Prezident Mezinárodní automobilové federace bilancoval letošní sezonu z pohledu některých diskutovaných rozhodnutí závodních komisařů.
Max Mosley prohlásil pro F1 Racing, že v některých případech s výsledkem rozhodování o incidentech na dráze také nesouhlasí. „Když se podívám na Monzu bez předcházejících skutečností, Alonsa bych penalizací nepotrestal,“ uvedl Mosley k penalizaci dnes již dvojnásobného šampiona za údajné blokování Massy při kvalifikaci.
„Stejně tak bych nedal Alonsovi trest dvou vteřin za zahřívání brzd při žluté vlajce v Maďarsku, ale okamžitě bych ho poslal domů!“ Mosley hodnotí Španělovo prudké brzdění jako nebezpečnou zbraň, kterou vyhrožoval soupeřům a odebíral by za ni licence.
A znovu Maďarsko. Kdyby rozhodoval Max Mosley, Schumacher by asi dvousekundovou penalizaci za předjíždění při červené vlajce nedostal. „V tomto konkrétním případě nenastalo žádné ohrožení. Rozumím však komisařům, že červená je významnější než žlutá.“
Na základě letošních diskuzí, které vyvrcholily prohlášeními týmu Renault o zvýhodňování Ferrari a Alonsa o tom, že Formule 1 už není sportem, došlo ke změně systému posuzování podobných případů. Nejprve je nyní vyhodnotí zástupce FIA a až poté se jimi případně zabývají traťoví komisaři.
„Na FIA jsou nezávislí. Nemusíte vždy souhlasit s výrokem, ale to je cena za nezávislost.“
Foto: FIA
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.