Šéf týmu Scuderia Ferrari Jean Todt nechyběl na dnešní tiskové konferenci při příležitosti představení nového vozu Ferrari F2007 ve Fioranu.
„Sezona 2007 bude jiná než ty předchozí z mnoha důvodů. Obvykle vás zdravím v novém roce v Campiglio, ale tentokrát jsem zůstal v továrně a řešil důležité věci ve Ferrari. Tento fakt symbolizuje novou éru. Včera jsme byli s Michaelem v Miláně na nákupech a hovořili o mnoha věcech, nyní je v garáži a seznamuje se s novým vozem, pilotovat ho však nebude.“
„Měl jsem divný pocit, když jsem vidě Kimiho v rudém overalu, dosud jsme se museli skrývat, když jsme spolu chtěli mluvit. Ross Brawn rybaří, mohli jste se ale seznámit s technickým ředitelem Mario Almondem už v Campiglio, dnes jste poznali vedoucí muže svých oddělení Aldo Costu a Gillese Simona,“ uvedl svůj proslov Francouz.
Nadcházející sezona nebude podle Todta snadná, neboť soupeři jsou silní a ctižádostiví. To je ale Ferrari také, musí však odpovědět fakty. „Vůz je hotový a pokud to počasí dovolí, zítra ho Felipe Massa otestuje na dráze.“
Jean Todt podrobně vysvětlil jednu z důležitých změn v týmu. Ross Brawn byl technickým ředitelem, ale vyjma motoru. Almondo je technickým ředitelem jak pro šasi, tak motor. Má totiž rozsáhlé zkušenosti z několika pozic ve Ferrari. „Jeho úkoly jsou trochu jiné, než ty, za které zodpovídal Ross. Povinnosti jsou nyní rozděleny jinak, na závodní dráze bude šéfem Luca Baldisserri.“
„Kimiho tým je loňský Michaelův, tam se nic nezměnilo. Co se týká vozu, na simulacích bylo vidět zlepšení ve všech oblastech, ale musíme to potvrdit na dráze, stopky jsou nakonec rozhodující. Velký rozdíl bude kvůli pneumatikám, ale výhody od znalosti Bridgestone nečekáme. Loni jsme byli konkurenceschopní, ale chyběla nám spolehlivost, musíme se proto vrátit na úroveň let 2000 a 2004, kdy jsme dominovali," uvedl šéf týmu.
Foto: Scuderia Ferrari
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.