Gerhard Berger je uznávanou a oblíbenou postavou Formule 1. Přinášíme přepis rozhovoru s jeho pohledy na prostředí F1 a zákulisí týmu Toro Rosso.
Jak byste rekapituloval první rok Toro Rosso?Toro Rosso vzešlo z Minardi a máme za sebou dobrý rok. Museli jsme udělat řadu opatření pro budoucí úspěchy. Zvětšili jsme zdroje a zlepšili vůz. Snažili jsme se postavit na nohy nový tým. Bylo uděláno hodně práce, kterou nebylo zvenku vidět, ale výsledek byl ten, že jsme se posunuli kupředu. V hodnocení dokončených závodů jsme byli mezi týmy pátí a atmosféra uvnitř stáje je velmi dobrá.
Znáte Formuli 1 ze tří pohledů: jezdec, sportovní ředitel a nyní spolumajitel. Jaké výzvy s sebou tyto role nesou?Je těžké pozice jednoznačně oddělit. Když jsem se stal pilotem, bylo to fantastické, byl jsem v nejlepší úrovni tohoto sportu a dělal jsem to, co jsem miloval. Bylo tam hodně tlaku, musel jsem být dobrý, jednat s médii, sponzory, ale do značné míry se o mne staral tým. Z řízení naší rodinné přepravní společnosti jsem měl jakési zkušenosti a pozice sportovního ředitele tak nebyla pro mne až tak neznámým územím. Výhody a nevýhody takové práce nejsou tak vidět, jako u jezdce. Moje současná pozice je ale asi největší výzvou, neboť přestože máme větší rozpočet, stále jsme nejmenším týmem startovního pole.
Šéf juniorského programu Red Bull Helmut Marko řekl, že s Webberem podepsali proto, protože Toro Rosso by pro příští rok žádného ze svých jezdců neuvolnil. Zůstane tedy sestava beze změny?Nejsem v tuto chvíli připraven diskutovat o jezdecké sestavě týmu pro rok 2007.
Objevují se zprávy o tom, že vezmete pro příští rok letošní RB2 s motorem Ferrari a budete ho pouze deklarovat jako vůz Toro Rosso.To vůbec není pravda. Ve Faenze stavíme náš vlastní vůz. Nehledě na otázky předpisů, jsme seriózní tým a nečekáme, že bychom mohli jít vzhůru s vozem z předcházejícího roku. Ale je jasné, že díky vlastnictví obou týmů ze strany Red Bull, můžeme využít některých technologií.
Jak konkrétní jsou plány stavby nové továrny ve Faenze?Stále ještě situaci vyhodnocujeme. Udělali jsme v naší struktuře mnoho změn, ale ještě chceme postavit novou základnu a pátráme po vhodných místech v této oblasti.
Foto: GEPA pictures GmbH
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.