Honda se v minulosti ve Formuli 1 proslavila především svými vynikajícími motory, které slavily mnoho vítězství s týmy Williams a McLaren. Jak jsou na tom Japonci se svými agregáty nyní?
Po vzoru ostatních automobilek vybudovala i Honda, do té doby dodávající pouze motory, svoji kompletně vlastní stáj F1 koupí podílu v týmu BAR sídlícího v Brackley a následně všech akcií. První sezona znovu samostatné Hondy ale nedopadla kromě Buttonova vítězství v Maďarsku podle očekávání a především v polovině roku byly výsledky daleko za očekáváními.
Honda nyní poodhrnula závoj a my můžeme více nahlédnout do zákulisí. Technický ředitel Hondy Shuhei Nakamoto přiznal, že od prvních testů na favorizovaný Renault jejich monopost nestačil, a to nejen díky horšímu podvozku, ale i zbrusu novému osmiválcovému motoru, který trápily výrazné vibrace, charakteristické pro tyto agregáty.
Jenson Button a Rubens Barrichello neměli k dispozici tak vysokou maximální rychlost, jako jezdci Renaultu, Ferrari a McLarenu, motor měl sice stejný maximální výkon, ale menší kroutící moment a méně otáček.
„První polovina sezony byla hledáním a zkoušením, až po Německu jsme začali využívat možnosti agregátu naplno. V sezoně 2006 jsme měli sedm poruch motoru a většina z nich souvisela s vibracemi. Problémové díly jsme v tomto směru vylepšili a spolehlivostí jsme se dostali na úroveň sezony 2005 s desetiválci,“ uvedl šéf oddělení motorů Kazuo Sakurahara.
Nakamoto nyní slibuje pro sezonu 2007 jezdcům výborné motory. „Náš motor RA806E sice nebude lepší agregátů soupeřů, ale určitě za nimi nebudeme zaostávat.“
Foto: BAR Honda, Honda Racing
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.