišel Spyker podobně jako BMW s poněkud netradičním označením nového vozu. Co vlastně značí F8-VII? F je podle majitele malé holandské automobilky Spyker (dříve byl Spyker i výrobcem letadel) označení řady automobilů. Současné sportovní vozy výrobce nesou označení C, v nejbližší době bude představen model řady E a pro monopost Formule 1 připadlo vhodně písmeno F. Osmička odkazuje na počet válců hnacího agregátu a římská sedmička je pozůstatek z minulosti. Římskými číslicemi byly totiž označovány letouny podle roku produkce.
Monopost byl konstruován s výhledem na průběžnou aktualizaci během závodní sezony. „Vylepšili jsme oblasti, které byly u M16 nejslabší. Také jsme vedli náš vývoj směrem, abychom co nejlépe mohli využít nových pneumatik a tvrdě jsme pracovali na aerodynamice vozu, neboť ta je jednou z klíčových oblastí,“ uvedl technický ředitel James Key. „Dobře fungující mechanické části jsme ponechali bez úprav, například řízení, zachovali jsme i vyšší podvozek, protože jsme se rozhodli maximálně využít prostoru pro úpravu proudícího vzduchu. Naše šasi mělo dvojitý V kýl, nyní po úpravách mále prakticky nulový kýl.“
Key dále dodal, že se Spyker drží koncepce použité u M16, tedy co nejvíce systémů a prvků v přední části a co možná nejužší záď. Vůz má delší převodovku a výfukový a chladící systém uvolnil také něco místa pro zavěšení zadních kol a proudění vzduchu podle potřeby aerodynamiků.
Spyker opustil zákaznické motory od Toyoty a rozhodl se pro koupi agregátů Ferrari. Jak však Key přiznal, osazení nového motoru bylo poněkud komplikovanější, než se zprvu zdálo, neboť bylo nutno koncepci vozu více upravit a museli být na tuto práci uvolněni lidé z jiných úkolů. „Například hydraulický systém jsme si museli udělat kompletně náš, přitom u Toyoty byl součástí dodávky motorů. Podvozek bylo nutno upravit také, dále ještě převodovku a palivový systém.“
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.