Sezona 2006 byla pro stáj sídlící ve Faenze první pod názvem Toro Rosso a s novými vlastníky Dietrichem Mateschitzem a Gerhardem Bergerem.
Proti předchůdci Minardi se týmu v letošní sezoně z pohledu bodů i umístění dařilo lépe, setrvání u omezených desetiválcových motorů Cosworth bylo minimálně v úvodu sezony šťastným řešením. Výbornou spolehlivost pak pochválil i šéf týmu Franz Tost.
„Naším prvním úkolem byly změny uvnitř týmu, nová struktura a noví lidé nezačnou fungovat ihned, ale už nyní je patrné zlepšení. Tým funguje dobře a atmosféra v něm je výborná. Dařilo se nám i po stránce spolehlivosti, kdy jsme odstoupili pro poruchu pouze jednou ve Španělsku, jinak byly příčinami nehody či kolize.“
Přestože už vozy týmu z Faenzy neopanují poslední pozice startovního pole, Tost má ke spokojenosti daleko. „Rozhodně nejsme tam, kde bychom chtěli být, čeká nás mnoho tvrdé práce, ale máme potřebný potenciál, a to je v tuto chvíli důležité. Budeme sílit a naším cílem je hrát v budoucnu významnější roli.“
Rakušan v čele Toro Rosso vyzdvihl dva úspěchy týmu. Hlavním byl bezesporu první mistrovský bod stáje, získaný zásluhou Liuzziho při GP USA a druhým vrcholným okamžikem byl výkon Speeda při GP Austrálie, kde mu získaný bod později vedení závodu sebralo. „Scott však zajel fantastické závody!“
Foto: GEPA pictures GmbH
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.