Sezona 2006 byla pro stáj sídlící ve Faenze první pod názvem Toro Rosso a s novými vlastníky Dietrichem Mateschitzem a Gerhardem Bergerem.
Proti předchůdci Minardi se týmu v letošní sezoně z pohledu bodů i umístění dařilo lépe, setrvání u omezených desetiválcových motorů Cosworth bylo minimálně v úvodu sezony šťastným řešením. Výbornou spolehlivost pak pochválil i šéf týmu Franz Tost.
„Naším prvním úkolem byly změny uvnitř týmu, nová struktura a noví lidé nezačnou fungovat ihned, ale už nyní je patrné zlepšení. Tým funguje dobře a atmosféra v něm je výborná. Dařilo se nám i po stránce spolehlivosti, kdy jsme odstoupili pro poruchu pouze jednou ve Španělsku, jinak byly příčinami nehody či kolize.“
Přestože už vozy týmu z Faenzy neopanují poslední pozice startovního pole, Tost má ke spokojenosti daleko. „Rozhodně nejsme tam, kde bychom chtěli být, čeká nás mnoho tvrdé práce, ale máme potřebný potenciál, a to je v tuto chvíli důležité. Budeme sílit a naším cílem je hrát v budoucnu významnější roli.“
Rakušan v čele Toro Rosso vyzdvihl dva úspěchy týmu. Hlavním byl bezesporu první mistrovský bod stáje, získaný zásluhou Liuzziho při GP USA a druhým vrcholným okamžikem byl výkon Speeda při GP Austrálie, kde mu získaný bod později vedení závodu sebralo. „Scott však zajel fantastické závody!“
Foto: GEPA pictures GmbH
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.