Šéf týmu Scuderia Ferrari Jean Todt nechyběl na dnešní tiskové konferenci při příležitosti představení nového vozu Ferrari F2007 ve Fioranu.
„Sezona 2007 bude jiná než ty předchozí z mnoha důvodů. Obvykle vás zdravím v novém roce v Campiglio, ale tentokrát jsem zůstal v továrně a řešil důležité věci ve Ferrari. Tento fakt symbolizuje novou éru. Včera jsme byli s Michaelem v Miláně na nákupech a hovořili o mnoha věcech, nyní je v garáži a seznamuje se s novým vozem, pilotovat ho však nebude.“
„Měl jsem divný pocit, když jsem vidě Kimiho v rudém overalu, dosud jsme se museli skrývat, když jsme spolu chtěli mluvit. Ross Brawn rybaří, mohli jste se ale seznámit s technickým ředitelem Mario Almondem už v Campiglio, dnes jste poznali vedoucí muže svých oddělení Aldo Costu a Gillese Simona,“ uvedl svůj proslov Francouz.
Nadcházející sezona nebude podle Todta snadná, neboť soupeři jsou silní a ctižádostiví. To je ale Ferrari také, musí však odpovědět fakty. „Vůz je hotový a pokud to počasí dovolí, zítra ho Felipe Massa otestuje na dráze.“
Jean Todt podrobně vysvětlil jednu z důležitých změn v týmu. Ross Brawn byl technickým ředitelem, ale vyjma motoru. Almondo je technickým ředitelem jak pro šasi, tak motor. Má totiž rozsáhlé zkušenosti z několika pozic ve Ferrari. „Jeho úkoly jsou trochu jiné, než ty, za které zodpovídal Ross. Povinnosti jsou nyní rozděleny jinak, na závodní dráze bude šéfem Luca Baldisserri.“
„Kimiho tým je loňský Michaelův, tam se nic nezměnilo. Co se týká vozu, na simulacích bylo vidět zlepšení ve všech oblastech, ale musíme to potvrdit na dráze, stopky jsou nakonec rozhodující. Velký rozdíl bude kvůli pneumatikám, ale výhody od znalosti Bridgestone nečekáme. Loni jsme byli konkurenceschopní, ale chyběla nám spolehlivost, musíme se proto vrátit na úroveň let 2000 a 2004, kdy jsme dominovali," uvedl šéf týmu.
Foto: Scuderia Ferrari
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.